Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Opstart problemen na automatisch herstarten Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Sinds vandaag doet mijn laptop raar. :(
Situatie:
Laptop staat op mijn bureau, msn, Firefox, outlook express zijn de enige programma's die aan staan.
Ik loop naar beneden, kom na 30 min terug boven, laptop op zwart scherm.
Er stond wat tekst (weet fniet meer wat,sorry) en hij probeerde opnieuw op te starten.
Na 2 min begint hij te kraken, waarscheinlijk de hard-disk, zoals je bij oude pc's wel eens hoort als ze hard aan het werk zijn. Dus ik zet hem maar uit.
Hierna probeer ik hem op nieuw op te starten maar dat lukt niet.
Hij blijft constant kraken en komt niet verder dan het volgende scherm:

http://img109.imageshack..../windowsxpprobleemaa3.gif
maar ook dat knipperende streepje verdwijnt na een paar keer.

Hier komt hij wel langs : (de schermafbeelding dan he :P)
http://solve-pc.blogspot....ws-xp-on-acer-aspire.html

dus kan ik wel in de bios komen, heb ik het opstarten met cd ook al geprobeerd, alles aan apparatuur (usb) is er uitgehaald.
Het is een Acer; aspire 5630 met Windows XP
Niet aan gesleutelt, Dus zoals je hem in de winkel krijgt, begin juli gelukkig een back-up gemaakt en toen ook alles opnieuw geinstaleerd met de recovery dvd.

inmiddels is het al een half uur geleden dat ik hem opnieuw heb proberen op te starten en heb het nu weer geprobeert... zelfde verhaal aleen zonder het kraken van de HD.

Iemand enig idee wat er aan de hand is??

*snip - groeten doen is niet nodig*

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 31-08-2008 23:23 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je harde schijf heeft gekraakt zoals je zegt is je harde schijf hoogstwaarschijnlijk dood.

Neem ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en post je bevindingen.

En probeer, zoals Terw_Dan voorstelt, een Linux distro, die heeft geen harde schijf nodig om vanaf te draaien.

Ik vond net nog een handige: OM FAQ / Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Welkom op GoT :w

[ Voor 70% gewijzigd door Wiethoofd op 31-08-2008 18:45 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het boot, waar gaat het dan fout? Kun je nog wel booten met een livelinux distro?

Overigens is het zeer onverstandig je telnr als plaintext op het forum neer te gooien, tenzij je het op prijs stelt dat iedereen je telnr zomaar heeft

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk al dat jullie er veeeeeeeeeel meer van af weten dan ik.
Ik heb geen idee wat een Livelinux distro is.

Maar hij begint niet met booten en ben er dus bang voor dat mijn HD dood is.
maar waar zou dit dan aan kunnen liggen?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:08:
Ik merk al dat jullie er veeeeeeeeeel meer van af weten dan ik.
Daarom ben jij uiteindelijk hier terecht gekomen :+
Ik heb geen idee wat een Livelinux distro is.
Haal de term eens door google, en problem solved.
Maar hij begint niet met booten en ben er dus bang voor dat mijn HD dood is.
maar waar zou dit dan aan kunnen liggen?
Sommige hardware houdt het niet heel lang uit, dit hangt van verschillende factoren af, als je ergens ruig mee omspringt gaat het eerder stuk dan als je het met fluweelen handschoentjes behandeld. Dit kunnen wij dus niet voor je vaststellen. Soms is het ook een productiefout waardoor hardware het na een x-aantal uur gebruiken gewoonweg opgeeft.

Download eens een Ubuntu cd'tje (zo'n livelinux distro ;)) en start eens vanaf die cd op (op F8 (of de standaard toets om van opstartmedium te wisselen op laptops hedentendage) rammen en je cd-speler selecteren)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, heb het opgezocht en ben er mee bezig.
Alleen ff een brander regelen. Zit niet op deze PC.

En over de slijtage van onderdelen;
laptop is nog geen 2 jaar oud en is alltijd in een goede tas vervoerd, nooit laten stuiteren of hard ergens neer gezet.
Hij staat alleen wel vaak lang aan, maar dan komt die productiefout om de hoek kijken ( neem ik aan).

Gr Tommie06
Pagina: 1