Ziggo internet uitval

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 08:38
Ik heb nu al een aantal maanden dat mijn internet bij ziggo er zo maar uitvalt, en begin het nu echt zat te worden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen tot een oplossing te komen.

Probleemomschrijving

Internet valt er op willekeurige tijden (actief internetgebruik, geen internetgebruik, piektijd en midden in de nacht) helemaal uit. De DHCP instellingen in de router blijven goed staan, maar kan met geen enkele website verbinding maken.
Op de modem branden alleen de lampjes Power groen, en LINK oranje als het zich voordoet. DS knippert groen. Daarna gaat langzaam DS, US op groen waarna Online knippert, net zo lang totdat TEL 1 ook gaat knipperen.

Als ik op dat moment via de router om een nieuw IP-adres aanvraag, krijg ik of géén ip-adres, of een 192.168.100.2 ip-adres (dhcp van de modem).

Voor mij is het duidelijk dat dit niet ligt aan mijn interne netwerk. Ik vermoed aan de modem zelf of het signaal tussen de modem en ziggo. Bellen met ziggo heeft nog geen zin gehad; ze zeggen dat het log er op dat moment goed uitzag. Aangezien wij ook ip-telefonie van hun hebben, kunnen wij hun eigenlijk alleen maar bellen als de modem naar behoren werkt.

Wij hebben ook televisie van hun, zowel digitaal als analoog merk ik geen probleem als bovenstaande optreed. Moet ik wel bij zeggen dat mijn Gigaset M750 C IR net weer een '134-9 Undetermined scrambling status' opgeeft, maar ik denk niet dat dit hier mee te maken heeft.
Ik heb dus *wel* problemen met digitale tv; NLD1,NLD2 en NLD3 zijn bijna niet kijkbaar op mijn Humax boven. Zie ook ChessSpider in "Ziggo internet uitval"

Hardware e.d.

Router: WRT54GL met Tomato 1.21, met een drietal computers
Modem: Motorola SBV512OE ( 3 á 4 jr oud vermoedelijk)
Internetverbinding: Alles-in-1 pakket plus

Log bestanden

Ik ben op de modem ingelogd en heb een paar pagina's gekopieerd. Zodra mijn internet werkt zal ik die online zetten. Log bestanden online!
Logbestand:

[ Voor 9% gewijzigd door ChessSpider op 02-12-2015 21:51 . Reden: opschonen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRT00
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-04-2017
Tja,

Ik heb de laatste tijd ook alleen maar problemen met Ziggo.
Heb dezelfde router als jij.
Af en toe helpt het om het modem uit te zetten.

Het gebeurt nu zo vaak dat ik inmiddels mijn abonnement heb opgezegd.
Waarschijnlijk heb je niets aan dit bericht, maar ik heb ook geen oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
JRT00 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:12:
Tja,

Ik heb de laatste tijd ook alleen maar problemen met Ziggo.
Heb dezelfde router als jij.
Af en toe helpt het om het modem uit te zetten.

Het gebeurt nu zo vaak dat ik inmiddels mijn abonnement heb opgezegd.
Waarschijnlijk heb je niets aan dit bericht, maar ik heb ook geen oplossing voor je.
Dit probleem begon eigenlijk nog voordat ziggo bestond. Ik weet niet wanneer de problemen precies begonnen alleen. Ik heb wel eens 24 uur zonder internet gezeten, maar meestal was het voor 15 ~ 60 minuten. Nu houd het al een paar uur aan.

Omdat mijn router niet ontdekt dat hij geen internet heeft (de DHCP instellingen die hij heeft gekregen toen de modem goed werkte houd hij gewoon), moet ik elke keer handmatig in de router om een nieuw IP-adres vragen.

Ik hoop dat in dit geval het wel word opgelost, want ene nieuwe provider is niet echt een optie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

Zit jouw modem direct achter een antenneversterker?

En het tv signaal is wel altijd aanwezig en van goede kwaliteit?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Onbekend schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:49:
Zit jouw modem direct achter een antenneversterker?

En het tv signaal is wel altijd aanwezig en van goede kwaliteit?
Goed dat je het vraagt. Ik heb even wat test gedaan en ben er nog meer van overtuigd dat het met signaal te maken heeft.

Itt tot wat ik dacht; heb ik wél last van minder digitaal ontvangst. Op mijn Humax tv-decoder heb ik op NLD1, 2 en 3 slecht beeld. Op Nederland 1 onkijkbaar, en Nederland 3 heel erg schrokkerig. Het signaal kwaliteit van NLD1 zit rond de 10%, volgens de Humax tv-decoder.
De Gigaset M750 C Ir heeft natuurlijk nog steeds 'undetermined scrambling status'.
Analoog zijn alle zenders volgens mij gewoon goed.

