Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]youtubefilmpjes lopen vast*

Pagina: 1
Acties:

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 12:44
Hallo,

Ik heb echt een raar probleem met youtube. Als ik een filmpje probeer te kijken (maakt niet uit hoe laat en welk filmpje) dat laad hij ongv. 3 sec. en dan stopt hij om verder te laden. Dit gebeurt helaas niet.

Mijn Firefox service schiet nu gelijk naar de 100% van de aangewezen core. Firefox is nu niet meer te gebruiken. Hij reageert wel maar alle links werken niet meer. De enige optie is om Firefox te herstarten.

Het eerste wat er bij mij natuurlijk opkwam is flash, maar andere flashsites werken gewoon naar behoren. Toen dacht ik Firefox, maar met Internet Explorer heb ik hetzelfde probleem (inclusief de cpu-usage).

Het ligt dus niet aan de browser en (waarschijnlijk) ook niet aan flash. Ik snap er niks meer van.

Specs: Win xp sp3, core2duo e6600, 15mbit adsl, anders nog iets?

Kan iemand mij hier verder mee helpen? Alvast bedankt!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11 10:23

L01

Ik vermoed toch dat het een probleem is met je flashplayer, heb je al geprobeerd een nieuwe(re) versie op te halen?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• Synch
Nieuwste is aanwezig. maar dan is het sowieso raar dat het alleen bij youtube is. ik heb dit trouwens pas sinds die nieuwe player op youtube, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het daar mee te maken heeft.

edit: firefox 3 trouwens

[ Voor 6% gewijzigd door Synch op 31-08-2008 16:38 ]

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Leeg even je browser cache. Als het nog niet opgelost is kun je de flash cache proberen te legen. Zit geloof ik bij rechtermuisknap->opties/eigenschappen oid.
Als dat niet werkt zou ik even flash compleet er af gooien (zowel de IE als de Mozilla versie) en opnieuw instaleren.
Het lijkt me raar als het aan youtube ligt, het zou een beetje opvallen als het bij iedereen gebeurde. Aan de browser zal het waarschijnlijk ook niet liggen dus blijft flash als meest waarschijnlijke oorzaak over, zoals je zelf al zei.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien een virusscanner/firewall?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Synch
Ik heb flash er helemaal af gegooid en de laatste versie er weer op gezet, verder heb ik de cache geleegd maar dit hielp niet.Ik heb het probleem ook alleen bij de youtube player, want de flashelementen op de voorpagina werken wel gewoon normaal.
jelmervos schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 18:11:
Misschien een virusscanner/firewall?
Ik heb nod32, deze doet volgens mij niet aan een firewall. Ook staat windows firewall bij mij uit. Ik zie verder niet hoe het geblokkeerd kan worden, zeker omdat alle flashelementen gewoon naar behoren werken, behalve youtube.

Ik vind dat dit toch naar een soort bug bij de player van youtube begint te ruiken. Misschien komt hij maar in hele specifieke gevallen voor. Ik weet het verder ook niet meer. Wat ik nog zou kunnen proberen is om een oudere flashversie te installeren, maar dat is ook niet echt een oplossing.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Heb precies hetzelfde probleem, ook XP SP3 en met Firefox. Ze spelen een paar seconden en dan stopt beeld en geluid. Firefox opnieuw starten helpt vaak niet, alleen rebooten helpt. (Of IE even gebruiken...) Flashplayer herinstalleren helpt iig niet. Heb verder nog niet echt naar een oplossing gezocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 31-08-2008 20:42 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb dit ook wel eens. Firefox geforceerd afsluiten vanuit taakbeheer helpt soms, maar net zo vaak ook niet.

