Toon posts:

Dell latitude c640 bios probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
heb een dell latitude van een vriend hier maar can niet in de configuratie setup komen omdat deze beveiligd is een mijn vriend weet het pasword niet.

heb met de orginele schijven van dell via F12 geprobeerd om deze opnieuw te voorzien van software maar hielt er na een paar minuten mee op krijg nu een fout melding en de schijven willen ook niet meer opstarten .

misschien dat iemand mij kan helpen met de bios volgens mij is dat sst 49lf004a 33-4t-nh 0307074-b
want volgens mij als ik weer normaal kan kiezen (van cd opstraten) dan zou ie het weer moeten doen.

ik woon in omgeving almelo.
mvg johan bokkers

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien een beetje makkelijk maar dat ben jij ook: ga eens zoeken met onze grote vriend Google.

Wanneer je daar niet uitkomt, neem dan eens contact op met Dell, die kunnen je vast wel verder helpen als je de eigenaar van de laptop bent :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Spone

heb al gezocht op google daarom plaatste ik ook dit bericht misschien waren hier wat mensen die wat wisten van biosen .
heb namelijk ook al bij circuitsonline geprobeerd maar die verwezen me naar tweakersnet.
mvg johan bokkers

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:30
Je wilt eigenlijk dat wij een manier geven om het password te verwijderen?

Als ik je kende had ik je geholpen, maar wij kunnen niet verifieren dat de laptop niet gestolen is.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik mijn bericht laten verwijderen wildat graag even weten want hier schiet ik ook niets mee op ga wel naar dell aan tweakers net heb je ook niets .

• GENETX
  • Laatst online: 22-05 23:11
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:56:
hoe kan ik mijn bericht laten verwijderen wildat graag even weten want hier schiet ik ook niets mee op ga wel naar dell aan tweakers net heb je ook niets .
Met een TR, dat handje bovenin. Aan tweakers.net kun je veel hebben en de meeste tweakers weten wel trucjes. Het probleem is echter dat wij geen criminelen gaan helpen met onze kennis. Je bedoelingen zullen goed zijn, maar zoals hierboven aangegeven, wij weten niet of het jouw notebook is of eentje die je hebt gestolen. En criminelen helpen is in strijd met ons beleid. Ik hoop dat je je dit kan indenken.

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb zelf het bios ww eraf gekregen van mijn d266xt met software van dell, ergens op internet gevonden.
Maar dan moet je nog wel kunnen booten van floppy.

Verwijderd

Topicstarter
te eerste wil ik even zeggen dat ik geen crimineel ben en ik word er ook zeer kwaad om dat ik zo betieteld word mijn notebook is niet gestolen ik heb alleen maar om hulp gevraagd, maar goed het maakt niets uit als jullie zo denken dan moet dat maar.
maar nogmaals ik word hier zeer kwaad over.

Verwijderd

Topicstarter
verwijder mijn bericht maar heer moderator csl
er was toch nog een iemand die positief reageerde soldaatje kijk of en toe nog wel op deze site
bedankt alvast hoop dat ik ook eens iemand kan voort helpen

• spone
  • Niet online
Nou moet ik zeggen dat ik het topic ook wel heel snel de kant van 'TS-is-een-laptopdief' op vind gaan en dat ik ook niet direct ergens voor nodig.

Aan de andere kant komt het ook weer een beetje raar over als je je vandaag registreert om meteen een topic te maken over hoe je het password van een bepaalde laptop afhaalt terwijl daar naar mijn idee ook andere kanalen voor zijn.

