Al een paar jaar heb ik een pvr staan met windows mce erop. Draait redelijk goed maar heeft toch wel een aantal beperkingen.
Het laatste jaar heb ik op mijn desktop ook ubuntu staan en ik ben hier wel enthousiast over.
Nu dacht ik ook mythbuntu op de pvr te zetten.
Ik heb mythtv al eens eerder geprobeerd maar liep vrij snel vast op een aantal problemen en ben toen gestopt.
Ik ben nu weer begonnen en heb mythbuntu geïnstalleerd. Dit is gelukt en ook de tv kaarten heb ik ingesteld en gekoppeld. Ik kan dus al TV kijken. De kwaliteit van het beeld is nog niet geweldig maar dat komt later.
Nu ben ik bij het gedeelte van kanalen en zenders instellen.
Ik ben al een hele tijd bezig en heb al van alles gelezen op tweakers, mythtv.nl en andere sites.
Ik begrijp dat dit inderdaad niet plug en play is maar ik kom er niet uit.
Op tvgrabnlpy staat uitgelegd hoe je de tvgids kunt instellen.
Kan iemand uitleggen hoe ik dit moet doen?
Ik heb een klein beetje linux ervaring maar ik loop al vast bij:
Maak een backup van je bestaande grabber: mv /usr/bin/tv_grab_nl /usr/bin/tv_grab_nl.backup
Ik begrijp dat je dit in de terminal kunt doen.
Ik krijg dan de melding mv: cannot stat `/usr/bin/tv_grab_nl' : no such file or directory
Wat doe ik fout?
Het laatste jaar heb ik op mijn desktop ook ubuntu staan en ik ben hier wel enthousiast over.
Nu dacht ik ook mythbuntu op de pvr te zetten.
Ik heb mythtv al eens eerder geprobeerd maar liep vrij snel vast op een aantal problemen en ben toen gestopt.
Ik ben nu weer begonnen en heb mythbuntu geïnstalleerd. Dit is gelukt en ook de tv kaarten heb ik ingesteld en gekoppeld. Ik kan dus al TV kijken. De kwaliteit van het beeld is nog niet geweldig maar dat komt later.
Nu ben ik bij het gedeelte van kanalen en zenders instellen.
Ik ben al een hele tijd bezig en heb al van alles gelezen op tweakers, mythtv.nl en andere sites.
Ik begrijp dat dit inderdaad niet plug en play is maar ik kom er niet uit.
Op tvgrabnlpy staat uitgelegd hoe je de tvgids kunt instellen.
Kan iemand uitleggen hoe ik dit moet doen?
Ik heb een klein beetje linux ervaring maar ik loop al vast bij:
Maak een backup van je bestaande grabber: mv /usr/bin/tv_grab_nl /usr/bin/tv_grab_nl.backup
Ik begrijp dat je dit in de terminal kunt doen.
Ik krijg dan de melding mv: cannot stat `/usr/bin/tv_grab_nl' : no such file or directory
Wat doe ik fout?
Niels en Lieke in the house