Toon posts:

Streamium mci1500H Philips; is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zag recent informatie over dit apparaat. Extra info Heeft ook recent prijs gewonnen (EISA). Lijkt me wel wat. Lekker handig.

Ding is nog helemaal nieuw dus er zijn nog geen reviews te vinden (of wel??). Wat zijn de nadelen of beperkingen van Streamium? Wat moet ik me realiseren? Wie heeft er goede dan wel negatieve ervaringen met eerdere modellen?

Thanks

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 10:47
Ik heb wel de indruk dat het een forse verbetering is ten opzichte van de vorige streamium, als ik zo de specs zie. Ik weet niet hoe duur dit ding is, maar ik kan me voorstellen dat je voor dat geld of wellicht iets meer geld erbij iets hebt dat en modulair is, zelf samen te stellen is en beter is. Met name sinds ik ooit een Philips stereotoren heb gehad, heb ik niet zo een hoge dunk meer van hun audioapparatuur. Met name over de luidsprekers zou ik inzitten.

Zelf zou ik gaan voor de Sonos met ingebouwde versterker en luidsprekers naar keuze, of een Squeezebox.

Het voordeel aan dat apparaat van Philips is dat de opslag ook is ingebouwd en dat je daar niet extra in hoeft te investeren. Nadeel is dat als iets kapot is, dat dan meteen alles weg is.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reply. Squeezebox kan toch wel veel minder en je moet altijd pc/nas hebben aanstaan. Sonos aan de andere kant is wel erg prijzig. http://www.iear.nl/index.php?manufacturers=1729&page=1 De prijs van de philips komt op 500 euro incl speakers.

Verwijderd

Ik heb hem direct gekocht toen bekend werd dat het een eisa award had gewonnen. BEn er redelijk tevreden mee. 1 klacht, je moet het product registreren via de philips website waarna je door middel van de site internetradio zou moeten kunnen ontvangen, tot op heden niet gelukt. Verder is het niet gelukt om contact te maken met mijn laptop door middel van het meegeleverde wadm programma, kinderziektes?

Verwijderd

Probleem opgelost, nu nog uitvinden hoe ik mijn favoriete radiostation kan opslaan. Deze komt niet voor in het standaard lijstje van philips(radio10.sr)

Geweldig apparaat, nu nog wachten op een hi-end versie die ik kan aansluiten op mijn mark levinson installatie(liefst gebalanceerd)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 02:33:
Ik heb hem direct gekocht toen bekend werd dat het een eisa award had gewonnen. BEn er redelijk tevreden mee. 1 klacht, je moet het product registreren via de philips website waarna je door middel van de site internetradio zou moeten kunnen ontvangen, tot op heden niet gelukt. Verder is het niet gelukt om contact te maken met mijn laptop door middel van het meegeleverde wadm programma, kinderziektes?
Waar heb je hem gekocht? Wat kost hij daar? Heb je ook een tweede wifi apparaat er bij gekocht? :)

Verwijderd

Nee, geen wifi bijgekocht. Overigens kan ik sinds vanmorgen geen internetcontact krijgen. modem aan en uit gezet, apparaat aan en uit gezet. Geen contact,grrrrr.

gekocht bij mediamarkt en 450 euro betaald.

Toch een leuk apparaat, play from harddisk zocht ik al een tijdje.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:13

