1080p video afspelen op MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
ik heb al meerdere topics gezocht maar kom er niet helemaal uit.
ik speel ze nu af met vlc media player en flipmac.
maar het probleem is als volgt:

bij sommige avi's krijg ik geen geluid. en wmv files openen met flipmac en dan duurt lang om te openen.

ik zoek eigenlijk de betje player en codecs om mijn 1080p materiaal vanaf mijn externe terrabyteschijf af te spelen. het rare is dat de ene film beter loopt en spoelt als de andere in hetzelfde formaat en groote/resolutie enz. ik zag iets van bitrate maar ik weet niet hoe ik dat zelf bij een bestaande film kan checken.

alvast heel erg bedankt. ik heb gesearch en kom zoveel tegen waarvan ik het meeste geprobeerd heb maar blijf dan met deze problemen zitten.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Flip4Mac? Ik zou dat even verwijderen en de laatste versie ervan downloaden, oftewel de overgekochte versie van microsoft (ook gratis). Tenzij je die al hebt natuurlijk :+.

Daarnaast zou ik Perian installeren voor je algehele codec/decoder support, en gewoon je bestanden openen in QuickTime.

Werkt het met die combinatie wel?

[ Voor 43% gewijzigd door NiteSpeed op 31-08-2008 07:38 ]

Verwijderd

remcoXP schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 02:52:
ik heb al meerdere topics gezocht maar kom er niet helemaal uit.
ik speel ze nu af met vlc media player en flipmac.
maar het probleem is als volgt:

bij sommige avi's krijg ik geen geluid. en wmv files openen met flipmac en dan duurt lang om te openen.

ik zoek eigenlijk de betje player en codecs om mijn 1080p materiaal vanaf mijn externe terrabyteschijf af te spelen. het rare is dat de ene film beter loopt en spoelt als de andere in hetzelfde formaat en groote/resolutie enz. ik zag iets van bitrate maar ik weet niet hoe ik dat zelf bij een bestaande film kan checken.

alvast heel erg bedankt. ik heb gesearch en kom zoveel tegen waarvan ik het meeste geprobeerd heb maar blijf dan met deze problemen zitten.
Ik weet denk ik wat jouw probleem is. Dat is namelijk het WMVHD bestand dat ze ervoor gebruiken. En dan is het beeld nog niet eens het probleem maar het geluid (WVC1). Tot nu toe is er nog geen goed programma te vinden die dat goed ondersteund. Ik meende wel dat OSXMBC (tegenwoordig heet dat geloof ik Plex). Maar daar heb ik al tijden niet meer meegewerkt, dus weet niet of het wat is.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:42

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Plex / osxmbc werkt eigenlijk altijd in combinatie met mijn macbook (non-pro) alleen bij WVC1 dan heb je geen geluid. Enige oplossing is windows draaien naar ik meen helaas.

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58
Klopt, dat wordt gewoon Windows gebruiken, of de wmv's omzetten naar een ander formaat. Probleem had ik ook. Erg nadelig vind ik ook, want je zou verwachten dat een mac dat gewoon af moet kunnen spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door knarfyboy op 01-09-2008 10:37 ]

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

Je zou ook de vlc nightlies van de nieuwe .9 versie kunnen proberen, die draaien hier (iMac 2,16 Ghz) een stuk soepeler met hd content en met wmv's dan de oude vlc of quicktime icm flip4mac..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MplayerOSX vind ik zelf ook goed werken. Heb ooit Flip4Mac en Perian erop gezet. Quicktime duurt lang met laden ivm volledig inladen/cachen (maar dit kan je geloof ik ook uitzetten). VLC is te buggy met doorspoelen. MplayerOSX heeft dit allebei niet, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik geen postprocessing gebruik (zag vandeweek dat deze optie in laatstgenoemde zit, toch maar eens uitproberen.)