Maar kijk hier eens ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

als jullie zeggen: de aller nieuwste, bedoelen jullie dan de 10 beta of de 9 versie?
en verwijder je in configuratiescherm -> software of met de 'adobe flash player uninstaller'?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Synch
Wiethoofd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:44:
als jullie zeggen: de aller nieuwste, bedoelen jullie dan de 10 beta of de 9 versie?
en verwijder je in configuratiescherm -> software of met de 'adobe flash player uninstaller'?
9.nogwat versie, en ik uninstall via configuratiescherm.
Bergen schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:41:
Heb precies hetzelfde probleem, ook XP SP3 en met Firefox. Ze spelen een paar seconden en dan stopt beeld en geluid. Firefox opnieuw starten helpt vaak niet, alleen rebooten helpt. (Of IE even gebruiken...) Flashplayer herinstalleren helpt iig niet. Heb verder nog niet echt naar een oplossing gezocht.
Even ie gebruiken kan bij mij dus niet en herstarten helpt ook niet.

Verder heb ik na de searchtip van CodeCaster nog een tip gevonden om een oude versie van flash te installen. Ik heb nu versie 8.nogwat er opstaan maar ook dit mocht niet baten. Iemand nog ideeen?

edit: Verder was er nog een tip om versie 10 (beta) van flash te installeren en om vervolgens de dll NPSWF32.dll van "C:\windows\system32\Macromed\flash" naar "c:\program files\mozilla etc.\plugins\" te copieren. Helaas hielp dit ook niet. Ik heb nogsteeds in ieexplorer en firefox 100% cpu usage etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Synch op 31-08-2008 21:23 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderen met de adobe flash uninstaller, en natuurlijk de nieuwste versie 10 proberen. Doet het probleem zich ook voor in Firefox in safe mode? dan weet je zeker dat hij niet botst met andere plugins.
Is het trouwens een computer met vista of xp, doet het probleem zich ook voor met andere computers in het netwerk? Doet het probleem zich ook voor in een linux live cd (ubuntu bijvoorbeeld)?
edit: Verder was er nog een tip om versie 10 (beta) van flash te installeren en om vervolgens de dll NPSWF32.dll van "C:\windows\system32\Macromed\flash" naar "c:\program files\mozilla etc.\plugins\" te copieren. Helaas hielp dit ook niet. Ik heb nogsteeds in ieexplorer en firefox 100% cpu usage etc.
nog niet van gehoord, maar probeer en beantwoord bovenstaande eens.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

ozakigames schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:07:
[...]

Even ie gebruiken kan bij mij dus niet en herstarten helpt ook niet.
Eerlijk gezegd twijfelde ik terwijl ik het typte, of IE het nou wel deed. Het zou best eens kunnen dat IE het bij mij dan ook niet doet... Als het weer eens gebeurt zal ik eens nader onderzoek doen en de resultaten hier melden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft dus niets met Netwerken te maken.. Maar veel meer met WOS.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
- Sinds wanneer heb je dit probleem? En wat is er sindsdien gebeurt op je pc?

- Heb je een proxy server in gebruik van je ISP, of lokaal in de vorm van een of ander netwerk-versneller tooltje? Een pre-cacher tooltje of instelling?

• Synch
Oke even wat antwoorden,
Wiethoofd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:28:
[...]

Verwijderen met de adobe flash uninstaller, en natuurlijk de nieuwste versie 10 proberen. Doet het probleem zich ook voor in Firefox in safe mode? dan weet je zeker dat hij niet botst met andere plugins.
Is het trouwens een computer met vista of xp, doet het probleem zich ook voor met andere computers in het netwerk? Doet het probleem zich ook voor in een linux live cd (ubuntu bijvoorbeeld)?

[...]

nog niet van gehoord, maar probeer en beantwoord bovenstaande eens.
Versie 10 heb ik al geprobeerd, versie 9 had ik al en versie 8 heb ik ook geprobeerd. Ik heb dit alles geuninstalled met de uninstaller. Ook heb ik net de safemode geprobeerd maar dit hielp niet.

Verder kan dit niet botsen met andere plugins want het probleem zit 99,9% waarschijnlijk in flash zelf. Heb hetzelfde probleem namelijk ook in IE (zie eerdere posts).

Op een andere computer in hetzelfde netwerk heb ik geen problemen (IE 7, win xp pro sp 2, pentium 4). En hier komt dus een idee van mij. het is namelijk zo dat ik SP3 voor windows xp gebruik. Raar is wel dat youtube eerder wel werkte, ook met sp3.