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:55:
Dank voor je reply. Squeezebox kan toch wel veel minder en je moet altijd pc/nas hebben aanstaan. Sonos aan de andere kant is wel erg prijzig. http://www.iear.nl/index.php?manufacturers=1729&page=1 De prijs van de philips komt op 500 euro incl speakers.
Vertel eens wat de squeezebox niet zou kunnen wat dit apparaat wel kan.
Ik gok dat de squeezebox meer kan dan dit apparaat, afgezien van het koppelen van een USB HD wat ik geen optie vind aangezien ik geen computer in mijn woonkamer wil hebben staan. Als ik dat zou willen dan koop/bouw ik wel een HTPC.
De mogelijkheden van die streamium vind ik eigenlijk erg beperkt t.o.v. de squeezebox...
  • Breid uw systeem uit door maximaal 5 Wi-Fi-stations toe te voegen
Maar 5??? De sqeezebox/squeezeserver kan er veel meer aan.
  • 2 x 50 W RMS HiFi-geluid met Klasse "D" digitale versterker
Ik heb al een (veel betere) versterker.
  • Blader door uw collectie op album, artiest, genre en track
Niets bijzonders
  • HiFi-dome-tweeters en 5,25 inch woofers
Ik heb al (veel betere) speakers...
  • 'Album art' volledig in kleur weergeven
Tja kan met de afstandbediening van de duet ook en die kan ik er los bijkopen en zo'n postzegel zie ik nog steeds de meerwaarde niet van...
  • Harde schijf van 160 GB voor de opslag van maximaal 2000 CD's
2000 CD's op 160GB... over wat voor kwaliteit hebben we het dan...
  • Muziek overbrengen van uw PC door middel van slepen en neerzetten
Bij de squeezebox kan alles mooi op de server blijven.
  • CD's afspelen en rippen met automatische toevoeging van informatie over de nummers via Gracenote
Tja, dat doe ik op de PC en dan kan ik de informatie van Gracenote (die in het algemeen vrij bagger is) nog even goed controleren/herschrijven.
  • Sluit uw USB-flashgeheugenapparaat rechtstreeks aan via Plug & Play
Ik wil geen pc apparatuur in m'n woonkamer...
  • Compressieformaat MP3 , WMA , niet-DRM AAC (m4A)
Is dat alles???
  • Media afspelen CD , CD-R , CD-RW afspelen , MP3-CD , WMA-CD
Ik wil juist van die CD's af en anders heb ik nog een losse en betere CD/DVD speler
  • Discafspeelmodi Volgende/vorige nummer zoeken , Snel vooruit-/achteruitspoelen , Afspelen herhalen
Zie vorige
  • Ondersteuning van ID3-tag ja
Aleen ID3?
  • Afspeelmodus harde schijf Album , Genre , Afspeellijst , Alle nummers , Zelfde artiest , Zelfde genre
Is dat alles?
  • Streaming-modus harde schijf Wi-Fi streaming naar 5 stations , "My Room, My Music" , "Music Follows Me" , "Music Broadcast"
Niets bijzonders.
  • Samplefrequenties 8-48 kHz (MP3)
Niets bijzonders.
  • PC Link-afspeelmodus MP3-streaming via netwerk , Draadloze Wi-Fi-aansluiting
Is dat alles?
  • Modi voor directe weergave vanaf USB Spelen/pauze , Vorige/volgende , Stoppen
Is dat alles?
  • Internetradio Ja
Ik ook en niet gebonden aan Philips of slimdevices zelf...
De URLS worden o.a. aangeboden via squeezenetwork en daar heb ik voor zover ik het weet duizenden radiozenders tot m'n beschikking.
  • MP3-bitsnelheden 8 - 320 kbps en VBR
Dat is nou niet om over naar huis te schrijven, zo standaard als dat is...
  • Opnamemedia HDD
Niets bijzonders...
  • Audioformaat MP3
Is dat alles???
  • Bitsnelheid 128, 160, 192, 256 en 320 kbps
zie vorige...
  • Opnamesnelheid 1x, 4x
M'n PC doet het in 40x...

[ Voor 69% gewijzigd door servies op 02-09-2008 09:51 ]

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 10:47
Gezien de prijs is het best een aantrekkelijk apparaat. Om een Squeezebox een leuk geluid te laten produceren bij je thuis moet je zo ongeveer het drievoudige uitgeven.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:13

servies

Veni Vidi Servici

PHiXioN schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:28:
Gezien de prijs is het best een aantrekkelijk apparaat. Om een Squeezebox een leuk geluid te laten produceren bij je thuis moet je zo ongeveer het drievoudige uitgeven.
De streamium kost bij de Mediamarkt (de laatste plek waar ik zoiets zou kopen) iets van 450 euro. voor 200 a 300 euro heb je best aardige speakers met een ingebouwde versterker en dan heb je voor ongeveer dezelfde prijs grofweg dezelfde setup.

Verwijderd

in vergelijking met deze :http://www.linn.co.uk/klimax_ds vind ik hem heel redelijk. Als philips zoeits maakt koop ik gelijk.
Pagina: 1