Toon posts:

Wetgeving bij server in buitenland?

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Stel .. ik heb een server in Amerika staan fysiek. Maar daarop host ik een Nederlandse site.

Als er op die nederlandse site links staan naar bv. abandonware .. die volgens de Nederlandse wetgeving niet mogen maar volgens de Amerikaanse wel. Welke wetgeving wordt dan gehanteerd?

Voorbeeldje : Een jaar geleden was GoT gehost door Rackspace in Texas. Ik heb net begrepen dat abandonware die meer als 5 jaar uit de roulatie is, in Amerika is vrijgegeven maar in Nederland dus niet.

Als GoT een jaar geleden zo'n linkje had staan, was dat dan illegaal geweest of niet?

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lijkt mij dat de wetgeving van de plek waar de server staat geldt.

Want zou je wanneer je een server in Nederland zou runnen, en je zou je website in 't engels doen dan wel abandonware erop zetten? (beetje kromme zin :o )

Nee dus ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Yup, volgens mij geld het ook gewoon voor de plaats waar de server staat (anders zou het lastig te bepalen zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat lijkt mij nl. ook het meest logische ..

Maar in dat geval is mijn voorbeeld wel iets om over na te denken. De links op GoT van toen waren niet illegaal!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 18:39 schreef HlpDsK het volgende:
Ok, dat lijkt mij nl. ook het meest logische ..

Maar in dat geval is mijn voorbeeld wel iets om over na te denken. De links op GoT van toen waren niet illegaal!
Hmz, maar men kan als site wel verbieden om links te plaatsen naar dingen die in NL illegaal zijn.

But you've got a point there :7

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
En terecht waren die niet illegaal.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Maar als jij als NL eigenaar/beheerder van de site nu aansprakelijk gesteld wordt ?
zoiets speelt op dit moment in satellietland waar Canaal+ de Nederlandse personen achter de internetsite aansprakelijk wil stellen terijl de server in het buitenland staat.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Het is zo:

De server in Amerika mag dus, maar je hebt er een Nederlandse site (waarschijnlijk een .nl domein) op gehost staan.

Dan is het dus illegaal om op dat .nl domein die dingen aan te bieden die illegaal zijn in Nederland. Dat het dan op een server in Amerika staat heeft daar verder niks mee te maken, daar hebben ze ook niks over te zeggen. Maar het feit dat je het aanbiedt via een .nl domein...

Just my 2 cents.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
De wetgeving geldt waar je de server hebt staan.

Zo was het lange tijd mogelijk voor een DUITSE neo-nazi groep om hun pagina in NEDERLAND bij XS4All te hosten. De Nederlandse wetgeving verbood namelijk de bewuste neo-nazi groep niet, omdat deze geen activiteiten in Nederland had. Dit alles heeft enkele maanden geduurd, en toen werd deze groep ook in Nederland verboden.

Echter, dit alles is op initiatief van de Nederlandse wetgeving gebeurd. De Duitse regering had wel een vriendelijk verzoek om deze pagina's te verwijderen, maar aangezien de Nederlandse wet geldt, maakt Nederland in pricipe uit of die server blijft staan of niet...

Voor jou geldt dus de Amerikaanse wetgeving. En je komt dus ook voor de Amerikaanse rechter als je illegaal spul aanbiedt....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1