Mobo of videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

• rainking76
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-04 12:59
Na het ontstaan van wat vrije tijd keer ik terug bij een oude hobby... games!

F.E.A.R. staat alweer te draaien en vind Flatout Ultimate Carnage ook erg funnieggh...
Deze spellen draaien nog redelijk, maar heb nu mijn oog laten vallen op STALKER en vrees dat het installeren niet eens de moeite waard is.

Ik draai momenteel op:
Windows Vista 32 bit
Athlon64 3800, OC tot 2640 MHZ
Asus A8N-E, 2 GB mem.
Asus Nvidia GeForce 7800GT met laatste drivers van guru3d.com
Samsung T220

Nu vraag ik me af... zal het zinvol zijn om een Radeon 4870 te plaatsen, of zal mijn huidige config. toch ergens een bottleneck gaan vormen?

Zal het in dat geval een optie wezen om de videokaart te laten zitten en nog even door te sparen om het mobo, mem en cpu te vervangen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Je heb een singel core die niet bepaalt rap is.
Dus de cpu is te traag.

Je kan dan beter een ati 3850 nemen (is de cpu ook te traag)
En het geld wat je over heb een gebruikte x2 zoeken

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je systeem is nu leuk gebalanceerd, ik zou liever verder sparen om over een tijd een nieuw syssteem te halen dan nu je videokaart of CPU vervangen.

Een 4870 ga je niet eens half vol krijgen met die processor, maar de processor vervangen door een sneller model gaat ook weinig zin hebben met socket 939, omdat je dan nog steeds 'net niks' hebt voor zo'n dikke videokaart.

STALKER zou goed moeten draaien op dit systeem, vooral als je ook de moeite neemt om je videokaart te overklokken. Geweldig draaiend zul je het nooit krijgen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Stalker kon ik op 1600x1050 draaien met bijna alles op het hoogt met een 7600GT (wel overgeclocked). Jouw VGA kan dus nog wel. Mijn E6600, die stukken sneller is als jouw procje had zelfs al bijna moeite er mee. Kijk eerst maar eens anar een andere proc dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door jdm8 op 31-08-2008 12:27 ]

• rainking76
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-04 12:59
Goedemiddag mannen (en misschien zelfs wel vrouwen?)

Bedankt voor het meedenken, heb toevallig dit weekend nog wat OC werk op m'n videokaart gedaan, morgen ben ik vrij dus kan ik STALKER eens testen. Zal nog even laten weten wat m'n bevindingen zijn.

Ik zal de knaken nog even in de knip houden, de feestdagen komen er bijna aan ;-)
Dan zal ik meteen de hele inboedel vervangen, kan ik er misschien weer 2 jaar tegenaan!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 23:25
jdm8 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:27:
Stalker kon ik op 1600x1050 draaien met bijna alles op het hoogt met een 7600GT (wel overgeclocked). Jouw VGA kan dus nog wel. Mijn E6600, die stukken sneller is als jouw procje had zelfs al bijna moeite er mee. Kijk eerst maar eens anar een andere proc dus ;)
offtopic:
Hoe kan je nu weten of het je Gfx Kaart is of je CPU die trager loopt, gewoon adhv een spel ?
Pagina: 1