Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Datafile did not close properly

Pagina: 1
Acties:

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 19:15
Ik heb sinds enige tijd het probleem dat wanneer ik Outlook 2007 opstart er links onderaan een ballonnetje in beeld komt met de tekst:
A datafile did not close properly the last time it was used and is being checked for problems. Performance might be affected when check is in progress.

Dus elke keer dat ik outlook start wordt er zo'n check uitgevoerd, wat vrij irritant is. Ik heb de pst-file al gescand op fouten, maar daar komt niks uit. Heeft iemand een idee hoe ik hier van af kom.

Ik dacht eerst wellicht aan de virusscanner, maar ik heb andere scanners geprobeerd, probleem blijft aanwezig.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb het ook. Je moet outlook afsluiten voordat je windows afsluit. Blijkbaar heeft outlook zijn zaakjes niet goed op orde en wordt hij niet goed afgesloten als je windows afsluit.

• Floppie
Dat doe ik altijd al :) Ik krijg de melding bijna altijd, ook al start ik outlook op voor een 2e keer zonder dat windows afgesloten is geweest

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39
Sluit Outlook gewoon niet af als je je pc wilt afsluiten? :P Klinkt erg raar maar lees daar deze blog maar even voor:

http://aspadvice.com/blog...-Not-Closed-Properly.aspx

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:32
Klinkt logisch.
Alleen bij mij loopt Outlook 2007 vast als ik Windows afsluit. Krijg dan een foutmelding en moet kiezen voor "Nu beëindigen". Met opstarten gaat hij dan weer gegevensbestand checken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe groot is je pst? en is het een ansi (pre outlook 2003) of unicode (2003, 2007)-pst?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Floppie
sanfranjake schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:44:
Hoe groot is je pst? en is het een ansi (pre outlook 2003) of unicode (2003, 2007)-pst?
de pst is 170 MB groot en het is gemaakt door outlook 2007.

En zoals gezegd, het probleem is ook aanwezig wanneer ik outlook voor een 2e keer start bijv tijdens een lopende windowssessie. Het probleem ontstaat dus niet door windows verkeerd afsluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door Floppie op 01-09-2008 11:47 ]

Pagina: 1