Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In dubio over autovezekering

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Ik heb mijn auto nu verzekerd bij een niet nader te noemen firma.
Ik ben hier al een aantal jaren verzekerd, met verschillende auto's, ik heb zo'n ding dat ik elk jaar een andere auto wil, en dat is in dit geval eigenlijk nooit handig geweest.

Je hebt daar dus vanaf 3 jaar schadevrij altijd 80% no-claim. Inmiddels heb ik (vanaf september) 6 jaar schadevrij. Eigenlijk heb ik meer, maar ik ben een aantal jaren geleden overgestapt en daardoor eigenlijk een jaar kwijt geraakt omdat ik toen nog net geen jaar verzekerd was, maar toen wist ik ook niet beter.

Nu is het zo dat ze daar wel tellen vanaf dat je daar verzekerd bent, maar als een auto dus van september tot september loopt, en ik zou die dus net na dat jaar verkopen, en ik koop dus een andere in bijvoorbeeld december, en ik heb op dat moment dus 7 jaar, dan beginnen die 7 jaar gewoon weer te tellen in december, en zo krijg je dus niet meer.
De no-claim blijft overigens op 80%, alhoewel ik wel gezien heb dat deze auto komend jaar goedkoper verzekerd is, dus denk dat die toch wel zakt, maar daar is niks over in de polisvoorwaarden te vinden.

Ook betaal ik per 3 maanden. Als ik in die 3 maanden de auto verkoop dan zou ik in principe het resterende premiebedrag terug krijgen, maar volgens mij heb ik dit nog nooit gehad.

Omdat deze auto zeer binnenkort afloopt, maar ik helaas 2 dagen te laat was met opzeggen (dacht dat het 2 weken of een maand was, maar bleek dus 2 maanden te zijn), zou ik er nu nog een jaar aan vast zitten.

Mijn vriendin heeft ook een auto maar die wil ik dus op mijn naam zetten omdat ze zelf geen schadevrije jaren heeft (altijd op pappies naam verzekerd natuurlijk), als het op haar eigen naam staat kost dat gewoonv veel geld (meer dan € 40 per maand voor een boodschappenkar), en dat kost mij dus dan € 40 per maand, terwijl het voor mij maar € 7 per maand is.
Dus in dat geval moet hij dan maar op mijn naam, verzekerd is verzekerd, de discussie dat het niet slim zou zijn heb ik al vaker gehoord, maar dat is meer geldklopperij. Ding is alleen om wat boodschappen te halen.

Maar goed, als ik die auto daar óók verzekerd, en ik zou de mijne verkopen ,dan kom ik dus nooit van hun af.

Enige manier is dus nu nog om de auto zogenaamd te verkopen (zo zal ik het maar zeggen), en dan te laten verzekeren door een tussenpersoon waar de rest ook verzekerd is (inboedel etc).

Maar nu komt het dus, het is best een hoop gedoe, ik moet de auto overschrijven (naar mijn vriendin en omgekeerd), de hare op mijn naam, maar dan staat dus op het kenteken ook dat de auto maar sinds kort van mij zou zijn, in plaats van een jaar nu, ik weet niet of dit uit maakt.
Ook is deze verzekering toch een paar euro duurder.

Ook heeft de verzekering die ik nu heb niet de mogelijkheid om een echt dikke auto te verzekeren (wilde ooit een Nissan 300ZX uit 1992, deze wilde ze niet verzekeren.

Ik zelf ben dus 27 jaar oud met 6 schadevrije jaren en zo'n jaar of 8 mijn rijbewijs, en ook verzekerd en auto gereden.

Wat zouden jullie in deze doen?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik ben geen held in het begrijpelijk uitleggen van wat ik eigenlijk bedoel helaas.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik het niet eens ben met het hoe en waarom bij deze verzekering (alhoewel ik alle verzekeraars oplichters vind, als ze uit moeten keren dan verzinnen ze wel iets om niet uit te moeten keren), maar op deze manier kom ik nooit onder die verzekeraar uit, omdat ik dan altijd 2 auto's daar heb, en ik zo nooit een royementsverklaring krijg, die krijg ik pas als ik geen auto meer verzekerd heb daar, en dan nog moet je dus maar afwachten of je die royementsverklaring krijg, deze wil de nieuwe verzekeraar natuurlijk graag hebben voordat ik een nieuwe verzekering afsluit (na even wat Googlen vind ik nogal wat negatieve berichten).

