Toon posts:

geen extern bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat dit mischien wel het 100se topic is over extern bureablad.. maar ik heb alles afgezocht. en ik kom er maar niet uit.

ik wil verbinding maken van mijn werk naar thuis.. ik krijg het niet aan de praat..

thuis als ik verbinding maak met het ip adress van de computer.. dat is dan bij 192.168.1.112.. lyukt het wel. maar als ik thuis verbinding probeer te maken met mijn ip adress van de router krijg ik niks..

ik heb alles uitgeschakelt.. ik heb geen firewall draaien.. ik heb nvidia chipset.. daar ik heb ik de lan drivers niet van geinstaleerd.. ik heb een los netwerk kaartje gepakt omdat ik dacht mischien ligt het daaraan.. maar nog niks.. ik heb zover ik weet mijn router goed geconfigureerd. ik heb een.. wrt160N router van linksys..

daar heb ik verschillende tabbladen bij (toepasssingen & games)
ik heb bij het tabblad (Doorsturen één poort. poort 3389 ingeschakeld) & Bij tablad (doorsturen poortbereik, poort 3389 opengezet) allemaal op 192.168.1.112..

nu heb ik er wel een beetje verstand van.. alleen niet zo met routers en netwerken..

ik heb vroeger een ander omputer gehad en daar lukte het wel mee.. alleen had ik toen nog de oude linksys router.. maar zo ver ik weet heb ik deze ook goed ingesteld..

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.. ik ben er al veelste lang mee bezig.. heb echt van alles geprobeerd.. maar geen resultaat.. :'(

hoop dat iemand wat nuttige informatie heeft zodat ik ook geholpen ben... (sorry dat dit mischien het 100ste topic is over extern bureaublad) maar ik heb op internet gezocht en niks kunnen vinden wat mij heeft kunnen helpen..

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je router heeft een WAN-poort en LAN-poorten.

De forward die je maakt is van je WAN-poort naar een IP op 1 van de LAN-poorten. Aangezien je dus nooit op je WAN-poort kan komen, heeft het testen vanuit je thuis segment geen enkel nut.

Je zou aan iemand kunnen vragen om het te testen voor je.

Ey!! Macarena \o/

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:32
Als je in je netwerk wel lukt en daarbuiten niet, is je portforward niet in orde. Dit kan je zelf controleren door gebruik te maken van http://www.canyouseeme.org/ (vanaf de pc die je wilt besturen) . En tik bij de port 3389 in, (de standaard remote desktop port).

Wanneer je een timeout hebt, controleer je in je router of alles netjes door gelaten word, dus ook of de firewall het niet staat tegen te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 31-08-2008 15:00 ]

Verwijderd

Hebben ze niet gewoon een proxy / firewall op je werk die geen uitgaand verkeer toelaat op die poort? Je zou dit kunnen testen door over poort 80 te werken. Ik gebruik remotelyanywhere over poort 80 op mijn werk thuis in te kunnen loggen, en dat is de enige poort die werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee. want mijn colega's gebruiken ook vaak extern bureaublad en bij hun werkt het gewoon.. (ik weet het niet zeker maar ik denk dat het echt iets te maken heeft met mijn router instellingen.. mischien dat iemand een voorbeeld voor me heeft hoe iemand het heeft ingesteld met de zelfde linksys router..)

Verwijderd

Topicstarter
_Apache_ schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:59:
Als je in je netwerk wel lukt en daarbuiten niet, is je portforward niet in orde. Dit kan je zelf controleren door gebruik te maken van http://www.canyouseeme.org/ (vanaf de pc die je wilt besturen) . En tik bij de port 3389 in, (de standaard remote desktop port).

Wanneer je een timeout hebt, controleer je in je router of alles netjes door gelaten word, dus ook of de firewall het niet staat tegen te houden.
ik heb het geprobeerd. en ik krijg
Succes I Can See Your Service on your ip. on port 3389
your ISP is not blocking port 3389

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan mag je op je werk niet op die poort naar buiten toe.