Ontopic:
Als ik me niet vergis zit bij veel laptops het wachtwoord niet in de BIOS maar in een losse chip om te voorkomen dat een CMOS gecleared wordt en dus het wachtwoord weg is. Maar in het linkje wat ik in mijn post plaatste, 1e resultaat staat een site die je waarschijnlijk wél zal kunnen helpen :)

[ Voor 21% gewijzigd door spone op 31-08-2008 14:33 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ondanks dat ik de TS onsympathiek vind: als je kan booten op een floppy, ga vanop de command prompt naar de /Windows/Command map en doe DEBUG.EXE. Geef dan volgende commando's in:
code:
1
2
3
o 70 2E
o 71 FF
q

(de q staat eenvoudigweg voor quit). Wat je hier doet is in hex de CMOS corrupten. Pas op: dit werkt op vaak maar niet alle machines. Op eigen risico dus ;)

Daarnaast zijn er ook programma's die dit voor jou doen zoals KillBios.

Als het BIOS wachtwoord booten op geen enkele manier toelaat zit er niets op behalve de batterij er even uit te halen (de BIOS-batterij, niet de laptopbatterij). Laat die er maar een tijdje uit want een of andere condensator kan de energie lang ophouden.

Verwijderd

Topicstarter
hallo yellowonline
bedankt voor de info even een bricht ook aan spone dat ik mij vandaag heb registreet bij jullie komt namelijk dat ik af en toe op deze site kijk en geen lid was, maar omdat ik ook bij circuitsonline registreert ben gaven hun mij de opdracht om het hier te proberen omdat ik denkt dat jullie er hier meer van wisten.
bedankt in iedergeval voor de hulp

• spone
  • Niet online
Bij een (Dell-) laptop wordt het password niet in het CMOS opgeslagen maar in een aparte chip (zie ook hier. Ofwel met het corrupten van het CMOS schiet je weinig op.

[ Voor 9% gewijzigd door spone op 31-08-2008 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
hallo hier nogmaals johan

het enige waar ik niet kan inkomen is het configuratie scherm (setup) de andere paswoorden heb ik verwijderdt met en code 0tot 6 dus het grijze scherm van dell pasword kan ik ook zo weer aanzetten en ook het admin paswoord kan ik aan en uit zetten alleen configuratie niet daar krijg ik invalid paswoord misschien moet dit Phoenix zijn heb ik ergens gelezen maar ik kijk wel verder.
o ja dat verhaal over die paswoord ic heb ik ook even gelezen hebben ze mooii gedaan bij dell.
zou hier dan het configuratie woord ook in zitten .

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

spone schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:02:
[...]

Bij een (Dell-) laptop wordt het password niet in het CMOS opgeslagen maar in een aparte chip (zie ook hier. Ofwel met het corrupten van het CMOS schiet je weinig op.
Heb al op verschillende laptops het wachtwoord er met KillBIOS vanafgehaald hoor - als dat niet werkt op Dell moet het echt een Dell-only feature zijn.

* YellowOnline is sowieso nooit een Dell fan geweest...

Terzijde, een paysite om CMOS wachtwoorden te verwijderen zou ik toch niet vertrouwen... :+
Hier gratis dezelfde info: http://markus.birth-online.de/info_bios.php

[ Voor 13% gewijzigd door YellowOnline op 31-08-2008 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Yellowonline
heb dat grijzescherm al niet meer dit heb ik al uitgeschakeld met mijn code 0******6 dus grijze scherm is weg kan ook in de bios komen alleen niet in configuratie setup dus om het boot programma te veranderen deze staat namelijk op disable en als ik die wil enable dan klopt mijn pasword niet .
iederkeer ivalid .
heb de baterij er al afgehad de bios zelf er uit een tijd maar dat help niet ik denk dat ik dell maar ga bellen.
volgens mij is het een flashbios en die moet je opnieuw updaten denk ik kan wel wat programma`s vinden maar die moet je eerst op hd (windows) zetten en dat is nou het probleem windows is gecrasht en krijg dus ntrld fout of zoiets de bekende fout als een computer niet meer wil opstarten maar ga er morgen weer mee verder bedankt in ieder geval voor de hulp.
en anders moet ik maar iemand zoeken met een dell die er windows heeft op staan en mijn harde schijf dan weer windows kan op zetten dan doet ie het weer .
mvg johan bokkers
Pagina: 1