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 31-08-2008 19:47 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Ik snap er echt geen fcuk van. Lees het verhaal nog eens door en probeer iets te herschrijven ofzo?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• eX0duS
Ik weet niet hoe, het komt er op neer dat ik van die verzekeraar af wil, maar dat een andere ook niet de meest handige manier is om af te sluiten.
Daarbij komt nog dat ik te snel typ voor mijn toetsenbord, zodat deze een paar letters vergeet steeds. :X

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Zo te zien ben je bij orion direct verzekerd. Waarom wil je daar weg als ik vragen mag?

.

• eX0duS
Dat klopt ja (hoe weet je dat?), in het kort de redenen:

- Schadevrije jaren is een rare gang van zaken. Stel je hebt 1,5 jaar een auto, je hebt daar 6 schadevrije jaren. Je zit dus dat 2e half jaar in een nieuw jaarcontract, je verkoopt die auto.
Op dat moment zit je dus nog steeds met 6 jaren, en gaan dat 6e jaar gewoon weer opnieuw in, half jaar weg dus (weet niet goed hoe het beter te omschrijven).
- Je betaald per 3 maanden, restitutie heb ik nog nooit terug gehad.
- Onvriendelijk aan telefoon
- Ik krijg ook vaak een ander antwoord (net wie je aan de lijn hebt)
- Maken geen gebruik van "roydata", systeem wat bijna elke verzekeraar gebruikt om schadevrije jaren in op te nemen, als je dus weg gaat is het maar afwachten of je je royementsverklaring krijgt, die je dus al meteen nodig hebt bij een andere verzekering (of je betaald dus de volle mep)

- Bij een tussenpersoon heb je dat gezeik niet, je verzekerd daar je auto en je gaat er gewoon van uit dat ze gewoon de beste verzekering op dat moment voor je hebben, plus ik heb meer vetrouwen in hun dan in bovengenoemde firma

Omdat ik in de war was met de polisvoorwaarden was ik 2 dagen te laat met opzeggen, zit er nu dus een jaar aan vast, tenzij ik dus die auto naar overschrijf (en dus een vrijwaring heb), en gelijk weer terug naar me zelf overschrijf, echter zit ik dan weer te wachten op die zgn. royements verklaring.

En ik heb dus alles, behalve die autoverzekering lopen via een tussenpersoon, waar ik verder tevreden over ben (ik weet ook dat hij verstand van zaken heeft), en de auto van mijn vriendin moet ook verzekerd worden, maar dat kan dus niet via een andere maatschappij, omdat die dus schadevrije jaren willen (of ik moet de volle mep betalen), welke ze dus niet kunnen krijgen van Orion Direct als ik daar nog verzekerd ben.

[ Voor 25% gewijzigd door eX0duS op 31-08-2008 22:21 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verzekeren via een tussenpersoon kost je vaak net eventjes meer en dat terwijl je het zelf makkelijk kunt.

Independer.nl berekent zo de premie van de goedkoopste verzekering voor je.

Wat men ook weleens vergeet is dat zodra de premie- of de voorwaarden wijzigen, je de verzekering zonder voorwaarden kunt opzeggen. Premiewijzigingen kunnen bij sommige verzekeraars daarvoor geen reden zijn.

ARME AOW’er

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35
ik zou iig weggaan bij wie je nu zit, dat is geen gang van zaken bij hun. Zoek je een goede tussenpersoon, het kost een paar euro meer, alleen bij schade regelen hun alles en bij zo'n direct sellers moet je alles zelf gaan doen zonder dat je de juiste wegen weet.
Ik zit zelf ook bij een tussenpersoon en ik weet dat het me wat meer kost,maar bij schades hebben ze altijd hun best voor mij gedaan, zelfs dingen waarvan ik dacht dat het niet verzekert was, toch nog vergoed gekregen.
Ook met die royementsverklaring, nooit problemen mee gehad. dat kan dan makkelijk 2 maanden later omdat ik toen mijn oude auto nog niet had verkocht.

