Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Geen geschikte schijf gevonden volgens installatiecriteria.

Dit is wat ik te zien krijg als ik Vista wil installeren. Het rare is dat ik Vista al op deze computer heb gehad.
Dit zijn mijn schijven:

2x Samsung F1 750GB in Raid-0
WD Caviar SE 500GB Sata-II
2x WD Caviar 320 GB IDE

Op een van de Samsungs stond eerst Vista, maar ik had er een tweede bij gekocht om Raid te draaien. Dus Raid tooltje van mij Asus mobo gebruikt, schijven geformatterd. Vista DVD er in, drivers laden en raid-0 schijf geformatteerd. Dan staat er achter de partitie (1 partitie!) Primair. Het geval wil dat ik op geen een van mijn schijven Vista kan installeren.

Wat heb ik gedaan:

-Op Tweakers.net gezocht voor oplossingen, een daarvan was HDD als 1e boot optie zetten en dan met F8 vanaf dvd booten. Dit heeft niet geholpen.

-Microsoft knowledgebase doorlopen, geen resultaat.

-Asus forum -> geen resultaat

-verschillende andere fora (harwareinfo enz) -> geen resultaat

Hoe kan ik de Vista installatie werkende krijgen op mijn Raid-0 opstelling?

Vista Utlimate 64
Asus P5N-T Deluxe (met nieuwste bios en raid drivers op een floppy)
2xSamsuns F1 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Iemand met een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Niet je topic binnen 3 uur omhoog kicken. Minimaal 24 uur wachten.

Als het goed is zou er in de handleiding moeten staan of je al dan niet van je RAID schijf kan opstarten. Als dat niet het geval is, dan pech.

[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 31-08-2008 21:07 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:43
Ik weet niet of je die hdd als eerste boot optie tip uit een post van mij had.
Veel moederborden hebben tegenwoordig een boot volgorde met meerdere niveau's,
Dus in dat geval zou je hdd bovennaan moeten zetten en dan is een appart hdd-bootvolgorde menu de specifieke hdd bovenaan. (in dit geval dus de raid)
Ik weet niet hoe het zit met de controller op jou mobo maar sommige controllers hebben soms ook dat een bepaalde raid array gewoon niet bootable is.

Verder idd heel raar gedrag van vista :S
Dattie gewoon intalleert dan zoek ik wel uit hoe ik daar van kam booten :-(

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
c70070540 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:07:

Als het goed is zou er in de handleiding moeten staan of je al dan niet van je RAID schijf kan opstarten. Als dat niet het geval is, dan pech.
je kan dus wel degelijk booten vanaf een raid opstelling. Je kan kiezen om de raid opstellin bootable of niet te maken. Uiteraard vinkje bij Bootable gezet.

Ook heb ik de raid-0 opstelling als 1e HDD in de boot opties gezet. Maar vista wil mijn schijven (geen 1 van de 5 schijven) accepteren als een geldige schijf voor installatie. En alles is op NTFS gefromatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Probleem opgelost :D

Ik heb de goedkoopste IDE DVD speler gekocht die ik kon vinden in de stad (15 eutjes) en nu kan ik Vista zelfs zonder de raid drivers installeren :D eindelijk!
Pagina: 1