Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB probleem, is dit mogelijk de oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-11 14:37
ik heb sinds kort een ati hd 4850, nu heb ik deze via 10 meter hdmi kabel van boven naar beneden op de hdtv aangesloten. Dit is geen probleem en werkt allemaal perfect.

Nu heb ik ook een draadloze toetsenbord en muis, deze heb ik met 5 meter usb kabel verlengd naar beneden, en daar een self powered usb-hub met 4 poorten op aangesloten, hier zijn 2 poorten van in gebruik met de recievers voor toetsenbord en muis.

Nu valt soms de verbinding weg, als ik dan de hub erin en eruit doe dan werkt die weer. ook werken niet al mijn usb poorten meer merktte ik vandaag, mijn wacom knipperde dat die niet genoeg power kreeg. in de voorste poort werktte hij wel.

nu heb ik dit besteld na nagelezen te hebben:

2x - USB-repeaterkabel 5Meter.
1x USB2.0 Hub 4-Port met externe voeding.

Zou dit mijn probleem op kunnen lossen? of heb ik misschien iets gemist. Ja ik heb de search functie gebruikt, zo ben ik hier namelijk achtergekomen.

Bedankt voor eventuele antwoorden en hulp.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je hetzelfde probleem met een kortere kabel? Zo ja, ligt het aan de hub, zo nee, dan kan het aan de lengte van de kabel liggen.

Heb je hetzelfde probleem ook met een andere toetsenbord/muis-set, al dan niet draadloos, aangesloten op dezelfde hub?

En als de wacom hub selfpowered is kan het idd kloppen dat 5 meter te lang is, je zou dan een powered hub kunnen proberen, zoals je zelf al voorstelt, dan is de repeaterkabel niet meer nodig lijkt me. Al een andere powered hub geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 30-08-2008 21:53 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Tiduz
Wiethoofd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:52:
Heb je hetzelfde probleem met een kortere kabel? Zo ja, ligt het aan de hub, zo nee, dan kan het aan de lengte van de kabel liggen.

Heb je hetzelfde probleem ook met een andere toetsenbord/muis-set, al dan niet draadloos, aangesloten op dezelfde hub?

En als de wacom hub selfpowered is kan het idd kloppen dat 5 meter te lang is, je zou dan een powered hub kunnen proberen, zoals je zelf al voorstelt, dan is de repeaterkabel niet meer nodig lijkt me. Al een andere powered hub geprobeerd?
Ik heb de wacom zonder enige verlengkabels direct aangesloten, die 5 meter kabel zit altijd aangesloten achterin, hij knippert en ik denk dat dat betekent dat hij niet genoeg stroom krijgt, als ik dan een andere usb kabel uit de achterkant haal werkt die wel gewoon. ik heb acht usb poorten en heb er totaal maar 4 in gebruik, nooit problemen gehad tot ik die verlengkabel erop aangesloten heb, is een niet al te dure kabel van 5 meter, dus nu heb ik die repeaters besteld.

Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer, maar dan zal ik dit topic wel bumpen. andere setjes werken dan idd ook niet, mijn dinovo mini bijvoorbeeld. doe ik de kabel erin en eruit dan weer wel. het is ook compleet random, soms kan ik uren achter elkaar en soms is het na een half uur alweer uitval.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:36

Twazerty

AVCHDCoder developer

Heb ook flink klooterij gehad met USB. Oplossing. 1x repeater van 5 meter. 1 hub niet powered met standaart usb lengte. Usb is niet zomaar te verlengen. ik denk niet dat 2 repeaters achter elkaar gaat werken. Nog beter zou zijn. 2 repeaters in je pc. Beide kabels naar beneden. En daar direct je aparaten insteken.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 13:14
2 repeaters achter elkaar kan volgens mij wel. alleen ik zou aan het eind van het repeaten wel een powered hub plaatsen. anders kunnen de voedingslijnen van usb het idd niet meer leveren.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Tiduz
dat is idd wat ik ga doen, ik ga het eerst proberen met 1, 2e als reserve besteld :) en de hub die ik besteld heb is idd powered door een AC Adapter :)

Pagina: 1