[ Voor 13% gewijzigd door thefxr op 31-08-2008 22:34 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Wat is er mis met bijv. de ANWB (Unigarant), CentraalBeheer en al die andere grote on-line verzekeraars. Je hoeft niets meer zelf te regelen als bij een tussenpersoon ivm een schade hoor.

Een royementsverklaring kan eenvoudig door de nieuwe maatschappij worden opgevraagd. Ik heb zelf zo'n ding nog nooit in handen gehad.

Door regelmatig van maatschappij te veranderen kun je trouwens soms tot honderden euro's besparen. Elk jaar zelf eens controleren.

[ Voor 41% gewijzigd door Guardian Angel op 31-08-2008 22:38 ]

ARME AOW’er

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:44
Van je huidige verzekeraar een bonus-males verklaring eisen.
En dan evt. overstappen naar b.v Ditzo.nl ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ditzo = Fortis... niks nieuws onder de zon.

Trouwens.... http://www.netpolis.nl/ne...tzo_niet_zo_goedkoop.html

[ Voor 51% gewijzigd door Guardian Angel op 31-08-2008 22:47 ]

ARME AOW’er

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:44
O daar sta ik van te kijken. Ik heb ons 2de auto(tje) daar toch heeel voordelig ondergebracht.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
Hoe reclames mensen gek kunnen maken... Mijn broer is tussenpersoon en heeft datzo-ervaringen met Fortis. Dat juist die maatschappij dan reclames tegen zichzelf gaat maken :D

Wat betreft meer betalen bij een tussenpersoon: dat online verzekeren is allemaal wel leuk en aardig, maar een beetje goede tussenpersoon die aan zijn klanten denkt ipv aan zijn zakcenten (een tevreden klant levert over lange termijn zakcenten op, een uitgemolken klant levert maar 1x zakcenten op), kan vaak onder de tarieven van online verzekeringen duiken. Ik zit nu via een speciale inkoopconstructie bij Aegon verzekerd en betaal gewoon 250 euro minder per jaar dan rechtstreeks via Aegon.
Bij een online verzekering heb je niet een knopje "ik wil graag 3 extra treden", die heeft een tussenpersoon wel als ie genoeg zaken doet met een bepaalde verzekering. Ook bij schades is een tussenpersoon enorm handig. Je zult niet de eerste zijn die in z'n eentje tegen een grote maatschappij mag vechten omdat ze niet willen uitkeren.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

eX0duS schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:18:
Dat klopt ja (hoe weet je dat?), in het kort de redenen:

- Schadevrije jaren is een rare gang van zaken. Stel je hebt 1,5 jaar een auto, je hebt daar 6 schadevrije jaren. Je zit dus dat 2e half jaar in een nieuw jaarcontract, je verkoopt die auto.
Op dat moment zit je dus nog steeds met 6 jaren, en gaan dat 6e jaar gewoon weer opnieuw in, half jaar weg dus (weet niet goed hoe het beter te omschrijven).
- Je betaald per 3 maanden, restitutie heb ik nog nooit terug gehad.
- Onvriendelijk aan telefoon
- Ik krijg ook vaak een ander antwoord (net wie je aan de lijn hebt)
- Maken geen gebruik van "roydata", systeem wat bijna elke verzekeraar gebruikt om schadevrije jaren in op te nemen, als je dus weg gaat is het maar afwachten of je je royementsverklaring krijgt, die je dus al meteen nodig hebt bij een andere verzekering (of je betaald dus de volle mep)

- Bij een tussenpersoon heb je dat gezeik niet, je verzekerd daar je auto en je gaat er gewoon van uit dat ze gewoon de beste verzekering op dat moment voor je hebben, plus ik heb meer vetrouwen in hun dan in bovengenoemde firma

Omdat ik in de war was met de polisvoorwaarden was ik 2 dagen te laat met opzeggen, zit er nu dus een jaar aan vast, tenzij ik dus die auto naar overschrijf (en dus een vrijwaring heb), en gelijk weer terug naar me zelf overschrijf, echter zit ik dan weer te wachten op die zgn. royements verklaring.

