Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik zoek, nu mijn jjjaaarreeennnnn oude pocket agenda (database gadget van casio) stuk is (Had slechts 256 Kb ) een soortgelijk iets, maar wat? Dat dingetje had een minikeyboard, quwerty en spatiebalkje, was behoorlijk snel in te vullen dus, notities en tijden e.d.

Een stylus pen kun je kwijtraken, dus zoek ik iets met keyboardje of touchscreen.
Een EEE mini-pc duurt te lang om te starten en kan denk ik ook niet zichzelf wekken om een geluid te laten afgaan, past niet in borstzak bijv.

Ik wil het dus gebruiken als super-alarm / agenda / kalender.

Maar wat zoek ik dan? Bijv. een Ipod touch g3? Te duur!
Een dingetje van blokker a 9 euro leek op de oude casio in theorie maar invoeren was te erg gewoon, en voldeed in de praktijk dus niet.

Wat ik dus zoek en wil?
Een handzaam standalone 'electronische agenda' die ook als deze uit staat een vandaag getikte afspraak in 2009 ergens kan laten horen.

Het mag dus ook een telefoon zijn, een pda, what ever.
Max. prijs 150 euro.
Weet iemand wat ik dan ongeveer zoeken moet?

Bij voorbaat dank voor alle tips en suggesties

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:20
Als het echt simpel moet zijn. Dan is mijn eerste vraag heb je een mobiel en kun je een beetje met T9 overweg?
Vrijwel alle mobieltjes hebben tegenwoordig een soort van agenda functie aanboord, al dan niet gecombineerd met een een synchronisatie naar de computer.

Verder zou je eens naar een tweedehands Palm modellen op marktplaats etc kunnen kijken. Agenda is zeer eenvoudig, maar toch functioneel. Wel vaak een touchscreen met een Stylie. Kunt echter ook een gewone balpen gebruiken, als je er een "sheet" op het scherm "plakt" als bescherming voor het scherm.

Edit:
Bedenk net dat ik nog een sony sj-22 palmOS heb liggen in combinatie met toetsenbordje. Persoonlijk dat toetsenbordje de grootste miskoop van me leven genoemd omdat ik het er door "te dik" vond worden, maar aan zoiets kan je ook nog denken. Als je zoiets een keer zou willen testen en je woont in de buurt van Zutphen moet je maar roepen... dan snor ik hem wel even op.

[ Voor 25% gewijzigd door nsa1984 op 31-08-2008 11:57 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
nsa1984 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:55:
Als het echt simpel moet zijn. Dan is mijn eerste vraag heb je een mobiel en kun je een beetje met T9 overweg?
Vrijwel alle mobieltjes hebben tegenwoordig een soort van agenda functie aanboord, al dan niet gecombineerd met een een synchronisatie naar de computer.
Klopt,mijn nokia ook.
Maar ik ben dus qwerty gewend, heb een hekel aan SMSsen, voor 1 toets met 3 a 4 letters en/of cijfer voor invullen van info / data.

Verder zou je eens naar een tweedehands Palm modellen op marktplaats etc kunnen kijken. Agenda is zeer eenvoudig, maar toch functioneel. Wel vaak een touchscreen met een Stylie. Kunt echter ook een gewone balpen gebruiken, als je er een "sheet" op het scherm "plakt" als bescherming voor het scherm.

Da's wel een goede tip.
Ik zal inderdaad eens kijken wat die 'palms' tegenwoordig kosten.
Edit: Bedenk net dat ik nog een sony sj-22 palmOS heb liggen in combinatie met toetsenbordje. Persoonlijk dat toetsenbordje de grootste miskoop van me leven genoemd omdat ik het er door "te dik" vond worden, maar aan zoiets kan je ook nog denken. Als je zoiets een keer zou willen testen en je woont in de buurt van Zutphen moet je maar roepen... dan snor ik hem wel even op.
Dank je wel, maar nee bedankt. Als ik er weer 1 aanschaf, dan nieuw.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59

Cyphax

Moderator LNX
2e-hands palm, of misschien nog leuker, een Psion, Ik heb een Revo Plus, die hebben een keyboardje waar behoorlijk mee te werken is, EN een touchscreen. Ze zijn te oud voor bijv. Wifi ofzo, maar hebben goede agendasoftware en je kunt er vrij aardige 3rd party software voor vinden.

Saved by the buoyancy of citrus

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Al aan een blackberry gedacht? Ik heb er ook een, en ben er over de agenda-functionaliteit te spreken.
Ook mooi toetsenbord erin.

2e hands voor weinig geld te krijgen :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:58
Kijk idd eens op b.v marktplaats naar een Palm IIIc ;)

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:20
notsonewbie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:37:
[...]
Dank je wel, maar nee bedankt. Als ik er weer 1 aanschaf, dan nieuw.
Ging me niet zozeer om het "verkopen" van die sony sj-22, maar dan kon je het gewoon eens aanvoelen en kijken of het iets voor je is.

Bedoel ding ligt hier ergens in een doos te verstoffen dus als ik iemand er een plezier mee doe door hem een week te testen dan kan dat van mij uit geen kwaad.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Allemaal bedankt, ik heb e.e.a. gevonden.
Merk ff kwijt, maar het lijkt op een blueberry, 120 euro, die word het denk ik.

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:50
Zou je toch even concreet willen aangeven wat je gaat kopen? Merk en type.

Wel of niet met keyboard?

mountainbiker

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 18:54

superblaag

Mooi spul hoor!

Cyphax schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:07:
2e-hands palm, of misschien nog leuker, een Psion, Ik heb een Revo Plus, die hebben een keyboardje waar behoorlijk mee te werken is, EN een touchscreen. Ze zijn te oud voor bijv. Wifi ofzo, maar hebben goede agendasoftware en je kunt er vrij aardige 3rd party software voor vinden.
De Revo!
Die moet je hebben!
Ik had er zelfs route-navigatie op!
Wat een tof ding!

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Verwijderd

Wat biedt een electronische agenda jou meer dan een papieren?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:44:
Wat biedt een electronische agenda jou meer dan een papieren?
Geworden is het deze : Palm Treo 680

Papier heeft geen alarmfunctie bijv. En nog veel meer wat een palm heeft/kan, werkt met papier omslachtiger. Papier is ff snel, database is voor keeps, herinnering, planning, opmerken als een datum/tijd al bezet is e.d. Snel naw gegevens zoeken, tja papier is zo 2D, beperkt, wel handig.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tweedehands nokia N series (N70 bijvoorbeeld, of N73) niks voor je?
Pagina: 1