Een ubuntu live cd ga ik proberen...
joopv schreef op maandag 01 september 2008 @ 07:32:
- Sinds wanneer heb je dit probleem? En wat is er sindsdien gebeurt op je pc?

- Heb je een proxy server in gebruik van je ISP, of lokaal in de vorm van een of ander netwerk-versneller tooltje? Een pre-cacher tooltje of instelling?
Wanneer dit probleem is gekomen weet ik niet want ik heb wegens vakantie de afgelopen 4 weken geen youtube gebruikt, daarintegen heb ik door dezelfde vakantie ook niks aan mijn pc verandert.

Ik gebruik geen proxyserver of andere netwerk tooltjes, alleen NOD32 en géén windows firewall.

edit:

Ik had net even de geniale ingeving om ipv. de ubuntu live cd op te starten even snel een win xp pro sp3 VMware ding aan te zetten, stond toch al klaar. En hier werkte het wel.

Dus: korte versie: probleem opgelost, windows opnieuw installeren. Lange versie: geen idee wat er aan de hand is.

[ Voor 7% gewijzigd door Synch op 01-09-2008 20:07 ]

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Heb je toevallig programmateur ge"installeerd (gehad) die (kan) rommelen met netwerk(drivers). NOD32 heb je al gehad. Norton? Google Desktop? Dat soort dingen.

• Synch
Nope, maar software die zo rommelt met flash dat hij youtube niet meer afspeelt?

Maar we gaan door, tenslotte zijn we op een site voor computergeïntreseerde en gewoon windows opnieuw installeren zou saai zijn. Iedereen die tot nu toe geholpen heeft bedankt!

• aliencowfarm
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 21:16

aliencowfarm

ˑ•●☻

Ik heb zelfde probleem. Het gekke is dat dit probleem enkel in combinatie met Youtube gebeurt. Met Yahoo video is er bijvoorbeeld geen probleem.

Tevens lijkt er IE7 er last mee te hebben. Opera en Safari hebben geen problemen.

Ik heb FF3 in save mode al geprobeerd. Tevens up en downgraden van flash. (versie 10, 9r74 en 8). Het uit schakelen van alle plugins behalve flash heeft ook geen effect. CCleaner ook niet.

Van veel googlen word ik ook niet wijzer :/ Behalve dan dat het waarschijnlijk al langer speelt.
http://forums.mozillazine...8&t=617400&st=0&sk=t&sd=a

Youtube kan toch geen crash veroorzaken? Een flash bug die alleen bij Youtube zich uit?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Equator schreef op maandag 01 september 2008 @ 07:13:
Dit heeft dus niets met Netwerken te maken.. Maar veel meer met WOS.
Al heb ik er zo nu en dan onder OSX icm Firefox ook last van, ook enkel op youtube dat ie na 2-3 seconden niet meer verder afspeelt. Dus ik vermoed dat het iets met flash player te maken heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door spone op 02-09-2008 00:47 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Synch
spone schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:46:
[...]

Al heb ik er zo nu en dan onder OSX icm Firefox ook last van, ook enkel op youtube dat ie na 2-3 seconden niet meer verder afspeelt. Dus ik vermoed dat het iets met flash player te maken heeft.
Kun jij net als aliencowfarm even checken of je er met een andere browser ook last van hebt? Dit is namelijk volgens mij dé rede waarom het aan flash zelf en niet aan firefox ligt. Ik ga iig even een mailtje aan youtube sturen om te kijken of zij meer klachten hierover krijgen.

edit: Ehmm Oke, probleem is hier opgelost!

Ik kan nu gewoon youtube filmpjes afspelen. Dus hierbij draag ik dit topic over aan de andere mensen die hier last van hebben, bij mij is het probleem miraculeus opgelost. Ik heb de pc sinds het bericht van gisteren en vandaag niet herstart, want ik gebruik altijd hibernate. Verder heb ik niks verandert, ik weet het ook niet meer?! Iig iedereen bedankt voor het helpen!

[ Voor 26% gewijzigd door Synch op 02-09-2008 16:04 ]

• aliencowfarm
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 21:16

aliencowfarm

ˑ•●☻

Het lijkt er op dat de laatste update van firefox (3.0.2) het probleem voor me heeft verholpen.

