Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pecompacted exe-file unpacken mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:47
Hallo,
ik heb een exe file die is gepackt met pecompact (versie 1.64-1.84) volgens diverse PE indentifier tools. Het lukt mij niet om deze file te unpacken. Ik heb diverse tools geprobeert maar ik krijg steeds een corrupte exe-file. Ik wil deze exe uitpakken zodat ik deze iets kan aanpassen met een source-editor. Wie kan mij hier mee helpen?

• pazzje
Iemand?

Verwijderd

Reverse-engineering is niet toegestaan. Het compacten van een .exe zal wel om een goede reden geweest zijn, en wellicht om de bloatware tegen te gaan. Zie ook D2k in "Programma reverse engineeren?"

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04

Sebazzz

3dp

Probeer eens gewoon te hernoemen naar exe en dan te draaien. Zal gewoon een UPX achtig iets zijn.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• pazzje
Het is trouwens een exe-file, de topictitel bevat een typo en die kan ik zelf niet wijzigen.
Ik wil hem uitpakken omdat niet alle strings zijn vertaald naar et nederlands. Als de exe is uitgepakt
dan kan ik deze zelf aanpassen met een resource editor of eventueel een hex-editor.
Hij is gepackt met pecompact maar de diverse tools hiervoor leveren een corrupte exe op

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:31:
Reverse-engineering is niet toegestaan. (...)
Onder bepaalde condities is reverse engineering weldegelijk toegestaan in Nederland. Ik kan alleen niet zo snel vinden wat die ook alweer waren. :)

Op de frontpage wordt één van de redenen genoemd: Verwijderd in 'nieuws: Chinees bedrijf claimt Skype-protocol gekraakt te hebben'

[ Voor 26% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-09-2008 00:29 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:17
Als het je niet lukt met een tool, dan zul je het met de hand moeten doen. Waarschijnlijk te moeilijk, als je nog niet bekend bent met debuggers, en packers in het algemeen. Het is wel een van de makkelijkere packers om te unpacken, omdat het hoofddoel compressie en niet beveiliging is.

De schrijver van het programma zal het ongetwijfeld allemaal het beste weten, je zou ook een emailtje kunnen sturen met daarin de ontbrekende vertalingen. Mocht je toch aan de gang willen gaan met unpacken, tuts4you is een hint voor een hoop tutorials (in principe alleen self-packed executables, dus legaal).

Verwijderd

Thralas schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:16:
Als het je niet lukt met een tool, dan zul je het met de hand moeten doen. Waarschijnlijk te moeilijk, als je nog niet bekend bent met debuggers, en packers in het algemeen. Het is wel een van de makkelijkere packers om te unpacken, omdat het hoofddoel compressie en niet beveiliging is.

De schrijver van het programma zal het ongetwijfeld allemaal het beste weten, je zou ook een emailtje kunnen sturen met daarin de ontbrekende vertalingen. Mocht je toch aan de gang willen gaan met unpacken, tuts4you is een hint voor een hoop tutorials (in principe alleen self-packed executables, dus legaal).
Als de maker zelf aangeeft hoe je een (waarschijnlijk beveiligt) archief kunt openen snijd hij zichzelf in de vingers niet? Lekker vertrouwen schep je dan bij je betalende klanten ;)

• pazzje
Ik heb als eens gekeken om hem handmatig uit te pakken met een debugger maar daar ben ik toch niet in thuis.; Ook op tuts4you had ik al gekeken maar dat is van het zelfde laken een pak

• pazzje
Na veel stoeien nog steeds geen succes.
Werkelijke 10tallen tooltjes gebruikt maar ik blijf een niet werkende exe overhouden.
Oep is ook steeds anders.
Wie wil er voor mij effe naar deze .exe file kijken?
Stuur me anders maar een pm

Het schijnt volgens andere tool een yoda decrypter te zijn. Maar ook deze krijg ik niet geunpackt.
Wie weet raad?

[ Voor 19% gewijzigd door pazzje op 23-12-2009 18:12 ]

• pazzje
Is al weer enige tijd geleden maar wie kan mij hiermee helpen? Het is nog steeds nodig. Heb de leverancier al gemaild of hij me niet een nietgepackte exe (dus zonder yoda decrypter, zover ik nu kan zien) kan sturen, zo gebeuren met de nieuwe versie maar geen respons meer.

Verwijderd

Het is mogelijk een obfuscated exe bestand, onmogelijk terug te porten naar een exe zoals jij wilt. Dat is denk ik met een hele goede reden gedaan. De enige manier is wellicht nog via de maker, of via een andere 'unpacker'.

• pazzje
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:58:
Het is mogelijk een obfuscated exe bestand, onmogelijk terug te porten naar een exe zoals jij wilt. Dat is denk ik met een hele goede reden gedaan. De enige manier is wellicht nog via de maker, of via een andere 'unpacker'.
Ja dat zal best, het is geen spannend programma en het enige dat ik wil is om de niet vertaalde strings met een resource-editor aan te passen, dus wie is een beetje goed in het uitpakken van .exe-bestanden. Heb al gepruts met olly-debugger en oeps maar het lukt me niet.

Helemaal niemand?

• pazzje
Ben er nog altijd mee aan het stoeien, compleet gek wordt ik er van dat het niet lukt.
De aker al diverse malen aangeschreven met het aanbod om een Nl versie te maken maar geen gehoor.
Wie kan me helpen?

[ Voor 33% gewijzigd door pazzje op 22-12-2010 16:20 ]

Pagina: 1