Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] regedit verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb FL studio 8 gekocht, dit is een programma om muziek mee te maken. Het registreren van dit programma gaat als volgt. Eerst download je de demoversie en die registreer je met een .reg bestand. Vanaf dat moment kun je de volledige functies gebruiken.
Toen ik dit probeerde te doen vroeg mijn computer met welk programma ik het .reg bestand wilde openen. Ik vermoedde dat ik daar regedit voor moest gebruiken. Maar dit is op een of andere wijze spoorloos. Als ik op uitvoeren klik en dan 'regedit' of 'regedit.exe' intyp krijg ik een foutmelding dat dit niet te vinden is. Ik heb ook het programma dat ik wel kon vinden, regedt32.exe, geprobeerd, maar dit programma doet niets als je het opent.
Iemand een idee?
Ik heb windows XP en ik heb laatst Registry Mechanic geinstalleerd. (Misschien heeft dat er iets mee te maken.
-Wannes

Verwijderd

Vragen om hulp bij warez is niet toegestaan. :)

En overigens open je een .reg bestand met explorer of importeer je die.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

rechts klik op het bestand 'aan het register toevoegen' of iets in die trent :) en klaar

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:18:
Vragen om hulp bij warez is niet toegestaan. :)

En overigens open je een .reg bestand met explorer of importeer je die.
offtopic:
Het hoeft geen "warez" te zijn ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Room42 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:23:
[...]

offtopic:
Het hoeft geen "warez" te zijn ;)
offtopic:
Wat een achterlijke manier om gekochte software te registreren zeg. Maak 1 dialoogboxje die dit netjes afhandelt in 2 minuten en mensen kunnen gewoon een nr overtypen ipv afhankelijk te zijn van regedit etc.

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:11

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Is het niet zo dat als je zo'n programma wil registreren, dat dat programma dan vraagt waar je .reg bestand zich bevindt, en dat je dan de juiste path moet aangeven?

Voor zover ik weet hoeft het in ieder geval niet met regedit.

[ Voor 16% gewijzigd door VERINGTENTJE op 31-08-2008 21:33 ]

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Don't blame me. Ik heb het ook niet bedacht :P

Maar, Wups, jij hebt dus niet de volgende bestanden?
• C:\Windows\system32\regedt32.exe
• C:\Windows\regedit.exe

Dan zou je nog in C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 kunnen kijken naar regedit.exe.

Anders zou je SP3 opnieuw kunnen downloaden. Deze uitpakken en regedit.exe eruit vissen. Doe ook even een virus/malware scan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

titelfix - OS hoort er hier gewoon in te staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:35:
offtopic:
Don't blame me. Ik heb het ook niet bedacht :P

Maar, Wups, jij hebt dus niet de volgende bestanden?
• C:\Windows\system32\regedt32.exe
• C:\Windows\regedit.exe

Dan zou je nog in C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 kunnen kijken naar regedit.exe.
Deze bestanden heb ik geen van allen. Alleen regedt32.exe maar dit programma doet niets als ik het opstart.
Anders zou je SP3 opnieuw kunnen downloaden. Deze uitpakken en regedit.exe eruit vissen. Doe ook even een virus/malware scan.
En waar moet ik die dan heen kopieren? C:\Windows\ ?

PS. Ik ben nog niet helemaal thuis met de forumregels. Is er iets mis met de titel? :p

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:49:
[...]

Deze bestanden heb ik geen van allen. Alleen regedt32.exe maar dit programma doet niets als ik het opstart.

PS. Ik ben nog niet helemaal thuis met de forumregels. Is er iets mis met de titel? :p
Wat gebeurd er als je regedt32.exe opstart vanop de command prompt? Dan zou je een eventuele foutmelding moeten zien.

offtopic:
WTF? Ik dacht ook warez eerst. Gekke manier om legaal te registreren :|

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeurt helemaal niets als ik regedt32.exe opstart vanop de command prompt :p
(tenminste, ik ging er vanuit dat ik gewoon c:\windows\system32\regedt32.exe moest typen)
Hij sprong gewoon naar de volgende regel zonder foutmelding of zonder visueel iets op te starten.

Verwijderd

Ray schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:20:
rechts klik op het bestand 'aan het register toevoegen' of iets in die trent :) en klaar

Verwijderd

Topicstarter
Als dat kon was ik ook niet naar regedit op zoek gegaan :p

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:50
We nemen aan dat je administrator bent? Geen gekke domein of security-policies?

Ik zou snel op zoek gaan naar een virusscanner. Dit stinkt behoorlijk.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Dit zou de associatie moeten oplossen maar dan moet de associatie in orde zijn |:( , dus....:
http://www.dougknox.com/xp/fileassoc/xp_regfile.zip

Al is het feit dat 'regedit' verdwenen lijkt natuurlijk "vreemd"......
http://forums.microsoft.c...x?PostID=1204802&SiteID=1

Dan zoiets?....... How to enable Regedit:
http://wiki.answers.com/Q/How_to_enable_regedit
Wie weet?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 13:11 ]

Pagina: 1