Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Xbox 360] Probleem na aansluiting op VGA

Pagina: 1
Acties:

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Topicstarter
Ik heb mijn Xbox 360 doormiddel van een VGA kabel aan mijn 24" LCD aangesloten.
Alles doet het perfect, alleen ik heb het idee dat met name de textures in spellen heel erg naar beneden zijn gehaald. Zo is in Project Gotham 4 als je de camera in de auto plaatst, worden de ruiten bijna helemaal zwart als het regent omdat er een soort van texture-bug is met de regen die op het glas komt. Ik heb geprobeerde de xbox op lagere resoluties in te stellen maar dit biedt geen oplossing.

Zou iemand mij kunnen helpen met dit uiterst vervelende probleem?
Al mijn spellen lijken nu meer op 'normale' xbox-games dan op de games van de 360....

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Foto? Sowieso maakt de VGA-aansluiting het beeld allemaal wat fletser.

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 20:30

Prozac[NL]

zucht.......

Komt in mijn ogen puur door de vga aansluiting.
Als je de 360 op een lcd tv aansluit via vga kabel is het ook lelijk. Dan vlieg je naar de winkel voor composiet. Op een gewone beeldbuis valt dat dus niet op, zelf bij de hand gehad, schrok me wild.
Weet even zo niet of er verloopkabels zijn maar dat kan je vast zelf opzoeken.

Succes

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Het probleem zit hem in de doorgifte van helderheid en kleuren. 8-bits per kleur, dus 256 waarden per kanaal. monitoren gebruiken die volledige range van 0 tot 256, maar tv video signalen gebruiken de waardes vanaf +/- 7.5, dit verschil zorgt er dus voor dat de kleuren flets worden omdat de de donkerste waarde pas rond de 7.5 begint. Gelukkig heeft de xbox een instelling in het dashboard om dit op te lossen. Verander de reference levels in intermediate of expanded en de kleuren verschijnen weer zoals ze horen te zijn. Ik gebruik zelf altijd expanded op mijn samsung 2032MW.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Het zal inderdaad aan de instellingen liggen! Ik heb zelf ook lange tijd die kabel gebruikt en had nergens last van. Even met de instellingen klooien, dan kom je er vanzelf wel uit.

Tomorrow is not today!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik weet dat het topic oud is, maar toch.

Ik heb sinds kort een nieuwe LCD TV (Samsung LE40A756). Voorheen had ik een LE32R41B, en had mijn (oude) Xbox 360 via component aangesloten. Had geen reden tot klagen.

Nu heb ik echter een VGA kabel aangeschaft voor de 360, en vind het beeld wat fletsig, ook na het spelen met instellingen op de TV en Xbox.
Component is geen optie, daar mijn TV naar mijn weten geen 1080p over component ondersteunt, en er sowieso al een Wii op component zit aangesloten.

Nu overweeg ik derhalve een nieuwe 360 te halen met HDMI, daar ik met mijn PS3 een schitterend kleurbereik heb via HDMI. Zie ik nog iets over het hoofd, of is het gewoon "as is"?
Pagina: 1