Toon posts:

Acer Aspire 3640 Gaming Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, :)

Ik heb sinds 1 maand een nieuwe pc een Acer Aspire M3640,
Nou wil ik af en toe wel een game spelen, maar bij de nieuwste games ( Crysis, Call of Duty 4 ) is het beeld schokkerig tot af en toe vastlopen en dan zijn alle settings low

Nou is mijn vraag aan jullie wat kan ik hier aan doen, als ik taakbeheer open met crysis zit de CPU op 30 / 40% - het geheugen op 1,50 / 1,75GB wat aan de hoge kant is.
Dus kan het dan de videokaart zijn?
Ik heb deze vraag ook aan een dell monteur gestelt toen die onze laptop kwam repareren en hij zei dat de processor geheugen videokaart de drie belangrijkste dingen zijn voor een ( snelle ) pc.
maar nou is mijn vraag aan jullie wat kan ik zoal aan doen aan dit probleem of wat zou ik dan moeten vervangen?
Ik hoor het graag!

Hier mijn systeem specs ;

Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/3246/aceraspirem3640specsnr8.jpg

Alvast bedankt,
Rob

Verwijderd

edit

is een laptop
optie verkopen en een nieuwe halen

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:18:
edit

is een laptop
optie verkopen en een nieuwe halen
Nee het is een dekstop, alleen het verlies al.

Verwijderd

humm Acer Aspire 3640 is een laptop
een Acer Aspire m3640 is een pc
wat een tik fout niet doet

Wel dan open maken en kijken of er een pci-e slot in zit.
En dan naar een winkel gaan .
Kijk naar je budget wat je wilt uit geven.
Optie 70euro ati 3850 zeer snelle kaart.
Optie nvidia 9500gt ongeveer even duur

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:28
Met deze videokaart zul je inderdaad weinig uit kunnen halen.. Het ziet er uit dat het een onboard Geforce 7100 is, en hiermee zul je echt crysis niet fatsoenlijk kunnen draaien.

Dus zoals de persoon boven mij zegt, wil je wel gamen en deze pc houden dan zul je er een nieuwe videokaart in moeten zetten, en dit is uiteraard kompleet afhankelijk van je budget, maar voor een euro of 70 heb je idd al een 3850, wat al een enorme vooruitgang is..

[ Voor 43% gewijzigd door rscheper op 31-08-2008 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
rscheper schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:26:
Met deze videokaart zul je inderdaad weinig uit kunnen halen.. Het ziet er uit dat het een onboard Geforce 7100 is, en hiermee zul je echt crysis niet fatsoenlijk kunnen draaien.
Ja dat is ook zo! bijvoorbeeld met een nvdia 8800 zou deze wel gespeeld kunnen worden?
en moet er dan ook nog wat gedaan worden aan het geheugen?

• rscheper
Met een 8800 kun je deze game zeker spelen, niet op maximaal maar je komt een heel eind..

Er zijn trouwens verschillende 8800's, denk daarom.. Bijv. GT, GTS, 2e GTS en GTX.

Mijn mening is dat je met 2Gb het wel gaat redden, maar er zal niet veel over blijven.

Maar het geheugen kan altijd nog, je merkt vanzelf hoe het spel zal lopen bij een nieuwe kaart.

Verwijderd

Topicstarter
rscheper schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:31:
Met een 8800 kun je deze game zeker spelen, niet op maximaal maar je komt een heel eind..

Er zijn trouwens verschillende 8800's, denk daarom.. Bijv. GT, GTS, 2e GTS en GTX.

Mijn mening is dat je met 2Gb het wel gaat redden, maar er zal niet veel over blijven.

Maar het geheugen kan altijd nog, je merkt vanzelf hoe het spel zal lopen bij een nieuwe kaart.
Oke bedankt alvast allemaal:)
dus acer bespaart kosten door eigenlijk een klote videokaart er in te zetten?

