Filteren van producten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Als ik zoek op (bijvoorbeeld) harde schijven en als filter ingeef: Wel 3,5", dan vallen er een hele boel schijven af die "Leeg" bij de behuizing hebben staan. Ik vermoed dat het by design is om deze producten niet weer te geven, maar is dat eigenlijk wel verstandig?
Ik zou het beter vinden moest ik als consument gewoon kunnen uitzoeken of dat dat type nu geschikt is of niet, in plaats van een hele boel mogelijke kandidaten te moeten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Een weekje later, toch eens bumpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het weergeven van producten die niet aan de criteria voldoen, omdat er specs ontbreken, lijkt me niet echt ideaal. Maar in dit geval (en vermoedelijk in meer gevallen) kan je dat effect natuurlijk gewoon alsnog bereiken door ipv te filteren op wat je wel wilt zien, de producten die je niet wilt zien weg te filteren. Dus filteren op Niet 2.5", dan krijg je alle 3.5" schijven te zien en alle schijven waarvan niet bekend is wat de afmeting is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Ah, zo zou het inderdaad ook gaan. Bedankt!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een en ander is helaas vrij lastig. Want bij sommige afwezige specificaties betekent 'afwezigheid = niet aanwezig' en bij sommige betekent het 'afwezigheid = onbekend'. De grootte van een harde schijf is een voorbeeld van het laatste.
Maar zelfs bij hdd's vind je al specificaties waarbij de eerste variant geldt, zoals de aanwezigheid van energiebesparende maatregelen of de flashcache. Als daarbij niks is opgegeven, dan is er ook niets aanwezigheid (of het is onbekend, maar de kans dat het dan niet bestaat voor dat product is dan erg groot).