En ik heb dus alles, behalve die autoverzekering lopen via een tussenpersoon, waar ik verder tevreden over ben (ik weet ook dat hij verstand van zaken heeft), en de auto van mijn vriendin moet ook verzekerd worden, maar dat kan dus niet via een andere maatschappij, omdat die dus schadevrije jaren willen (of ik moet de volle mep betalen), welke ze dus niet kunnen krijgen van Orion Direct als ik daar nog verzekerd ben.
Orion direct kent alleen maar 3 jaar of meer schade vrij. Dat betekend bij orion direct 80% schade vrij.

Tja alles wat jij zegt is bij mij niet aan de orde/is bij mij niet voor gekomen. Als ik op independer kijk ben ik minimaal 100 euro meer per jaar kwijt bij een andere maatschappij. En restitutie is niet spannend als je direct een nieuwe auto koopt.

Wel vind ik het raar dat toen ik schade had en het allemaal zelf geregeld had met de verzekering van de tegenpartij, ik een brief kreeg waarin zij wisten te vertellen dat het hun "gelukt" is het schade bedrag te verhalen op de tegenpartij. Leuk voor de statistieken zullen we maar zeggen. Maar misschien is dit ook wel de schuld van univé aangezien het eigenlijk de bedoeling was dat het geld direct naar mij overgemaakt zou gaan worden. Dit heeft univé dus uiteindelijk via de rechtsbijstand van orion (waar ik geen polis voor heb) geregeld.

[ Voor 11% gewijzigd door AkroBatik op 01-09-2008 00:26 ]

.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
Ik mis bij Independer de optie om voor SVI of rechtsbijstand te kiezen. Leuk dat je een kale premie kunt berekenen en goedkoper uit lijkt te zijn, maar ik ben daar dus voor een kale allrisk verzekering zonder extra's hetzelfde kwijt als ik nu verzekerd ben inclusief SVI en 13 maanden verzekering.
Mocht ik met zo'n "goedkoop" afgesloten verzekering een ongeluk krijgen en een inzittende in mijn auto belandt in het ziekenhuis of houdt blijvende schade over, wordt dit vrolijk niet vergoed.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Wat weerhoudt je ervan om Independer en nog wat websites te gebruiken om premie te bepalen en dan direct bij een maatschappij een verzekering te sluiten en extra's bij te verzekeren? Independer is niet zaligmakend hoor dus wat extra eigen inzet (lijkt de FAQ wel :) ) is wel zo handig.

Ik ben van het tijdperk dat on-line verzekeren niet bestond en dat je vrijwel alles via de telefoon te weten moest komen.

Tussenpersonen? Prima mensen hoor, maar IK heb nog nooit gemerkt dat ze voor meer konden betekenen. Vaak is het zo dat de tussenpersoon al jaren binding heeft met een verzekerde of zijn familie en je al snel geneigd bent hem in te schakelen.

Op die manier "eventjes" een auto verzekeren is niet handig. Je moet maar op de tussenpersoon vertrouwen dat hij de goedkoopste voor je vindt, maar ook de verzekering met voor jou de beste voorwaarden.

Je zult het maar net treffen dat een tussenpersoon net jouw autoverzekering nodig heeft om een paar procenten extra bonus over zijn gehele omzet van een bepaalde verzekeraar te krijgen. De tussenpersoon zal dan realistisch gezien voor zijn eigen portemonee kiezen. Dat is mijn gedachte.

ARME AOW’er

• eX0duS
Klopt die tussenpersoon is wel een paar euro duurder voor mij. Voor de rest (inboedel etc), maakte het eigenlijk niks uit, volgens mij was dit zelfs goedkoper. Voor mij gaat de vlieger op dat deze persoon/bedrijf ook op ons werk de verzekeringen doet. Ik weet dat hij in elk geval niet zo is dat het alllemaal is om de portomene te vullen, en ook doe ik daar het systeembeheer. Ik laat wel meer klanten van ons klussen voor mij doen, zoals APK keuring voor de auto, gewoon voor de goede klantenrelatie. Zo'n tussenpersoon leek mij alleen maar handig, gewoon altijd één telefoonnummer voor al je dingen (alhoewel ik dus nog nóóit een verzekering nodig gehad heb).
Mij leek het ook wel een goed idee om in elk geval rechtsbijstand en autoverzekering niet bij dezelfde maatschappij te zetten.
Orion Direct is nog steeds de goedkoopste. Als ik er nu bij blijf moet ik dus met deze 2 auto's zeker nog een jaar rijden.
Tussentijds schadevrije jaren opvragen om een andere auto elders te verzkeren gaat blijkbaar niet.