• rscheper
Het is hoe je dat bekijkt, als je een kant en klare pc wil kopen met een goede videokaart ben je nou eenmaal veel geld kwijt, deze pc is eerste instantie niet bedoeld om te gamen, daarom zal hij ook wat goedkoper zijn dan wel "game" systemen.

Een fabrikant maakt gewoon voor iedereen wat leuks, niet iedereen heeft een dikke videokaart nodig, dus dan wil je daar ook niet voor betalen :)

Verwijderd

Topicstarter
rscheper schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:38:
Het is hoe je dat bekijkt, als je een kant en klare pc wil kopen met een goede videokaart ben je nou eenmaal veel geld kwijt, deze pc is eerste instantie niet bedoeld om te gamen, daarom zal hij ook wat goedkoper zijn dan wel "game" systemen.

Een fabrikant maakt gewoon voor iedereen wat leuks, niet iedereen heeft een dikke videokaart nodig, dus dan wil je daar ook niet voor betalen :)
Ja dat is natuurlijk zo, wel geluk dat me processor niet langzaam is :)
Ik heb nu volgens mij wel een xga aansluiting en de meeste kaarten hebben vga hoe kan je dat oplossen?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 00:20:
Ik heb nu volgens mij wel een xga aansluiting en de meeste kaarten hebben vga hoe kan je dat oplossen?
XGA? Wat bedoel je daarmee? Foto?
De meeste videokaarten beschikken over DVI en/of VGA, vaak wordt er een koppelstukje bijgeleverd (bijv als de kaart 2 DVI poorten heeft maar je op 1 van de poorten een monitor met VGA aan wilt sluiten).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:36:
[...]

Oke bedankt alvast allemaal:)
dus acer bespaart kosten door eigenlijk een klote videokaart er in te zetten?
Het is geen klote videokaart, iig niet voor de doeleinden waarvoor het systeem ontworpen is.

Jouw PC is niet meer dan een soort budget PC en daar kun je niet veel van verwachten. Je hebt een langzame videokaart, die ook nog eens systeemgeheugen voor zichzelf gebruikt hetgeen de boel nog eens extra vertraagt. Daarnaast heb je een trage CPU, een E2200 is voor games als Crysis fiks onder de maat. En minder dan 2 gig RAM is voor zware games al helemaal een crime...

Kortom: als je ook af en toe nieuwere games wilt kunnen spelen, ben je gewoonweg veel en veel beter af met meer geheugen, een snellere CPU en een snellere videokaart.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op maandag 01 september 2008 @ 00:34:
[...]

Het is geen klote videokaart, iig niet voor de doeleinden waarvoor het systeem ontworpen is.

Jouw PC is niet meer dan een soort budget PC en daar kun je niet veel van verwachten. Je hebt een langzame videokaart, die ook nog eens systeemgeheugen voor zichzelf gebruikt hetgeen de boel nog eens extra vertraagt. Daarnaast heb je een trage CPU, een E2200 is voor games als Crysis fiks onder de maat. En minder dan 2 gig RAM is voor zware games al helemaal een crime...

Kortom: als je ook af en toe nieuwere games wilt kunnen spelen, ben je gewoonweg veel en veel beter af met meer geheugen, een snellere CPU en een snellere videokaart.
me cpu is snel zat man daar gaat het ook niet om, nee ik ga geen 1500+ euro voor een pc uitgeven,
dit is snel zat en met een een oplossing als nieuwe videokaart + misschien geheugen is goed zat.

Verwijderd

Topicstarter
RAILGUNNER schreef op maandag 01 september 2008 @ 00:25:
[...]

XGA? Wat bedoel je daarmee? Foto?
De meeste videokaarten beschikken over DVI en/of VGA, vaak wordt er een koppelstukje bijgeleverd (bijv als de kaart 2 DVI poorten heeft maar je op 1 van de poorten een monitor met VGA aan wilt sluiten).
Nee oke dan weet ik genoeg. Ik was even in de war bedankt :)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:40
1500 euro was drie jaar geleden mss de prijs voor een gamebak maar tegenwoordig kan ik voor 700 euro gewoon klaar zijn. E8200, 2-4GB ram, HD 4850 en rammen maar.

