Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Geen geschikte schijf gevonden volgens installatiecriteria.

Dit is wat ik te zien krijg als ik Vista wil installeren. Het rare is dat ik Vista al op deze computer heb gehad.
Dit zijn mijn schijven:

2x Samsung F1 750GB in Raid-0
WD Caviar SE 500GB Sata-II
2x WD Caviar 320 GB IDE

Op een van de Samsungs stond eerst Vista, maar ik had er een tweede bij gekocht om Raid te draaien. Dus Raid tooltje van mij Asus mobo gebruikt, schijven geformatterd. Vista DVD er in, drivers laden en raid-0 schijf geformatteerd. Dan staat er achter de partitie (1 partitie!) Primair. Het geval wil dat ik op geen een van mijn schijven Vista kan installeren.

Wat heb ik gedaan:

-Op Tweakers.net gezocht voor oplossingen, een daarvan was HDD als 1e boot optie zetten en dan met F8 vanaf dvd booten. Dit heeft niet geholpen.

-Microsoft knowledgebase doorlopen, geen resultaat.

-Asus forum -> geen resultaat

-verschillende andere fora (harwareinfo enz) -> geen resultaat

Hoe kan ik de Vista installatie werkende krijgen op mijn Raid-0 opstelling?

Vista Utlimate 64
Asus P5N-T Deluxe (met nieuwste bios en raid drivers op een floppy)
2xSamsuns F1 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

wat als je eerst de partitie verwijderd van je raidconfig en vervolgens een nieuwe aanmaakt en je windows installeert.

Probeer eventueel een bios-update, en je zou nog kunnen kijken of je op de schijven individueel wel vista zou kunnen zetten. Als het laatste wel wil zijn je schijven goed, wil het niet, is er 1-tje niet goed.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Wiethoofd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:18:
wat als je eerst de partitie verwijderd van je raidconfig en vervolgens een nieuwe aanmaakt en je windows installeert.

Probeer eventueel een bios-update, en je zou nog kunnen kijken of je op de schijven individueel wel vista zou kunnen zetten. Als het laatste wel wil zijn je schijven goed, wil het niet, is er 1-tje niet goed.
Eerst lezen dan posten he ;) haha

Partitie's zijn al meerdere malen opnieuw aangemaakt, zonder resultaat.

Bios is al geupdate en individueel is ook al geprobeerd. (Op eentje had ik Vista al geinstalleerd, maar die had ik geformateerd om Raid-0 aan te maken).

Maar dat staat allemaal in de TS :+ , maar alsnog bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Eli3l schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:28:
Eerst lezen dan posten he ;) haha
Wat je daaronder noemt stond niet allemaal in de TS :+

Verder denk ik dat het aan je tweede F1 ligt.

Je zou nog met vLite een Vista dvd kunnen maken met je sata/raid-drivers er in geslipstreamed, dat scheelt weer floppywerk.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Is je RAID array goed gemaakt? Omdat je spreekt over een RAID tooltje van Asus betwijfel ik dat wat. De array moet je aanmaken in je BIOS (onder Advanced -> Configure SATA as RAID).

Wanneer je dan in de install zit zou je de array moeten zien maar als "Unallocated space". Op dat moment laad je de drivers voor Windows en vanaf dan is alles zoals normaal: Windows zal zelf de vrije ruimte formatteren. Ik zie Vista vaak moeilijk doen als er reeds een partitie aanwezig is ...

[ Voor 14% gewijzigd door YellowOnline op 31-08-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
YellowOnline schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:42:
Is je RAID array goed gemaakt? Omdat je spreekt over een RAID tooltje van Asus betwijfel ik dat wat. De array moet je aanmaken in je BIOS (onder Advanced -> Configure SATA as RAID).

Wanneer je dan in de install zit zou je de array moeten zien maar als "Unallocated space". Op dat moment laad je de drivers voor Windows en vanaf dan is alles zoals normaal: Windows zal zelf de vrije ruimte formatteren. Ik zie Vista vaak moeilijk doen als er reeds een partitie aanwezig is ...
jup precies op die manier gedaan. In het bios selecteer je welke schijven je in raid wilt hebben. Daarna na het bios scherm kan je op F10 drukken voor het maken van de raid array en dan kom je in het vista scherm waar je dan inderdaad unallocated space hebt staan. Die formateer je dan in het vista installatie scherm maar dan herkent Vista ze alsnog niet als geldige schijven. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Iemand anders nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

Waar heb je je drivers vandaan? Van de asus site of de intel website?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
van asus site. Waarom zou ik van Intel downloaden? het is een nForce bordje... Of is de raid controller van Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

(ik had niet gekeken welke drivers het moesten wezen.)
Maar ik geloof dat er een fout in de drivers zit voor vista 64. zal eens opzoeken als ik op me werk ben heb er vroeger ook last van gehad :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Probleem opgelost :D

Ik heb de goedkoopste IDE DVD speler gekocht die ik kon vinden in de stad (15 eutjes) en nu kan ik Vista zelfs zonder de raid drivers installeren :D eindelijk! Wel raar dat de Vista installatie moeite heeft met een sata brander... maar goed. Alles doet het weer.
Pagina: 1