[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 01-09-2008 08:09 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je kunt toch je huidige polis overleggen? Op de premienota staat immers de bonus-malus?

Overigens zit jij in dezelfde situatie als ik zat toen ik nog werkte. Klantenbinding en relaties zijn dan handig en er is soms best wel een voordeeltje te behalen dankzij "de baas".

Er zijn bedrijven die een "collectief" aanbieden. Kan soms ook interessant zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door Guardian Angel op 01-09-2008 08:30 ]

ARME AOW’er

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij is het echt gelul van je verzekeringsmaatschappij dat je niet tussentijds schadevrije jaren kunt overzetten naar een andere verzekeringsmaatschappij. Daar heb je toch gewoon recht op? Het klinkt mij nogal in de oren alsof ze je willen dwingen bij hun te blijven en dat is naar mijn mening een heel bizarre vorm van klantenbinding :o

En inderdaad: ga naar Independer.nl en voer je gegevens in. Dan zie je vanzelf waar je het goedkoopst af bent :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Guardian Angel schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:24:
Verzekeren via een tussenpersoon kost je vaak net eventjes meer en dat terwijl je het zelf makkelijk kunt.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Bij ons zijn de meeste verzekeringen bij een assurantiebureau geregeld. Mijn autoverzekering kán je niet eens zelf afsluiten en toch is hij één van de goedkopere.
Maar dan nog: de goedkoopste is niet altijd de beste. Hoe goed een verzekering is, merk je pas als je schade hebt. Dan is het de vraag of een verzekering er ook voor je is, of dat ze alleen aan het incasseren zijn. Dat laatste hebben we zelf gehad met Univé; het verhaal van de andere partij werd nog eerder geloofd dan ons verhaal. Schadevrije jaren werden eigenlijk direct afgenomen, tenzij je zelf hemel en aarde bewoog om te zorgen dat zij het gingen verhalen op de andere partij (het liefst wil de verzekering zo min mogelijk uitkeren en zo veel mogelijk ontvangen). En daar komt een assurantiebureau goed van pas: zij gaan het gevecht aan met de verzekering en werken voor je; althans de mijne wel.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Guardian Angel schreef op maandag 01 september 2008 @ 07:46:
Op die manier "eventjes" een auto verzekeren is niet handig. Je moet maar op de tussenpersoon vertrouwen dat hij de goedkoopste voor je vindt, maar ook de verzekering met voor jou de beste voorwaarden.
Dat zeg ik. :)

ARME AOW’er

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik zie wel een verschil. TS wil zijn korting van 80% meenemen. Bij Orion krijg je die al na 3 schadevrije jaren. Ik ben benieuwd wat een nieuwe verzekeraar daarmee gaat doen. Ik denk namelijk dat die wel de schadevrije jaren willen overnemen, maar niet de 80%. Volgens mij staat er iets van 50 of 55% bij 3 schadevrije jaren.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
SeatRider schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:53:
Ik zie wel een verschil. TS wil zijn korting van 80% meenemen. Bij Orion krijg je die al na 3 schadevrije jaren. Ik ben benieuwd wat een nieuwe verzekeraar daarmee gaat doen. Ik denk namelijk dat die wel de schadevrije jaren willen overnemen, maar niet de 80%. Volgens mij staat er iets van 50 of 55% bij 3 schadevrije jaren.
Die 80% kun je natuurlijk wel vergeten. Zo'n buitenkansje is anders wel erg aantrekkelijk :D
De schadevrije jaren kun je natuurlijk wel meenemen na overleg van een papiertje met daarop de benodigde informatie..

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 01-09-2008 09:02 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je plannen klinken ronduit dubieus... Verzekeringsmaatschappijen zijn niet blij met mensen die erg vaak een nieuwe auto nemen, en je plannen met je vriendin's auto zijn niet eens toegestaan. Je hoort de regelmatige bestuurder naar waarheid op te geven. Als ze crasht in een auto die op jouw naam staat, en een paar ton schade heeft, zet de verzekering daar "een mannetje" op, die doet buurtonderzoek/whatever, en daaruit blijkt dat niet jij maar zij de regelmatige bestuurder was. De schade komt dan op jouw bord terecht, omdat een verzekering aanvragen naar waarheid dient te gebeuren.
Er is trouwens een reden dat beginnende bestuurders meer betalen...

