[ubuntu] draadloze router verbinden met een tweede

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Topicstarter
Omdat ik niet goed weet waar ik dit moet posten doe ik t hier maar.

Ik heb vandaag een ubuntu box afgeinstalleerd om een beetje mee te gaan expirimenteren, en nu wou ik dus een 2e draadloze netwerk opzetten voor mijn eigen kamer. [de router waar het internet langskomt staat aan de andere kant van het huis.]

Ik heb nu het volgende staan:
  • Draadloze router met internetverbinding [r1] [wpa2 passkey]
  • 1 pc op die router aangesloten [kabel]
Op mijn kamer:
  • Een macbook die draadloos is verbonden met r1
  • Een draadloze router [r2]
  • Een ubuntu systeem met kabel verbonden aan r2
Nu wil ik via Ubuntu ook internetten, ik heb zowat alle mogelijke instellingen daarvoor langsgelopen, ook een aantal van r2 zelf, maar ik kom er niet uit...

Hopelijk vind ik hier een oplossing of kom ik er met meer gerommel zelf uit, wat ik dan ook zal posten :)

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

De meeste routers hebben een mogelijkheid om aan te sluiten op een al bestaand draadloos netwerk, zodat je het effectief fysiek uitbreid. Dat zou je ergens in de router config moeten kunnen vinden.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
Je kan ook kijken of je routers WDS supporten dan kun je ze aan elkaar verbinden

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Topicstarter
Ik heb het opgelost, eindelijk :P was eerst steeds met uPnP bezig en wat onnodig gekloot, maar uiteindelijk heeft dit tot een oplossing geleid. Hieronder mijn werkwijze

bij de LAN instellingen van r2 DHCP uitgezet en vast ip gegeven buiten de DHCP pool van r1

Bij de Wireless settings heb ik URP [Universal repeater mode] aangezet, en de SSID van r1 ingevuld

Bij security dezelfde encription/passkey als r1 ingevuld,
Bij WDS het MAC adres van r1 ingevuld en vervolgens via site survey verbinding gemaakt met r1.

Nu heb ik dus eindelijk r2 aan r1 'vastgemaakt' zodat ik ook hier op mn kamer met kabels kan werken zonder een kabel door het hele huis te hoeven trekken.

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...