Heb sinds vorige week een nieuwe pc met Vista en ben van Firefox 2 overgestapt naar versie 3.0.1 maar ik heb een probleem. Als ik op een internetpagina een Search Query invul krijg ik een aantal resultaten die ik kan bekijken. Als ik dan met page-back terug ga naar die Search Query pagina ben ik mijn gegevens kwijt die ik had ingevult in mijn Search Query. Dit is erg irritant want ik wil dat mijn gegevens bewaard blijven als ik page-back gebruik voornamelijk omdat ik ook site beheer waar ik gegevens moet uploaden en als ik steeds page-back doe dan moet ik weer alle gegevens invullen. Kan ik dit in mijn instellingen aanpassen? Ik heb het nergens kunnen vinden.
Bedankt voor de tip maar die staat al aan maar dat heeft meer te maken als je je gegevens nog een keer wil invullen dat je niet weer je gegevens hoef in te vullen. Dit staat los van het feit dat je gegevens in een webformulier niet bewaard blijven als je page forward of page back gebruikt. Die gegevens moeten dus bewaard blijven.
Ik heb bijvoorbeeld nu een hele tekst in het Bericht scherm geschreven, als ik nu page-back zou doen en daarna page-forward moet ik mijn tekst nog steeds kunnen zien maar nu krijg ik een blanco Bericht scherm terwijl in Firefox 2 werden deze gegevens altijd bewaard. Naar die oplossing zoek ik.
Ik heb bijvoorbeeld nu een hele tekst in het Bericht scherm geschreven, als ik nu page-back zou doen en daarna page-forward moet ik mijn tekst nog steeds kunnen zien maar nu krijg ik een blanco Bericht scherm terwijl in Firefox 2 werden deze gegevens altijd bewaard. Naar die oplossing zoek ik.
Het kan ook aan de pagina liggen, ik heb dezelfde dingen wel eens als ik een bericht aan het typen ben op GoT, perongeluk een tabblad in het huidige open en dan op de backknop druk, dan staat op GoT gewoon alles nog.
Je zou even in de about:config kunnen kijken, en evt googlen op je probleem.
Je zou even in de about:config kunnen kijken, en evt googlen op je probleem.
Helaas geen geluk met google. Je zou toch denken dat je gegevens bewaard blijven met een page-back en niet dat je weer een blanco pagina krijgt?
dat hangt dus volgens mij ook af van de site waar je op zit, kopieer eens een stuk tekst, plak het in een reply op GoT, open een nieuwe site over de tab waar je de reply paste en gebruik de back button, als het klopt staat nog steeds de gepaste tekst er, zo niet, dan is je firefox install niet helemaal zoals het hoort...
Op GoT werkt het bij mij iig wel. (net getest met deze reply, en werkt hier gewoon)
Op GoT werkt het bij mij iig wel. (net getest met deze reply, en werkt hier gewoon)
Vreemd het hangt dus inderdaad van de site af. Want hier bij tweakers krijg ik een blanco pagina als ik page back gebruik, al mijn tekst is weg terwijl bij een andere forum (adultdvdtalk.com) mijn tekst wel bewaard blijft met een page back.
Waarom tweakers jouw gegevens wel bewaard bij page back and niet die van mijj is echt een raadsel.
Oh en het is echt een Firefox probleem want met Internet Explorer heb ik het probleem niet.
Waarom tweakers jouw gegevens wel bewaard bij page back and niet die van mijj is echt een raadsel.
Oh en het is echt een Firefox probleem want met Internet Explorer heb ik het probleem niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Dinand op 31-08-2008 16:33 ]
Heb je het probleem ook op een andere computer met vista en een FF3.0.1 install?
Ik gebruik XP, maar het zou niet aan het besturingssysteem mogen liggen dat de boel wel of niet onthouden wordt.
Ik zoek nu even de about:config door naar een setting die misschien invloed heeft.
Ik gebruik XP, maar het zou niet aan het besturingssysteem mogen liggen dat de boel wel of niet onthouden wordt.
Ik zoek nu even de about:config door naar een setting die misschien invloed heeft.
Ik heb helaas maar 1 pc dus ik kan het niet checken.
sorry voor de ordinaire dubbelpost:
net even in de about:config gesnuffeld.
Check je settings voor de boleans: browser.formfill.enable dat die op true staat
en controleer ook of browser.forms.submit.backwards_compatible op true staat.
in filter 'form' intypen levert de gewenste strings/booleans
net even in de about:config gesnuffeld.
Check je settings voor de boleans: browser.formfill.enable dat die op true staat
en controleer ook of browser.forms.submit.backwards_compatible op true staat.
in filter 'form' intypen levert de gewenste strings/booleans
offtopic:
Was net niet dubbel hè?
Was net niet dubbel hè?
[ Voor 20% gewijzigd door RetroTycoon op 31-08-2008 16:57 ]
excuses voor het niet dubbelposten 
maar je zou een reïnstall van FF3.0.1 kunnen overwegen, je zit dan even dat je niet je backup terug kunt zetten dus zelf even alle belangrijke gegevens moet exporteren en opslaan.
Verder zou ik kijken of je morgen op een andere computer het probleem kunt nabootsen.
maar je zou een reïnstall van FF3.0.1 kunnen overwegen, je zit dan even dat je niet je backup terug kunt zetten dus zelf even alle belangrijke gegevens moet exporteren en opslaan.
Verder zou ik kijken of je morgen op een andere computer het probleem kunt nabootsen.
De TOR-button extensie schijnt niet altijd goed te werken met FF3 en dan dit soort verschijnselen te veroorzaken. Heb je deze misschien draaien? of andere extensies?
Ik zou eerst een nieuw profiel de kans geven... Een nieuwe install kan altijd nog: dit is handigerWiethoofd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:08:
excuses voor het niet dubbelposten
Dat kan idd ookRetroTycoon schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:54:
Ik zou eerst een nieuw profiel de kans geven... Een nieuwe install kan altijd nog: dit is handiger
Helaas ligt het probleem niet bij FireFox 3.0.1 want ik ben net gedowngrade naar versie 2.0.0.16 en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik vraag me af of het niet een probleem van Firefox in combinatie met Vista.
Valt gelukkig heel makkelijk te testenDinand schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:37:
Ik vraag me af of het niet een probleem van Firefox in combinatie met Vista.
Download een linux live cd/dvd, bijvoorbeeld Ubuntu (de nieuwste dan
Ik geef het op, ik zal dan toch IE moeten gebruiken voor een aantal sites waar ik bij Firefox problemen mee heb. Zo slecht is IE toch niet als je het toch met Firefox wil vergelijken.
Linux is helemaal voor mij Abra Cadabra dus het daarmee testen gaat voor mij niet werken.
Je hoeft ook niet moeilijk te doen, ik snap ook de ballen van vista en linux, maar het is gewoon: download cd, brand cd, laat cd zitten, reboot, boot van cd, laat laden, start firefox op, test daar de sites die raar doen en het wel moeten doen, sluit af, boot in vista.Dinand schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:10:
Linux is helemaal voor mij Abra Cadabra dus het daarmee testen gaat voor mij niet werken.
That's it. Zo kan je makkelijk kijken of het aan je vista licht of dat het aan firefox (en plugins) ligt.
Je kan ook Firefox in de safe mode opstarten en die testen of het werkt.
Pagina: 1