Net wat hierboven gezegd wordt, steek er een leuke videokaart in (HD 4850) als je een PCIe slot heb, dan moet gamen best te doen zijn. CPU en ram is niet al te super maar doenbaar, Celeron was erger geweest. Let trouwens wel ff op je voeding of je een extra PCIe connector hebt en of ie genoeg prik levert. Dan valt er best op te gamen :)

Verwijderd

mee eens met hierboven. Of een 9800GT. Persoonlijk vind ik de 4850 wel goede prestaties neerzetten maar er zit een simpele single slot koeler op ( je heb ze wel in 2 slots uitvoering maar die zijn gelijk een paar tientjes duurder ). En de kaart word behoorlijk heet. En zo een budget PC heeft waarschijnlijk geen superieure airflow. Neem de 9800GT met reference 2 slots koeler. Die zijn wel wat warmer dan andere 9800GT's met aftermarket koelers maar de hete lucht blijft dan in de pc kast. De reference koeler blaast de warmte uit de kast. Zodat andere componenten minder warm worden.

Dan ben je 150 euro kwijt voor bv. de Asus 9800GT. En dan nog een belangrijk punt tussen de 2 kaarten. De 9800GT heeft een veel hoger overklok potentieel dan de HD4850. Bij de 4850 kan je maar een paar mhz meer krijgen door middel van overklokken. Bij de 9800GT kan je er wat meer sap uitpersen.
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/158588_8c2e4d7e.jpg

Boven de dvi aansluitingen zie je de grill, waar warme lucht van de videokaart uit de pc word geblazen. De kaart past aan de rest van je configuratie. Je e2200 kan redelijk overweg met de 9800GT en zal geen botteneck zijn

De kaart kan rond de 85 graden worden. De 4850 rond de 90 graden, en die warmte moet niet in de kast blijven. Mits je een goede airflow heb en een paar casefans.

De kaarten liggen in de zelfde prijsklasse. De 4850 presteert iets beter dan de 9800GT maar dat haal je zo in als je de kaart gaat overklokken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 04:15 ]

• Wackoz
  • Laatst online: 22-05 19:59
Weet niet wat voor 'n acer kast je hebt maar ik kan me heel sterk herrineren dat het de laatste tijd slimeline kastjes zijn. Dat zou betekenen dat je straks een videokaart hebt die niet past...

Verder is de E2200 echt geen snelle cpu, het is een low-end dualcore ;)

Dat jij dat snel vind mag wel maar het zal zeker met een beetje dedicated videokaart gaan bottlenecken ;)

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 04:12:
mee eens met hierboven. Of een 9800GT. Persoonlijk vind ik de 4850 wel goede prestaties neerzetten maar er zit een simpele single slot koeler op ( je heb ze wel in 2 slots uitvoering maar die zijn gelijk een paar tientjes duurder ). En de kaart word behoorlijk heet. En zo een budget PC heeft waarschijnlijk geen superieure airflow. Neem de 9800GT met reference 2 slots koeler. Die zijn wel wat warmer dan andere 9800GT's met aftermarket koelers maar de hete lucht blijft dan in de pc kast. De reference koeler blaast de warmte uit de kast. Zodat andere componenten minder warm worden.

Dan ben je 150 euro kwijt voor bv. de Asus 9800GT. En dan nog een belangrijk punt tussen de 2 kaarten. De 9800GT heeft een veel hoger overklok potentieel dan de HD4850. Bij de 4850 kan je maar een paar mhz meer krijgen door middel van overklokken. Bij de 9800GT kan je er wat meer sap uitpersen.
[afbeelding]

Boven de dvi aansluitingen zie je de grill, waar warme lucht van de videokaart uit de pc word geblazen. De kaart past aan de rest van je configuratie. Je e2200 kan redelijk overweg met de 9800GT en zal geen botteneck zijn

De kaart kan rond de 85 graden worden. De 4850 rond de 90 graden, en die warmte moet niet in de kast blijven. Mits je een goede airflow heb en een paar casefans.

