Toon posts:

Geforce 8600GT Tv out zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Zojuist heb ik een nieuwe computer gekocht, allemaal prima etc.

Nu is mijn probleem dat ik voorheen altijd een computer had, ook met tv out via S-video. Toch had ik hem daar altijd op composite staan. Kreeg ik gewoon kleur, werkte prima.

Nu zit ie gewoon met precies dezelfde kabel, maar krijg ik alleen maar beeld in zwart wit. Dan heb je het geklooi met die PAL-B etc heb ze allemaal gehad ook de gene uit andere landen maar het blijft gewoon zwart wit. (drivers gewoon van de site gehaald.)

Als tv heb nog zo;n bakbeest breedbeeld (daewoo) maar ja met me vorige Geforce kaart werkte alles prima.

Hoop dat iemand een oplossing voor me heeft, weet me geen raad meer :(

Mvg,

Arjan van Meer

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

De grote tv-out FAQ al doorgenomen?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
He wiethoofd,

Ja heb er even rond gesnuffeld. Maar daar staat dan dat ik geen SCART moet gebruiken. Vind het nogal vaag allemaal ik eerder wel die instelling kon maken dat ie op composite moest staan ook al zit er een s-video in.

Verwijderd

Topicstarter
en dan moet ik weer een nieuwe kabel gaan kopen. aangezien deze van s-video naar scart is.

Hoop dat er andere oplossingen zijn!
\

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even nog een paar vragen:
1. welke grafische kaart gebruik je?
2. welke drivers heb je geïnstalleerd?
3. welke kabel gebruik je?
4. heb je alles getest wat in de 'grote tv-out FAQ' staat?

3 is half beantwoord, maar is het echt een scart aansluiting op het einde of een verloopstukje?

Verwijderd

Topicstarter
eForce Release 175 WHQL
Version: 175.19
Release Date: June 23, 2008
Operating System: Windows Vista 64-bit
Language: U.S. English
File Size: 50.4 MB
3. Gebruik s-video dus van al die pinnetjes (ronde kabel) naar een scartkabel. Zit geen verloop op. alleen de scart kabel.
4. Ja heb alles getest, ook de tv-tool mara die werkte al niet op vista.

|:(

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

kan je het s-video gedeelte van de kabel ook direct in je tv drukken? of anders in een dvd-speler die je instelt op dat kanaal.

Ik heb em op m'n 8800GT via de dvd-speler lopen en heb perfect beeld. Het is wel zo dat ik hem op clone heb. De 'video-overlay' functie uit de series tot aan de 7-serie is er uitgesloopt in de 8-serie en wordt niet meer ondersteund.

En verder nog welkom op GoT :w

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen :>.

Ja het probleem is dat ik hier dus een kabel heb die van s-video direct naar scart loopt (geen losse stukken erop). Heb ook nog wel een dvd-speler maar moet ff de normale scart opzoeken dan. Wel een goede tip. Ik ging er van uit dat de mannen van nvidia er een beetje over nagedacht hadden. Heb je zo;n aansluiting moet je hem nog via je dvd speler lopen. Zucht.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kan ook nog de nieuwste nvidia driver proberen. 177.92 bèta. Deze gebruik ik, en is zeer stabiel, ook veel performanceboost in spellen etc. Ook PhysX ondersteuning.

Eerst op een dvd-speler aansluiten en dat proberen is in dit geval het handigst, en natuurlijk voor de volgende keer: gewoon een s-video -> s-video kopen en met verloopstukjes gaan werken :+ Of in dit geval je dvd-speler als verloopstuk gebruiken ;)

Verwijderd

zit in de kabel.
Wel vreemd meestal krijg je de kabel er wel bij.
De 8600gt kan hdtv daarom klop de ouwe pinnen niet meer als je een ouwe s-video kabeltje
Het is namelijk geen tv-oud maar hd tv-oud
Stekker hoort gewoon bij aanschaf te zitten bij de kaart.
Helaas als je de pc laat maken bij een pc zaak dan willen de losse spullen niet mee geven .
Vooral alternate kan dat zeer goed.

Je moet deze hebben zie link (kabeltje heeft 3kleuren stekkers die zijn voor hdtv en de losse zwarte aansluiting die er bij zit dat is s-video

http://i172.photobucket.c...o/msi%208x00/STP61501.jpg

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:58
Heb je niet gewoon je TV op NTSC staan? Die moet ofwel op auto of op PAL staan.
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:20:
zit in de kabel.
Wel vreemd meestal krijg je de kabel er wel bij.
De 8600gt kan hdtv daarom klop de ouwe pinnen niet meer als je een ouwe s-video kabeltje
Het is namelijk geen tv-oud maar hd tv-oud
Stekker hoort gewoon bij aanschaf te zitten bij de kaart.
Helaas als je de pc laat maken bij een pc zaak dan willen de losse spullen niet mee geven .
Vooral alternate kan dat zeer goed.

Je moet deze hebben zie link (kabeltje heeft 3kleuren stekkers die zijn voor hdtv en de losse zwarte aansluiting die er bij zit dat is s-video

http://i172.photobucket.c...o/msi%208x00/STP61501.jpg
volgens mij past een s-videokabel niet zomaar in een avivo (zo heet het bij ati afaik) aansluiting toch? dat zou je wel gemerkt hebben bij het aansluiten dan :p

[ Voor 85% gewijzigd door Ramon op 31-08-2008 11:26 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
ik ga even de nieuwe driver installeren, kan sowieso geen kwaad denk ik.

Dan als dat nog niet werkt (ga ik vanuit ;)). Dan ga ik ff een nieuwe kabel zoeken. Ja die s-video zit er wel bij maar dat is 20cm ofzo ;).

Niet praktisch in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Me pc gister opnieuw geïnstalleerd met vista 32 bit. Toen driver de Béta willen installeren, dit ging niet bleef bij de helft hangen. Toch de originele driver moeten installeren.

Nu opzoek naar een kabel.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

geen dvd-speler weten te vinden?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:12:
Me pc gister opnieuw geïnstalleerd met vista 32 bit. Toen driver de Béta willen installeren, dit ging niet bleef bij de helft hangen. Toch de originele driver moeten installeren.

Nu opzoek naar een kabel.
de nieuwste beta driver (177.89) is een beta, en installeert in jouw geval ook de physics support. Die installatie zuigt en daar zijn problemen mee. Physics is ingevoerd vanaf 177.83. Neem daarom deze driver.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

Bedankt voor alle hulp.

Dankzij jullie ingevingen heb ik het volgende gedaan.

Nieuwe driver geïnstalleerd: 174.74_geforce_winvista_32bit_english_beta
en hem via S-video naar S-VHS (zat ingang voor op me tv) aangesloten.

Werkte ineens, ja stond er zelf ook van te kijken!

Nogmaals bedankt allemaal, super forum!!!

Wat mij betreft kan er een slotje op!
Pagina: 1