Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] MCE2005 sluit traag af na updates*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

PC info:

Windows XP Multimedia Center edition versie 2002 SP2 en laatste update juli 2008
AMD Athlon XP 2100 1.73 Ghz 1.50 Gb
Maxtor 80 Gb 65 % vrije ruimte
Samsung 200 Gb 99 % vrije ruimte
(ik heb 3 partities maar kan niet precies achterhalen welke partitie op welke schijf staat :-( )

Nu heb ik de volgende problemen. Na de laatste windows update juli 2008 is hij erg traag geworden. Daarbij is nu de netwerkverbinding dood. geprobeerd via WindowsXP-KB927891-v3-x86-NLD.exe en WindowsUpdateAgent30-x86.exe het te verhelpen maar de laatste update was al geinstalleerd en de eerste bied weinig soelaas.

Daarnaast duurt het een eeuwigheid voordat het afsluit. Ik heb de pc afgesloten door d aan-uit knop ingedrukt te houden. Anders reageert hij gewoon niet.

Wat kan ik doen??

Ik heb weinig zin om XP opnieuw te installeren, maar ja wat moet dat moet. Wat is dan de handigste manier om geen data te verliezen? Welke volgorde dien ik dan aan te houden.?

Alvast bedankt

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 20:30

JohnD

Bernd

Ik zou iig een ander netwerkkaartje proberen. even naar de lokale computerboer gaan en een kaartje halen. kost je nog geen 10€.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook proberen die updates van juli te verwijderen, te herstarten en ze 1 voor 1 opnieuw installeren met steeds een herstart tussendoor, zodat je kunt achterhalen bij welke update het probleem ligt.
Vervolgens kun je dan bekijken of jouw systeem die update wel 100% nodig heeft en evt. besluiten hem (nog) niet te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
JohnD schreef op maandag 01 september 2008 @ 07:59:
Ik zou iig een ander netwerkkaartje proberen. even naar de lokale computerboer gaan en een kaartje halen. kost je nog geen 10€.
Dan weet ik iig of het aan de netwerkkaart ligt og niet, Ga ik proberen.
thnx

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:04:
Je kunt natuurlijk ook proberen die updates van juli te verwijderen, te herstarten en ze 1 voor 1 opnieuw installeren met steeds een herstart tussendoor, zodat je kunt achterhalen bij welke update het probleem ligt.
Vervolgens kun je dan bekijken of jouw systeem die update wel 100% nodig heeft en evt. besluiten hem (nog) niet te gebruiken.
Ok, kan ik dit via het herstelpunt doen vanuit XP? (ga ik nu eerst proberen) Als ik vervolgens de updates download gaat hij bij mij automatisch installeren, waar moet (kan) ik deze optie uitschakelen?

Alvast bedankt voor deze oplossing !

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 20:30

JohnD

Bernd

als je bij software onder het configuratiescherm kijkt staat bovenaan een vakje "updates weergeven"

zet deze aan en je kan de windows updates zien en die van juli verwijderen.

Instellingen voor windows update vind je bij de systeemeigenschappen. (windows toets + pause)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
JohnD schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:21:
als je bij software onder het configuratiescherm kijkt staat bovenaan een vakje "updates weergeven"

zet deze aan en je kan de windows updates zien en die van juli verwijderen.

Instellingen voor windows update vind je bij de systeemeigenschappen. (windows toets + pauze)
Mooi, daar ga ik lekker mee aan de slag. (eigenlijk is het heel simpel ;) )
##update ##
Nou ik heb alleen de laatste beveiligingsupdate verwijderd en nu sluit ie binnen 25-30 sec af !! Alleen nog even een netwerkkaartje kopen en dat is alles weer perfect (ga ik vanuit).

Zal ik als alles het weer doet de nieuwste update ophalen en dan weer testen. (maar wel een-voor-een installeren zoals je vertelde)

Voor Nu hartstikke bedankt. Ook de tip van updates in software was voor mij heel leerzaam. !!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 11:52 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix.

* alt-92 gaat ernstig schubben van 'probleem' in topictitels.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:46:
Titelfix.

* alt-92 gaat ernstig schubben van 'probleem' in topictitels.
Welke omschrijving kan ik dan beter gebruiken ??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb er één voor je verzonnen ;)
Maar wat we met een goeie titel bedoelen staat ook in Windows Clients - Policy uitgelegd.

Per definitie is het woord probleem overbodig, want dat is juist de hele reden dát je een topic opent.
Kies dus een titel die het probleem beknopt uitlegt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal er de volgende keer rekening mee houden
Pagina: 1