Dit alles op normale Macbook 2,4 GHz

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Over quicktime die langzaam bestanden opent:
Perien -verwijdern- en opnieuw installeren.

Imperfectionist.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
misschien goed om te vertellen dat ik een 2.4 heb. maar de lichtste uitvoering die je in februari kon kopen.
minder cache en mindere videokaart.

het is me echter nog steeds niet gelukt om de vogelscene van earth op 1080 vloeiend af te spelen. met vlc, quicktime perian enz niet.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58
Die vogelscene loopt hier ook niet soepel (op een 2.0, 9400m en 2 gb ram). In geen enkel programma.

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zou ik plex toch even proberen, is nogal groot en log, maar vreemd genoeg wel de enige player/mediacenter waarmee je high-bitrate spul altijd kunt afspelen.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 14:31

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De zuinigste player is duidelijk PLEX. Met VLC heb je echt happeringen in de vorm van horizontale lijnen in je beeld. Omdat de framerate niet 100% is.

Plex is spijtig genoeg iets log om als gewone player te gebruiken maar hij speelt wel full HD BR rips af op een mac mini :) Iets wat vlc niet 100% doet.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

1080p draait hier ook het beste met Plex, alleen is het programma een aardige tijd bezig met laden e.d.
Daarom gebruik ik voor de 720p films altijd Movist, lekker licht als VLC maar dan wel goed :)

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:45

Grin

Ride si sapis.

Ik zit dit topic met wat verbazing te lezen. :?
Ik speel "Push.2009.1080p.BluRay.DTS.x264" (13,245,337,600 bytes, kleine 12.5 GB) zonder problemen in Quicktime/VLC/DivX Player Pro/etc af. <--mijn grootste 1080P film (die ook niet zo lang is, 111min)
Geen enkele hapering what so ever. :Y)
Mijn CPU load komt niet boven de 50% bij het initialiseren v/d film, en niet hoger dan 20/30% wanneer dat klaar is (en dus alleen de film afspeelt).
Sterker nog; wanneer ik de film re-encode middels PS3 Media server (omdat de PS3 geen .mkv lust :( ) is de buffer van 400 meg ook zo vol en speelt deze soepel af...Hier neemt de PS3 natuurlijk de weergave voor zijn rekening maar de buffer moet toch gevuld blijven.

Ik speel de film van de USB2.0 schijf met de een macbook pro unibody @ 2.4GHZ, wel met 4 gig mem en een 7.2K schijf. Dus roept u maar! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Grin op 18-11-2009 22:01 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik ervaar hetzelfde Grin, hij speelt bij mij alles, zelfs Over The Hedge 1080P WMV (dus met VC1) met pieken van 35-40Mbps geen probleem. Ik maak alleen gebruik van VLC en dat bevalt me prima. Specs staan in mn sig.
Ik wil echter best meedenken: als je een nvidia kaartje hebt is het een optie om bootcamp te draaien met Windows 7 de WMP versie die daar inzit doet hardwarematig decoden van zichzelf, werkt perfect op mn ION systeempje iig. True; het is niet binnen OSX dat is wel jammer.

M3P - M3LR - 6320Wp

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb net mijn oude 13"MB (Intel GMA) vervangen voor een MBP 17", ga dit weekend is proberen hoe het staat met HD weergave! Als die goed is gaat mijn PCH weer de deur uit!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-02 16:28
Grin schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:59:
Ik zit dit topic met wat verbazing te lezen. :?
Ik speel "Push.2009.1080p.BluRay.DTS.x264" (13,245,337,600 bytes, kleine 12.5 GB) zonder problemen in Quicktime/VLC/DivX Player Pro/etc af. <--mijn grootste 1080P film (die ook niet zo lang is, 111min) ...
Misschien komt dat omdat dit een topic is van meer dan een jaar oud wat door knarfyboy naar boven is gekickt? Misschien zijn die problemen van meer dan een jaar geleden die mensen hierboven beschrijven allang achterhaald.
Pagina: 1