[Thuisnetwerk] Signaal doorsluizen via Asus WL-300G

Pagina: 1
Acties:

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik heb thuis een netwerk, dat is nu als volgt opgebouwd:
1 USRobotics Router, daar aanvast een USR Wireless Access Point.
Op dat wifi netwerk zitten 3 computers en een laptop. 1 van die computers (mijn pc) staat in een kamer met aan een kant een muur van 35cm dik (hier gaat het wifi signaal niet goed doorheen). Met de ASUS WL-300G (handleiding hier) wil ik het wifi-signaal zo ombuigen dat ik wel goed bereik heb in mijn kamer.

Ik loop echter al snel vast in het configuratiescherm. Moet ik namelijk kiezen voor:
- Access Point Only
- Wireless Distribution System Only
- Hybrid

En klopt het dat ik in alledrie de gevallen vervolgens via een MAC Adress aan zou moeten geven waar de huidige USR Access Point gevonden kan worden? En hoe geef ik dan aan wat de WEP code is die ingesteld staan via dat Access Point (en dus het huidige Wifi netwerk)? Of denk ik nu verkeerd en is er een hele andere, makkelijkere manier om het Asus Access Point tussen mijn computer en het huidige USR Access Point te krijgen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
rjongen schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:24:
...
Ik loop echter al snel vast in het configuratiescherm. Moet ik namelijk kiezen voor:
- Access Point Only
- Wireless Distribution System Only
- Hybrid

En klopt het dat ik in alledrie de gevallen vervolgens via een MAC Adress aan zou moeten geven waar de huidige USR Access Point gevonden kan worden? En hoe geef ik dan aan wat de WEP code is die ingesteld staan via dat Access Point (en dus het huidige Wifi netwerk)? Of denk ik nu verkeerd en is er een hele andere, makkelijkere manier om het Asus Access Point tussen mijn computer en het huidige USR Access Point te krijgen?
Optie 1: Dan heb je niets met macadressen te maken, dan is ie stand-alone accespoint. Niet wat jij wilt.

In de handleiding staat al uitgelegd wat je moet kiezen met plaatjes en al.
WDS only: ding is dus eigenlijk bridge, ontvangt via wifi signaal van je USR en distribueert dit op zn ethernet poortjes.
In Hybrid mode is ie OOK zelf nog zender, dus kun je ook via wifi connecten (naast de ethernet poortjes is het dan ook een 'wifi versterker'.

Op je USR moet je de asus als wds node selecteren, en op je asus idd het wlan mac van je usr invoeren. Verder moet je het beveiligingstype identiek zetten als op je USR (dus dezelfde wepkeys)

Er zitten wel een paar haken en ogen aan.
- Per WDS node halveert de snelheid: in jouw geval dus max 27mbit doorvoer.
- WDS icm verschillende merken geeft vrijwel altijd problemen met WPA, meestal kom je uit op WEP.....

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
DJSmiley schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:32:
[...]

Optie 1: Dan heb je niets met macadressen te maken, dan is ie stand-alone accespoint. Niet wat jij wilt.

In de handleiding staat al uitgelegd wat je moet kiezen met plaatjes en al.
WDS only: ding is dus eigenlijk bridge, ontvangt via wifi signaal van je USR en distribueert dit op zn ethernet poortjes.
In Hybrid mode is ie OOK zelf nog zender, dus kun je ook via wifi connecten (naast de ethernet poortjes is het dan ook een 'wifi versterker'.

Op je USR moet je de asus als wds node selecteren, en op je asus idd het wlan mac van je usr invoeren. Verder moet je het beveiligingstype identiek zetten als op je USR (dus dezelfde wepkeys)

Er zitten wel een paar haken en ogen aan.
- Per WDS node halveert de snelheid: in jouw geval dus max 27mbit doorvoer.
- WDS icm verschillende merken geeft vrijwel altijd problemen met WPA, meestal kom je uit op WEP.....
En hoe kom ik achter het MAC Adress van mijn USR AP?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
rjongen schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:47:
[...]

En hoe kom ik achter het MAC Adress van mijn USR AP?
- staat vaak op apparaat zelf
- in de config terug te vinden
- uitlezen met bv netstumbler op een laptopje.

Opm: macadres op apparaat is niet altijd het wireless-mac, bij linksyssen bv heeft ie 3 MAC-adressen, wan, lan en wlan. Mijn voorkeur is dus config of uitlezen.