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ow... okayy.. B)
eX0duS schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:43:
Mijn vriendin heeft ook een auto maar die wil ik dus op mijn naam zetten omdat ze zelf geen schadevrije jaren heeft (altijd op pappies naam verzekerd natuurlijk), als het op haar eigen naam staat kost dat gewoonv veel geld (meer dan € 40 per maand voor een boodschappenkar), en dat kost mij dus dan € 40 per maand, terwijl het voor mij maar € 7 per maand is.
Dus in dat geval moet hij dan maar op mijn naam, verzekerd is verzekerd, de discussie dat het niet slim zou zijn heb ik al vaker gehoord, maar dat is meer geldklopperij. Ding is alleen om wat boodschappen te halen.
Is dat niet van de regen in de drup: eerst op pappies naam, nu op jouw naam. Zo bouwt ze nooit schadevrije jaren op natuurlijk. :)
Maargoed, zolang je erbij zet dat zij de regelmatige bestuurder is, is er niet zoveel aan de hand.

• eX0duS
Ja dat verhaal dat heb ik al tig keer gelezen, wat gewoon geldklopperij is, die auto is gewoon verzekerd.
En ik kan dus opdraaien voor die hoge kosten omdat mijn vriendin geen inkomsten heeft,en ze moet toch van plek kunnen.
Ik zal in elk geval Orion Direct eens bellen hierover of dat kan, dat ik die regelmatige bestuurder dan op moet geven, dat is natuurlijk voor hun dan weer extra inkomsten.
Mijn vriendin is trouwens 22 (risicogroep dus), rijd 2 jaar auto (niet veel, hooguit 5000 km per jaar), maar is niet een typische brokkenpiloot, rijd gewoon vrij rustig, dus ik zie haar niet gelijk schade maken (maar zeg nooit nooit).
Zelf rijd ik zo'n 40.000 - 50.000 per jaar.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
eX0duS schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:28:
Ja dat verhaal dat heb ik al tig keer gelezen, wat gewoon geldklopperij is, die auto is gewoon verzekerd.
En ik kan dus opdraaien voor die hoge kosten omdat mijn vriendin geen inkomsten heeft,en ze moet toch van plek kunnen.
Er bestaat ook nog zoiets als een fiets, om boodschappen te doen...

• eX0duS
Ja ze kan ook met de bolderkar of bakfiets gaan natuurlijk... Maar daar ging het niet om. Het was meer de vraag wat te doen, bepaalde ideeën die hier voortvloeien kunnen mij helpen een besluit te maken...
Alhoewel het op het moment gewoon het makkelijkste lijkt om te blijven waar ik nu ben, ze zijn de goedkoopste, ben het alleen niet helemaal eens met bepaalde dingen, maar ik moet er dan nog wel een jaar mee zo doorrijden, en dan volgende keer wel op tijd zijn met opzeggen en dan alles netjes over te laten zetten.

[ Voor 79% gewijzigd door eX0duS op 01-09-2008 10:14 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

eX0duS schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:28:
Ik zal in elk geval Orion Direct eens bellen hierover of dat kan, dat ik die regelmatige bestuurder dan op moet geven, dat is natuurlijk voor hun dan weer extra inkomsten.
Mijn vriendin is trouwens 22 (risicogroep dus), rijd 2 jaar auto (niet veel, hooguit 5000 km per jaar), maar is niet een typische brokkenpiloot, rijd gewoon vrij rustig, dus ik zie haar niet gelijk schade maken (maar zeg nooit nooit).
Zelf rijd ik zo'n 40.000 - 50.000 per jaar.
Volgens mij is dat ook één van de smoezen als mensen worden aangehouden als ze te hard rijden of iets anders hebben gedaan: Ik heb nooit schade, etc..
Het is jammer dat de "brave mensen" in een risicogroep ook de volle mep moeten betalen, maar helaas werkt het gewoon zo. Ik heb ook in die risicogroep gezeten en de volle mep betaald, en geen schade. Tja, nu heb ik wel veel schadevrije jaren en ook het voordeel daarvan.

