[Triple Monitor] Werkt niet met een 8600GT M

Pagina: 1
Acties:

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Jeuj, voor twee tientjes een op een paar vingerafdrukken na perfecte 17" tft van Dell gekocht, voor mijn oh zo gewilde command centre :9 Aansluiten die handel dus!

Maarja, een tweaker zou een tweaker niet zijn als er geen problemen waren om te overwinnen. Ik zit met hel volgende:

Bezit een Acer 5920G-HN met een nVidia 8600GT M. Deze heeft een D-SUB, HDMI en een TV-out. De hdmi aansluiting gaat naar mijn P223W via een verloopkabel naar dvi, het laptopscherm gebruik ik als tweede en de dell zou mijn derde worden.

Echter, als ik ze aansluit kan ik er maar twee tegelijk aansturen, en de derde is uit. Waardoor komt dit, en belangrijker, hoe dit te overwinnen? Ik zou natuurlijk een HDMI -> DVI + D-SUB splitter oid kunnen kopen, maarja, die bestaan geloof ik niet :9 En ik ga niet voor niks naar de pc dumpdag, dit moet gewoon werken, softwarematig!

Kan iemand me hiermee helpen?

Nog even een voorbeeld om het ietwat duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i282.photobucket.com/albums/kk255/WeeJeWel/clipboard.jpg
Yep, nieuwste drivers :*)

Homey — Critics are those without skills to create.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38
Dat gaat niet lukken.
Hardwarematig is je kaartje beperkt tot 2 uitgangen (hij heeft immers maar 2 RAMDACs) en die switched een dsub of hdmi uitgang uit, als de TV-OUT ingeschakeld wordt.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 14:07
je zult denk ik zo'n matrox triplehead moeten kopen

• OverSoft
Zo te zien heeft ie et over z'n laptop, dus daar past geen Matrox in ;)

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Het gaat om een laptop waarvan het laptopscherm 1 van de 3 schermen is. Een matrox dualhead2go is dus de oplosing. Je laptop herkent het matrox kastje, waar de 2 monitoren aan vast zitten, dan als 1 extern scherm.

Ben zelf al meer dan een jaar een erg tevreden bezitter van een triplehead2go.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
OverSoft schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:24:
Zo te zien heeft ie et over z'n laptop, dus daar past geen Matrox in ;)
Het hoeft er ook niet "in". Het is een extern kastje.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:06
Maar met een Express card kun je een docking station aansluiten. Dit zijn weliswaar geen kractige kaarten maar gebruiken geen extra resources van je pc. En je kan 3 of zelfs meer schermen aansturen.

• OverSoft
Maar deze vlieger:
En ik ga niet voor niks naar de pc dumpdag, dit moet gewoon werken, softwarematig!
Gaat in ieder geval niet op.

Verwijderd

Anderen optie
usb videokaart (zijn niet snel maar voor beeld en films gaat het goed)

Verder als de hardware het niet kan dan kan je het niet forceren met software.

• WeeJeWel
OverSoft schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:21:
Dat gaat niet lukken.
Hardwarematig is je kaartje beperkt tot 2 uitgangen (hij heeft immers maar 2 RAMDACs) en die switched een dsub of hdmi uitgang uit, als de TV-OUT ingeschakeld wordt.
Wat ik dus wil in TV-out gewoon uit, en DSUB + HDMI tegelijk aan. Maar dit kan schijnbaar ook niet?

Verder heb ik een beetje gezocht naar externe videokaarten, maar die zijn of extreem prijzig, of ze zijn niet te krijgen. De matrox is me iets te duur :+

Dit is eigenlijk wat ik zoek, maar kan het nergens vinden (op een of andere Amerikaanse winkel na :9): nieuws: Usb-naar-dvi-adapter met uxga-ondersteuning

Eigenlijk zou de SW-8601 perfect zijn.. als hij uberhaupt te koop was. En een ExpressCard videokaart is ook onvindbaar.

Wie o wie kan me advies geven?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:59
Die Dualhead/Triplehead2Go is de enige oplossing .. (of een externe videokaart maar da's nog veel duurder). TVOut,HDMI en DSUB tegelijk aan kan niet. Maar 2 tegelijk ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• WeeJeWel
Twee tegelijk ja.. HDMI en D-Sub, en dan nog een het laptop beelsdscherm. Dat is wat ik wil! Of is dat drie tegelijk? :+

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:15
WeeJeWel schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:44:
Twee tegelijk ja.. HDMI en D-Sub, en dan nog een het laptop beelsdscherm. Dat is wat ik wil! Of is dat drie tegelijk? :+
ja dat is 3

dan zul je igv een laptop een extra externe videokaart moeten kopen.

Of commandere op 3 schermen...waarvan er 2 hetzelfde weergeven _/-\o_

dan mis je niks :O

• WeeJeWel
Hmm, en als ik nou een splitter ofzo koop, die dus kloont. En dan in windows de resolutie zo instellen dat het ene scherm de rechste pakt (en dus het linkse gedeelte 'er af valt'), en vica versa voor het andere scherm? :D

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:06
Docking station moet je ook kijken.

http://sewelldirect.com/B...udio-USB-Ethernet-Out.asp

Goedkoop zijn ze niet maar een laptop is over het algemaan voor iets draagbaars... Dat is niet ontworpen om een videoscherm muurtje te bedienen.

De Dell laptops ondersteunen het soms wel.Althans degene met docking station mogelijkheid. Die hebben dan een extra DVI en DSUB. Maar meen dat 1 scherm hetzelfde bleef/ iemand?

Oja edit:

Weejewel: jou oplossing heb ik wel eens geprobeerd met een test opstelling.Na wat gedoe werktte het ook vrij stabiel ik was alleen al mijn snelheid van de VGA kwijt. Ik had een P4 3,2GHz en 2GB dual chanel en een Ati 9800 XT en deze had het al zwaar met GTA 2. Enkel door de hoge resolutie. Ging ik naar enkelscherm had ik eenleuke frame rate. DVD afspelen ging ook niet lekker.

[ Voor 29% gewijzigd door Cave_Boy op 02-09-2008 19:51 ]

Pagina: 1