Je zou ook kunnen kijken of je je forward op een andere poort kan zetten.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ook geprobeerd op een andere poort.. via register zag ik in de computeridee staan heb hem toen op 3300 gezegt en dan mijn ip:3300 geprobeerd dat lukte ook niet..

ik ben net ook naar buiten geweest bij de buuren op het netwerk gegaan met me laptop.. ik heb daar de router ingested dus ik weet het wachtwoord. toen daar ingelogd. en geprobeerd maar ook niks geen verbinding..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zag ooit eens op internet een stuk dat het mischien te maken kan hebben met je videokaart maarja dat lijkt me zo onwaarschijnlijk.. ik heb een 8800gt met stuurprogramma versie: 6.14.11.7519.. erop.. het zal niet zo zijn dat ik via de videokaart driver nvidia firewall heb geinstaleerd.. (maar dacht vermeld het er even bij, je weet maar nooits..)

heb ook een Asus crosshair AM2 moederbord.. mischien dat iemand dan zegt.. met dat moederbord heb je vaker problemen met extern bureablad.. maar dat zal ook wel haast niet :P..

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:23:
ik heb het ook geprobeerd op een andere poort.. via register zag ik in de computeridee staan heb hem toen op 3300 gezegt en dan mijn ip:3300 geprobeerd dat lukte ook niet..
Een goede bedrijfsfirewall zet alle poorten dicht, tenzij ze open mogen. 3389 en 3300 vallen daar denk ik niet onder...

No production networks were harmed during this posting

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:48:
knip
thuis als ik verbinding maak met het ip adress van de computer.. dat is dan bij 192.168.1.112.. lyukt het wel. maar als ik thuis verbinding probeer te maken met mijn ip adress van de router krijg ik niks..
knip
Even een stomme vraag misschien, maar als je van buitenaf verbinding wil maken gebruik je dan het ip-adres van je router of van je internetverbinding (dus 192.168.1.x of je 84.x.x.x ip-adres (dat 84.x.x.x kan ik zien omdat ik iets meer rechten heb, dus niet schrikken ervan))?

@RaZ: Als je een router hebt met NAT-loopback kun je ook vanuit je netwerk je externe ip-adres benaderen. Mits de TS een router heeft met NAT-loopback en dit aan staat zou ie dus ook vanaf zijn pc in het netwerk moeten kunnen testen door middel van het externe ip-adres.

[ Voor 18% gewijzigd door FlipFluitketel op 31-08-2008 16:38 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:18:
[...]

Een goede bedrijfsfirewall zet alle poorten dicht, tenzij ze open mogen. 3389 en 3300 vallen daar denk ik niet onder...
maar als het bij andere wel werkt onder 3389 dan zou dat toch moeten werken.. het is ook maar een computer winkel.. dus niet echt een super beveiligd bedrijf..
FlipFluitketel schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:32:
[...]

Even een stomme vraag misschien, maar als je van buitenaf verbinding wil maken gebruik je dan het ip-adres van je router of van je internetverbinding (dus 192.168.1.x of je 84.x.x.x ip-adres (dat 84.x.x.x kan ik zien omdat ik iets meer rechten heb, dus niet schrikken ervan))?

@RaZ: Als je een router hebt met NAT-loopback kun je ook vanuit je netwerk je externe ip-adres benaderen. Mits de TS een router heeft met NAT-loopback en dit aan staat zou ie dus ook vanaf zijn pc in het netwerk moeten kunnen testen door middel van het externe ip-adres.
haha.. nee ik gebruik mijn 84.x.x.x ip adress.. dat is een fout die ik een jaartje geleden met een ouwe pc heb gemaakt... waar het nadat ik 84.x.x.x gebruikte het wel lukte..

maar nu lukt het dus niet om naar me pc of me laptop te gaan.. heb eigenlijk zo'n beetje van alles wel geprobeerd..

ik zal eens wat screen shots maken.. mischien dat jullie iets zien dat niet klopt..

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/4919/router1hg9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/8314/router2ta0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/my.php?image=router3rl8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/5615/router4xq9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/7413/router5vz0.jpg

ik heb ut idee dat ik alleen wat hoef in te vullen in de eerste 2 tabbladen.. maar k kan het mis hebben.. ik hoop het wel eigenlijk.. en dat jullie me zeggen wat te doen zodat ik eindelijk er eens gebruik van kan maken :p

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je niet toevallig nog een of andere Internetsecurity-suiter geinstalleerd staan met een firewall?
In je topicstart heb je het erover dat je pc 192.168.1.112 is en in je screenshots heb je poort 3389 naar 192.168.1.111 open staan. Sowieso hoef je voor het open zetten van 1 poort dat alleen in te stellen bij "Doorsturen één poort" en niet ook nog eens bij "Doorsturen poortbereik". Bij die 2e kun je dus een hele range openzetten (bijvoorbeeld poort 3380 t/m 3400).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn pc geherinstaleerd. dus toen werd het opeens 192.168.1.111

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als alles niet lukt, dan gewoon logmein gebruiken, werkt feilloos.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan ik allemaal wel doen.. maar voor als ik op school ben en daar hebben we dan gewoon extern bureaublad.. dat gaat makkelijker allemaal.. en het moet gewoon lukken er moet toch een reden voor zijn dat het niet wil lukken..