De kaarten liggen in de zelfde prijsklasse. De 4850 presteert iets beter dan de 9800GT maar dat haal je zo in als je de kaart gaat overklokken.
De airflow zal geen probleem worden Acer heeft eigenlijk standaard kasten al heb je bijvoorbeeld de quadcore versie die heeft precies dezelfde kast dat zie je er aan de buitenkant niet aan af behalve aan de voorkant, en heeft ook geen extra fans etc...
en ik heb geen slimline versie hahahah dat zou ik zelf ook wel begrijpen :o
bedankt alvast allemaal :)

Verwijderd

Het kan geen kwaad om er een extra casefan in te zetten. Neem dan gewoon een langzaam draaiend model, dan is ie ook nog stil.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:07:
Het kan geen kwaad om er een extra casefan in te zetten. Neem dan gewoon een langzaam draaiend model, dan is ie ook nog stil.
Ja dat heb ik ook wel van plan, :)
maar hoe zit dat eigenlijk met dat garantie label 8)7

Verwijderd

Volgensmij is dat volgens de europese wetgeving niet wetsgeldig. Als jij kan aantonen dat het niet door jouw inbouw komt dat ie stuk gaat, moeten ze gewoon garantie geven. Stel anders die vraag bij consuwijzer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 04:12:

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/2316/dscf0008ef6.jpg

zou die passen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zou er geen full-length kaart als de 9800 in zetten, maar eerder een 9600 ofzo... Zo te horen zijn je eisen niet zo heel bijzonder hoog, dus dan red je je daar ook prima mee, en dan past het wat beter ;)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Hij heeft inderdaad niet veel ruimte.

kijk goed naar de lengte van de kaart die je wilt kopen door even op te meten hoeveel ruimte je heb in de kast.

Kijk even naar deze kaarten
http://www.alternate.nl/h...he+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI
Let wel op dat je een gdr3 neemt ook al heeft deze minder geheugen (geheugen is veeeeel sneller dan ddr2)

http://www.alternate.nl/h...kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA

Met deze kaarten haal je de meestal al uit de cpu die je gebruikt.
Veel snellere kaarten zullen niet veel meer presteren omdat je cpu wat te langzaam is.

Mog je meer ruimte hebben voor een grotere kaarten
Dan zal ik zeker kijken voor een ati 3850 met gdr3 256mb versies.
Of een nvidi 9600serie .
Welke het beste bij je budget past.

Let ook op dat je voeding het wel aan kan aangezien je een lowbudget pc gekocht heb.
Heb je een 300watt voeding dan kan je beter de twee kaarten kiezen zoals de ati 3650 of nvidia 8600gt omdat deze kaart niet veel stroom gebruiken.

Verwijderd

Zoveel verbruikt de HD4850 ook niet hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:07:
Hallo allemaal, :)

Ik heb sinds 1 maand een nieuwe pc een Acer Aspire M3640,
Nou wil ik af en toe wel een game spelen, maar bij de nieuwste games ( Crysis, Call of Duty 4 ) is het beeld schokkerig tot af en toe vastlopen en dan zijn alle settings low

Nou is mijn vraag aan jullie wat kan ik hier aan doen, als ik taakbeheer open met crysis zit de CPU op 30 / 40% - het geheugen op 1,50 / 1,75GB wat aan de hoge kant is.
Dus kan het dan de videokaart zijn?
Ik heb deze vraag ook aan een dell monteur gestelt toen die onze laptop kwam repareren en hij zei dat de processor geheugen videokaart de drie belangrijkste dingen zijn voor een ( snelle ) pc.
maar nou is mijn vraag aan jullie wat kan ik zoal aan doen aan dit probleem of wat zou ik dan moeten vervangen?
Ik hoor het graag!

Hier mijn systeem specs ;

[afbeelding]

Alvast bedankt,
Rob
Pagina: 1