Toon posts:

Standalone Mediaplayers/centers (zoals Plextor MediaX)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al een tijdje op zoek naar een goeie autonome multimediaplayer om te koppelen aan mijn home-theater-systeem en/of TV.

Wat versta ik onder multimediaplayer?
Een compleet apparaat (met alle mogelijke in en outs, zoals HDMI en digitale S/PDIF audio, ...) met ondersteuning voor zowat alle denkbare audio-en videoformaten. Een alternatief voor een multimediacenter, maar dan compleet in een los apparaat (dus geen PC).

Bedoeling zou vooral zijn om audio-CD's er in lossless formaat (waves, PCM) op te slaan en eventueel ook om enkele DVD's er in zijn geheel op over te zetten.

Nu kwam ik toevallig de Plextor MediaX tegen en momenteel is de 1 TB versie bij een grote winkelketen in promotie voor 299 euro.

Deze apparaten zijn (voor mij althans) vrij nieuw en ik vraag me af of ze wel degelijk een aanschaf waard zijn.
Uit de review van de Plextor lees ik alvast "Audio files are played one after the other; there's no option to create playlists, which is a shame", dus dat lijkt me al niet zo echt positief.
Anderzijds veronderstel ik wel dat dat via een on-screen-menu wel het één en ander mogelijk moet zijn om de juiste directory of files terug te vinden...

Als ik het goed begrijp zou het dus mogelijk moeten zijn om een DVD integraal (dus zonder rippen of wat dan ook) op zo'n apparaat over te zetten. Vervolgens zou je dan de DVD kunnen bekijken via de player, inclusief met de menu's en alle opties (subtitles, ...)?

Heeft iemand ervaring hiermee (of evt. met een gelijkaardig toestel)?
Het lijkt me wel een leuk gegeven, maar ik vraag me af of het toestel wel aan mijn verwachtingen zou voldoen, zowel qua kwaliteit als qua mogelijkheden...

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Volgens de specs ondersteunt 'ie MPEG 1/2/2HD, dus met je DVD's lijk je goed te zitten. Voor lossless audio heb je zo te zien alleen CDDA, en geen .wav of FLAC support.

Als grootste nadelen zie ik max. 1080i, en MP3 tot max. 192kbps (de meeste MP3's die ik heb zijn 256kbps), en geen HDMI IN (voor opnemen vanaf je HD settop box).
Maar verder ziet 't ding er prima uit, zeker voor 299 euro!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw reactie, Afterlife!
Ben ondertussen het forum aan het uitpluizen en de Conceptronic CFULLHDMA ljkt me toch wel een goed / beter alternatief te zijn (in combinatie met een externe HD, want een thuisnetwerk heb ik niet).

Als een standalone-mediespeler ondersteuning biedt voor 'MPEG 1/2/2HD' en 'DVD-menu's', betekent dit dan alles netjes wordt afgespeeld, net zoals je het schijfje in een reguliere DVD-speler stopt? Dus naadloze overgangen tussen de chapters en de bschikbaarheid van alle menu's en submenu's, inclusief alle ondertitelsporen en audiotracks (DD 5.1, DTS, ...)?
Als dit daadwerkelijk het geval is, dan lijken deze toestellen me meer en meer in de smaak te vallen...

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb goede ervaringen met http://www.tvix.co.kr/Eng/products/product1.aspx

Wel iets duurder als je er 1 wilt die full hd aan kan.
Ik heb ervaring met de 6500A. Speelt echt alles af. Vooral veel hd films (bluray rips 1080p) op getest en dat gaat prima. Hij is ook lekker compact. Enige nadeel vond ik het menu dat niet zo heel soepel werkt. En de afstandsbediening is erg onoverzichtelijk.

[ Voor 76% gewijzigd door Pred87 op 31-08-2008 17:01 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk eens op mpcclub.com, daar vind je alle apparatuur op dit gebied met reviews, vergelijkingen, nieuws en support.
Ik ben blij met mijn Tvix, maar heb nu ook een Popcorn Hour besteld voor de tv in de slaapkamer.
In combinatie met een NAS (netwerkschijf) hoef je niet eerst alles over te pompen naar de ingebouwde harde schijf van de media player, mits je netwerk snel en stabiel genoeg is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties iedereen!
Ik denk dat het dus uiteindelijk de Conceptronic CFULLHDMA zal worden. Lijkt me het beste apparaat voor een goede prijs/kwaliteit-verhouding!
Pagina: 1