Verwijderd

Topicstarter
ik was net aan het denken.. ik heb de rest van me chipset wel gedinstaleerd.. kan het zijn dat daar de nvidia firewall is bij geinstaleerd.. kan iemand me zo vertellen waar ik hem dan zou kunnen vinden.. want ik heb gekeken en ik zie niks van netwerken of firewall staan bij mijn hele nvidia gebeuren.. maar ik las op internet dat hij nog al moeilijk te vinden was..

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Het kan nVidia firewall niet zijn aangezien je het wel vanuit je netwerk kan benaderen.

Even een opsomming:
1. vanuit je netwerk kan je inloggen.
2. een website-poortchecker geeft aan dat de poort 3389 openstaat
3. De poort staat geforwarded naar het juiste adres in de linksys router (192.168.1.111)
4. Anderen kunnen vanuit je werk wel inloggen op poort 3389, dus hij is niet geblokkeerd

Alles weist er toch op dat het port forwarden niet helemaal goed gaat.
Ik neem aan dat je PC wel een statisch IP adres heeft? dus oftewel handmatig ingesteld oftewel DHCP reservation?

Probeer eens remote managment aan te zetten onder (administration->managment). Standaard staat er dan poort 8080. Wat gebeurt er als je gaat naar http://jouw-ip:8080 vanuit een externe verbinding?

• Soldaatje
  • Niet online
Probeer eens 174.74 nvidia driver.

Zie reacties 175.19 meuk: Nvidia Geforce 175.19 whql

Verwijderd

Topicstarter
dtech schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 18:24:
Het kan nVidia firewall niet zijn aangezien je het wel vanuit je netwerk kan benaderen.

Even een opsomming:
1. vanuit je netwerk kan je inloggen.
2. een website-poortchecker geeft aan dat de poort 3389 openstaat
3. De poort staat geforwarded naar het juiste adres in de linksys router (192.168.1.111)
4. Anderen kunnen vanuit je werk wel inloggen op poort 3389, dus hij is niet geblokkeerd

Alles weist er toch op dat het port forwarden niet helemaal goed gaat.
Ik neem aan dat je PC wel een statisch IP adres heeft? dus oftewel handmatig ingesteld oftewel DHCP reservation?

Probeer eens remote managment aan te zetten onder (administration->managment). Standaard staat er dan poort 8080. Wat gebeurt er als je gaat naar http://jouw-ip:8080 vanuit een externe verbinding?
ben eerlijk gezegt niet helemaal zo van de router.. maar ik zal je eens laten zien..

zo ziet het er uit..
Afbeeldingslocatie: http://img387.imageshack.us/img387/3702/45209504wt4.jpg
volgens mij een statisch ip ?

en er staat bij mij standaard 3389 (kan zijn dat ik hem destijds veranderd heb.. maar heb er eerder nooit echt aandacht aan besteed.. maar nu ik wil het het gewoon werkend krijgen..
Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/7798/46380058wl2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 18:59 ]

• dtech
Aha, nu zie ik je probleem. :)
1. Je computer heeft een statisch IP adres nodig, niet je router. Bij DHCP reservering kun je adv het mac van je computer de computer altijd hetzelfde IP laten krijgen. Naar dat IP moet je dan de port forwarden.
2. Extern beheer op je router moet je oftewel uitzetten, oftewel op poort 8080 oid zetten. Dit heeft namelijks niets te maken met remote desktop, maar gaat om externe toegang tot de webinterface. Als je dan gaat naar http://jouw-ip:8080 krijg je de linksys webinterface.
Wat er nu waarschijnlijk gebeurd is dat poort 3389 naar de webinterface van je router gaat, probeer maar eens naar http://jouw-ip:3389 te gaan

