Toon posts:

[iPhone] Dataverbruik van MSN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn zusje zit nu even lekker te msnen op mijn iphone op het strand ;)
Ik heb 100 MB dataverkeer bij t-mobile/orange.
Gaat dit heel snel op als ze msn gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 17:37

momania

iPhone 30! Bam!

Er zit toch gewoon een verbruiksmeter in :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Lijkt me niet. Al stuurt MSN wel telkens een signaal naar de server om te controleren of je nog wel online bent..

en haalt hij naturlijk gegevens op om te controleren wie er nog meer online zijn.

Maar waar maak je druk om? FUP haal je met 100 mb nog lang niet ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 20:26

Galois

1811 - 1832

Nee joh... Als je na een uur MSNen 1 MB haalt, dan zou ik dat al veel vinden... (welke MSN client gebruik je overigens?)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
gelukkig dat je vermeld dat het met een iphone is, zou het een windows-based pda zijn met een originele msn-client (die windows live variant dus) dan is die data er zo door, met het reclame veld van het messenger hoofdvenster.

als de rest: 1 byte per letter die heen-en-weer gaat + enkel update's ivm statussen. (en de overhead die erbij hoort)
(en dat werkt dan meestal via een push ipv pull: als een contact persoon online komt of offline gaat dan pushed de server dat wel door, en moet je client niet elke zoveel seconden effe checken of iedereen nog online is)

hangt dus af van haar contactlijst, hoe vaak die van status vervanderen, hoe rap en vaak je zusje chat, en/of ze ook data zoals foto's door gaat sturen of doorgestuurd krijgt.

enkel chat: hoogstwaarschijnlijk voldoende.
meer dan chat zoals foto's en video's doorsturen: waarschijnlijk minder voldoende.

of het voldoende is: weet ons dat te zeggen binnen een maand of 2 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door soulrider op 31-08-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het ook niet afhankelijk ervan of je een webbased versie gebruikt of een native app? Ik kan me voorstellen dat een webbased app veel meer overhead heeft. Iedere keer reloaden, dikke HTML code die gedownload moet worden enzo. :p

Anyway, test het gewoon :P. Op zich is 100MB niet heel verschrikkelijk veel, maar bij gematigd gebruik over GPRS moet het kunnen.

🌞🍃

Pagina: 1