• Destruction
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Ikzelf zit ook bij OrionDirect sinds mijn 16e, ik kon op mijn 18'e alvast 2 schadevrije jaren invullen.. Dat was wel lekker :) Ik heb persoonlijk ook geen last van onvriendelijk personeel oid. In november heb ik 5 schadevrije jaren, ik zag al dat mijn premie dan zo ongeveer halveert 8) Ik betaal nu 25 per maand voor WA met inzittendenverzekering. Bij Univé en dergelijke is het al ruim 2 keer zoveel.. Ik ben gek, maar niet zo gek :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• eX0duS
Ik heb wel schadevrije jaren, mijn vriendin niet. En omdat ik dus voor die kosten op moet draaien, en omdat het mijn auto is, is de verzekering natuurlijk ook op mijn naam.

Maar ik kon daar ook nooit twee auto's tegelijk op een polis verzekeren, ze maken dan weer een nieuwe polis aan, het lijkt soms net of dat ze het opzettelijk allemaal moeilijk maken.

Ik heb toen ook wat met een voorruit gehad, ik was daar voor verzekerd, de ruit was stuk. Ik bellen waar kan ik die laten maken, dat maakte niet uit.
Ik dus naar een schadebedrijf, offerte gemaakt, zag er goed uit, ruit laten maken.

Krijg ik een tijd later een brief dat ze dat bedrag niet uit willen keren, omdat het bedrag te hoog was. Met aftrek van eigen risico (wat ik wist), kreeg ik heel weinig terug, toen ben ik eens gaan nabellen bij bijv. een Carglass, wat bleek, die waren nog duurder!
Er stond ook nooit wat in de polisvoorwaarden over waar het moest gebeuren, hoeveel dat mag kosten, ik zie nu pas dat ze dit aangepast hebben, nu staat er wel wat over in.

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 01-09-2008 10:42 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als de polisvoorwaarden veranderen, krijg je een nieuwe polis thuisgestuurd en kun je lezen wat er veranderd is. Dat had je dus kunnen weten als je die polis ook had doorgelezen :P Maar goed, je reageert niet echt op de reacties hier en het is me ook vrij onduidelijk waar je heen wil met je topic. Wat betaal je nu en wat zou je volgens Independer.nl gaan betalen?

Overigens doe ik bijna al mijn boodschappen gewoon op de fiets. Ik heb twee grote fietstassen en daar past heel veel in. Heb ik 's een feestje, dan haal ik in het weekend de grote boodschappen met de auto, maarja, dan ben jij ook thuis denk ik, dus dan kan je vriendin jouw auto geheel legaal lenen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• eX0duS
Mijn vriendin die rijd in mijn "eigen" auto ook wel eens (1x per jaar ofzo), met haar eigen auto gaat ze shoppen, je weet wel die vrouwen dingen... :p Maar die leen ik natuurlijk dan net zo goed legaal uit.

[ Voor 15% gewijzigd door eX0duS op 01-09-2008 11:10 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

eX0duS schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:10:
Mijn vriendin die rijd in mijn "eigen" auto ook wel eens (1x per jaar ofzo), met haar eigen auto gaat ze shoppen, je weet wel die vrouwen dingen... :p Maar die leen ik natuurlijk dan net zo goed legaal uit.
En in zo'n geval is er natuurlijk geen enkel probleem. Jij bent nog steeds de regelmatige bestuurder. Maar van haar eigen auto zal ze dat neem ik aan zelf gaan zijn, en kan ze dus niet op jouw schadevrije jaren meeliften. Die heeft ze namelijk niet.

En als je denkt dat het handig is om meerdere mensen op 1 naam te laten verzekeren bedenk je dan wat er gebeurt als je vriendin met 5000 km rijervaring een ongeluk veroorzaakt, en ook jouw eigen verzekering ineens in de malus schiet.

• eX0duS
In het geval van Orion Direct blijf je bij 1 schade per jaar gewoon op die 80% hangen, de 2e keer gaat het naar 75%, valt mee dus.