Verwijderd

Topicstarter
dtech schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:24:
Aha, nu zie ik je probleem. :)
1. Je computer heeft een statisch IP adres nodig, niet je router. Bij DHCP reservering kun je adv het mac van je computer de computer altijd hetzelfde IP laten krijgen. Naar dat IP moet je dan de port forwarden.
2. Extern beheer op je router moet je oftewel uitzetten, oftewel op poort 8080 oid zetten. Dit heeft namelijks niets te maken met remote desktop, maar gaat om externe toegang tot de webinterface. Als je dan gaat naar http://jouw-ip:8080 krijg je de linksys webinterface.
Wat er nu waarschijnlijk gebeurd is dat poort 3389 naar de webinterface van je router gaat, probeer maar eens naar http://jouw-ip:3389 te gaan
oke.. de 2e daar snap ik mee wat je bedoelt :P..

alleen de eerst. wat moet ik dan precies doen :p .. dat gaat me iets te ver 8)7 ..

als je me mischien in stapjes kunt uitleggen wat ik precies moet doen ben ik je echt dankbaar :p

Verwijderd

Topicstarter
never mind..
ik snap het :p.. het werkt echt te gek !! dat je me hebt kunnen helpen :D....

van mij part kan dit topic.. iedereen bedankt voor de hulp.. ben al heel wat wijzer geworden :D

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraag ? :%

het werkte gisteren allemaal maar nu werd ik vanmorgen wakker.. en heb ik geen internet meer op bijde laptops niet en me pc..

kan dat iets te maken hebben met de veranderde instelling, die ik heb gemaakt.. ?
want de buuren hebben wel gewoon internet en hun zitten ook bij ziggo dus daar zou het niet aan moeten liggen..

• dtech
Misschien is het een idee je router gewoon even helemaal opnieuw te instaleren en te configureren, aangezien je zoveel met instellingen hebt geklooit.
Benodigdheden:
- Je instellingen, ik weet niet of je QoS e.d. hebt ingesteld. (internet staat op DHCP dus is niet zo'n) probleem
- Vergeet je WLAN instellingen niet: SSID, mode, en alles bij wireless security

Werkwijze:
  • Pak een pen of kruiskopschroevendraaien, iets wat makkelijk in het reset knopje past en zonder moeite een tijdje druk kan geven.
  • Pak de router zo past dat je makkelijk het reset knopje ingedrukt kan houden voor een langere tijd en het power-stekkertje er gemakkelijk in en uit kan doen (wat ikzelf altijd doe: tussen mijn benen met een schroevendraaier in mijn linkerhand)
  • Druk de reset knop min. 30 seconden in
  • houd de reset knop ingedrukt, en trek het stekkertje eruit
  • Stop na 30 sec (terwijl je de reset knop ingedrukt houd) het stekkertje er weer in
  • Laat de reset knop los, wacht tot het power-knopje niet meer knippert (sommige modellen duurt dit heel lang, dan ken de volgende stap al)
  • haal het stekkertje er even uit en in
  • klaar
Opnieuw instellen (vergeet niet na elke instelling even te saven):
  • Ga naar http://192.168.1.1 vanuit je browser (user: leeg, ww: admin, soms user: admin & pass: admin)
  • Zet internet op DHCP als het dat niet staat
  • Stel onder administration->managment een admin wachtwoord in
  • Zet onder wireless->basic je SSID terug. Als kanaal zou ik 7 nemen, is in mijn ervaring het meest leeg (kun je eventueel controleren met http://netstumbler.org op een wirelless pc)
  • Stel bij Wireless security oftewel je oude instellingen in. Ik weet niet wat je hebt maar dit is ongeveer de volgorde van prefereerbaarheid (adv instelmogelijkheden router):
    WPA2-PSK Mixed (per definitie TKIP+AES)
    WPA-PSK TKIP+AES
    WPA-PSK AES (geeft nog wel eens moeilijkheden met oudere apparaten die wel WPA maar geen AES ondersteunen)
    WPA-PSK TKIP
  • Ga naar setup->basic setup, naar DHCP reservation. Probeer daar even zelf het IP van je computer als vast IP te zetten (de WAG160N die momenteel mijn DHCP doet heeft geen DHCP reservation)
  • Ga naar applications->single port forwarding. Zet in een leeg vakje "Extern Bureaublad", 3389, 3389, both, IP-van-jouw-computer, vinkje
Als het goed is zou nu alles moeten werken.

Alles op eigen risico!
Pagina: 1