Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Tijdens het opnieuw installeren van windows xp op mijn computer loopt de installatie vast. Dit gebeurt op het moment dat hij voor het eerst via de hdd boot. Je ziet het opstartscherm van windows en vervolgens schakelt hij de pc uit en start hem opnieuw op. Dan krijg ik het menu om hem op te starten in veilig modus (of normaal).

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van dit probleem zodat ik de installatie van windows xp op mijn computer af kan ronden?! :|

Alvast bedankt!

Lennart de Langen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Troubleshooter al doorlopen?

Komt wel wel bekend voor btw, toevallig een Asus P5Q met een Samsung SATA schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kan je iets meer info over je systeem geven, werkt de cd in andere computers wel, probeer eens een linux live cd?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een fujitsu siemens scaleo 600 met een Western Digital WD2500 IDE HD.

Wat bedoel je precies met een Troubleshooter??

Ik ga hem zo proberen te booten met een linux schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Ja en wat doet de pc dan, je krijgt keuze scherm en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
Misschien de boot partitie te groot?
Had zelf gisteren het zelfde probleem, wilde XP installeren op 1 partitie die 750GB groot was. Maar dat wilde dus niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Dat kan of het is een hardware (detectie) probleem. Normaal is dan dat je onderdelen eruit trekt totdat ie wel start (of eigenlijk andersom, alle niet-essentiele onderdelen eruit en als het dan wel werkt 1 voor 1 terugzetten totdat het weer mis is). Weet niet of dat mogelijk is met jouw Fujitsu pc (ivm garantie).
Hopelijk geeft een linux live cd wel een hint naar het probleem/oplossing.
Wordt de boel niet te heet (wel heel treurig als dat dan al gebeurt)? Voltages in het BIOS ok?

Je PC specs blijven onduidelijk. Ik weet niet wat een scaleo 600 voor hardware heeft. Sterker nog, de fujitsu-siemens site toont alleen Scaleo <letter> <4 cijfers> PCs, maar mss kijk ik niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

hier de befaamde: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter neem deze door, test alles, probeer alles en post hier je ervaringen en problemen waar je op stuitte en waarschijnlijk kunnen we je dan verder helpen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1