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11 15:42
ik heb het probleem ook gehad

Met de volgende woorden: " youtube+not+loading+localhost+firefox " in Google kwam ik op de oplossing (2e link op google).

De link:

http://help.youtube.com/g...ad/a79fe2a6168ff348?fwc=1

je moet IPV6 deleten via CMD.

hier de quote wat hielp bij mij:
I don't promise this will work for everyone, or even keep working for
me, but I at least fixed it for now!

Short answer, it looks likes one or more of the following have a
problem with IPV6: FireFox 3, IE6, XP SP3, Flash and the solution
(workaround really) is to uninstall IPV6.

Let me explain. Over the course of troubleshooting I noticed that
when the browser froze up, sometimes in the status bar it said it was
connecting to localhost. I tried looking for why and couldn't figure
out why it was doing that and just threw away that as the reason for
this. Tonight however on another thread about this issue I saw
someone else also note that he saw connections to http://localhost:8881/crossdomain.xml.

So, after a little investigation I found that firefox seemed to have
issues all the time when I tried to http://localhost on any port (50%
cpu like before, but when I hit stop it worked again). I then went to
a dos prompt and did a "ping localhost" and I saw that instead of
resolving to 127.0.0.1, localhost resolved to the ipv6 ip address (::1
or something like that).

So, as a test I decided I'd uninstall ipv6, and after a reboot I have
not yet had any problems! All videos both embedded and on the site
work fine!

So, if you want to try this solution here is what you need to do.
First, this is ONLY for Windows XP. If you have this problem with
Vista, you'll have to investigate further as I don't believe you can
easily uninstall ipv6 there.

Click start, run, cmd [enter]

To test if your system behaves the same as mine from the cmd prompt
type 'ping localhost'

If you see
Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=128
Then this fix will not apply to you. If you ::1 or something like
that instead of 127.0.0.1 then continue on

To uninstall ipv6 (as while logged in as an administrator) type 'ipv6
uninstall' in the cmd window.

After a few moments it will tell you that you need to reboot. Do so.
And hopefully that will fix it for you too!

Please reply if this does resolve the issue for others because if it
does, I think Microsoft/YouTube/Adobe all need to know about this as
someone needs to provide a real fix. Currently ipv6 isn't being used
for the most part (at least as far as I know) but it might be soon,
and disabling it isn't really a solution.

[ Voor 88% gewijzigd door leech1984 op 25-09-2008 18:58 ]

PSN: Leech1984

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

leech1984 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:53:
ik heb het probleem ook gehad

Met de volgende woorden: " youtube+not+loading+localhost+firefox " in Google kwam ik op de oplossing (2e link op google).

De link:

http://help.youtube.com/g...ad/a79fe2a6168ff348?fwc=1

je moet IPV6 deleten via CMD.

hier de quote wat hielp bij mij:
[...]
Is het dan niet simpeler om uit C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts gewoon de regel met ::1 weg te halen? Zo behoud je ook de IPv6 functionaliteiten.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11 15:42
TheCoolGamer schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:04:
[...]

Is het dan niet simpeler om uit C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts gewoon de regel met ::1 weg te halen? Zo behoud je ook de IPv6 functionaliteiten.
Ik heb geen flauw idee... heb er geen verstand van maar dit hielp. :*)

PSN: Leech1984

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Ah, dit is nog een aardig vers topic.

Ik heb al zeker een jaar zo om de zoveel tijd last van dit probleem.
In eerste instantie dacht ik dat het aan een update lag, maar rollback naar een oudere versie leverde niets op.
Heb momenteel Flash player 9.0.124 geïnstalleerd, dat is volgens de Adobe site momenteel de laatste versie.

Ik heb eerder al eens ergens gelezen dat anderen het probleem af en toe hadden, maar dat een paar keer opnieuw laden het probleem oplostte. Bij mij is dat zeker niet zo.
FF cache legen helpt ook niets
Ik kan mijn pc rebooten en weer met hetzelfde probleem zitten.

Nu heb ik ondertussen versie 10 van hierboven geïnstalleerd en ja hoor: het werkt weer.
De vraag is hoe lang? :P
Pagina: 1