• Hoyden
Ik heb bij Unive mijn partner gewoon opgegeven als bestuurder van onze 2e auto (die ook op haar naam staat bij de Belastingdienst) en daardoor kon zij al beginnen met 4 schade vrije jaren.

Ze profiteert daarmee van mijn schade vrije jaren.. Ik heb er 5 en zijn dus 4..

[ Voor 18% gewijzigd door Hoyden op 01-09-2008 12:27 ]

• eX0duS
Volgens hun maakt het niet uit wie er in rijd, hij staat gewoon op mijn naam verzekerd, dus het zal dan wel... Ik heb gezegd dat we er gewoon allebei in rijden, en dat kon gewoon.

• eX0duS
Heb maar min of meer besloten gewoon maar bij de oude te blijven...
Bel ik op, ja meneer u heeft nog 2 polissen open staan, totaal 3... 2 geschorst.
Ze maken daar een nieuwe polis aan bij een auto er bij, in plaats van 2 auto's op een polis.
Blijkt dat deze polis tot ergens in mei loopt in plaats van gelijk met de andere auto, wat dus weer een andere polis is...
Nou ja het zal wel...

• thefxr
ok, deze kan dus dicht? :P

• eX0duS
Nou dicht hoeft het voor mij niet, maar blijf het een rare gang van zaken vinden op deze manier...

• thefxr
eX0duS schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:56:
Nou dicht hoeft het voor mij niet, maar blijf het een rare gang van zaken vinden op deze manier...
ja, ik dacht omdat je er nu uit was, gezien je OP.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:41
thefxr schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:03:
[...]

ja, ik dacht omdat je er nu uit was, gezien je OP.
offtopic:
Zover ik weet gaan topics op GoT nooit dicht wanneer het verhaal af is, enkel wanneer 't de verkeerde locatie/niet policyproof zou zijn ;)

• eX0duS
Ik heb dus de auto daar gewoon weer laten verzekeren, dinsdag gebeld, woendag moet hij verzekerd zijn.
Tot nu toe nog geen polisbescheiden of iets ontvangen. Ook bij het RDW site word aangegeven dat hij niet verzekerd is.
Ik denk ok, kan paar dagen tussen zitten, zal vast vrijdag dan wel iets krijgen, niet dus.
Zaterdag willen bellen, zijn ze gesloten... :X
Dus nu weet ik niks, zal natuurlijk dan maandag bellen...
Weet iemand hoe dat normaal gesproken gaat?
Natuurlijk wel jammer als ome RDW toevallig net die auto bekijkt en hij dus net niet verzekerd is...

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 07-09-2008 10:01 ]

• Hoyden
Als ik een auto koop / net gekocht heb bel ik met Unive en is die vanaf dat moment verzekerd.
Zodra ik in de gelegenheid ben om rustig alle gegevens door te geven (om alles via de telefoon door te geven is vaak een beetje lastig als je nog niet alles weet) doe ik dat en heb ik alle papieren thuis.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 07-09-2008 10:04 ]

Verwijderd

MrSleeves schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:50:
[...]

Maar dan nog: de goedkoopste is niet altijd de beste. Hoe goed een verzekering is, merk je pas als je schade hebt. Dan is het de vraag of een verzekering er ook voor je is, of dat ze alleen aan het incasseren zijn. Dat laatste hebben we zelf gehad met Univé; het verhaal van de andere partij werd nog eerder geloofd dan ons verhaal. Schadevrije jaren werden eigenlijk direct afgenomen, tenzij je zelf hemel en aarde bewoog om te zorgen dat zij het gingen verhalen op de andere partij (het liefst wil de verzekering zo min mogelijk uitkeren en zo veel mogelijk ontvangen).
Mijn ervaring met Univé is 100% positief.
Na een aanrijdinkje heb ik via de rechtsbijstandverzekering meer voor de deuk in mijn auto gekregen dan ik voor dat hok betaald heb.
En ik rij er nog altijd in ( afschrijving nul)

Verwijderd

Stap je dan over als je volgend jaar wel op tijd opzegt? Vind dit maar vaag ook, ook je verhaal van die 300zx. Dat ze die niet willen verzekeren met je 27 jaar en je schadevrije jaren.. Ik zit zelf bij centraalbeheer en die doen echt niet moeilijk over wat voor auto je hebt.
Pagina: 1