De kabel set-up zal ik proberen uit te leggen.. Ik ben geen kenner of een master met paint, maar ik zal mijn best doen..
Het kabel signaal komt binnen in een wit kastje met 2 uitgangen. Op één van de uitgangen zit een soort van splitter waar de kabel van de modem naartoe gaat (die zit vastgedraaid), en nog een extra uitgang.
Op die uitgang zit een signaal versterker, die het signaal splitst in twee. Één signaal gaat naar de televisie beneden naar de M750 C IR, de tweede gaat via lange kabels omhoog naar de 1e verdieping naar mijn Humax decoder.
De tweede aansluiting van kastje waar het signaal op binnen komt, word gebruikt door een stereosetje voor radio.

Ik heb geprobeerd om een beetje te spelen met het signaal, bijvoorbeeld door de kabel die naar boven gaat direct op het "binnenkomst-kastje" aan te sluiten of zonder versterker ertussen. Toch bleef het signaal even slecht.

Zou het kunnen dat het signaal gewoon slecht binnenkomt? Zo ja, waar zou dan de oorzaak kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 19:27
Ik heb hetzelfde modem en dezelfde router en heb precies dezelfde problemen, gemiddeld 10x per dag valt mijn internet voor 10seconde uit. Ik heb ook als provider ZIGGO maar had eerst @home en totaal geen klachten. Sinds het ziggo is is het een en al drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:28
Mijn Moeder heeft er ook problemen mee, maar ze kan wel mailen :?
kunnen jullie ook nog wel mailtjes versturen ?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200078

Hier in Groningen had ik bij de vorige uitval die ook in het nieuws kwam geen last, vanmiddag wel vanaf een uur of 13:00 tot nu net, zo rond 19:15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

@b0On:
Dat lijkt een heel ander probleem dan wat de TS hier beschrijft. Je kan beter een eigen topic daarvoor openen.

@TS:
Het is mogelijk dat het binnenkomende signaal slecht is. Dit kan komen door een kabelbreuk in de straat, of een slechte aansluiting in het kastje in de straat.
Je zou dan moeten vragen om het signaal na te meten, maar in jou situatie is dat lastig omdat dit probleem niet vaak voorkomt.

Kan je in de storingen een patroon herkennen? Probeer de omgeving eens in de gaten te houden. Bijvoorbeeld dat bepaalde apparaten aan staan of dat er een vrachtwagen door de straat rijdt.
En hoeveel procent van de tijd heb je die storing? En als die storing begint, hoe lang duurt dat meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 22:04
De topic titel is een beetje misleiden, ik klikte er op dekende te lezen over de massale internet uitval van een paar weken geleden. Wat ik te lezen krijg is verre van dat. Een titel als "Probleem met internet uitval WRT54GL + Ziggo" had de lading wat beter gedekt.

Voor internet wil je sowieso een perfect digitaal signaal hebben, internet is iets ongevoeliger voor storingen dan digitale TV maar het kan zoals in jou geval problematisch zijn. Als je hierover contact over op neemt met de Ziggo helpdesk, en specifiek bent in het probleem: kwaliteit van het binnenkomende signaal onder de maat, moeten zij het probleem toch gewoon kunnen oplossen? In mijn ervaring sturen ze een monteur naar het verdeelkastje in je wijk en als daar het probleem niet zit maken ze een afspraak om bij je langs te komen. Bij mij was het zo dat het verdeel station naast een grote weg stond, en soms als er een grote vrachtwagen langskwam stond het ding zo te schudden dat mijn stekker los kwam te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Onbekend schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:34:
@b0On:
Dat lijkt een heel ander probleem dan wat de TS hier beschrijft. Je kan beter een eigen topic daarvoor openen.

@TS:
Het is mogelijk dat het binnenkomende signaal slecht is. Dit kan komen door een kabelbreuk in de straat, of een slechte aansluiting in het kastje in de straat.
Je zou dan moeten vragen om het signaal na te meten, maar in jou situatie is dat lastig omdat dit probleem niet vaak voorkomt.

Kan je in de storingen een patroon herkennen? Probeer de omgeving eens in de gaten te houden. Bijvoorbeeld dat bepaalde apparaten aan staan of dat er een vrachtwagen door de straat rijdt.
En hoeveel procent van de tijd heb je die storing? En als die storing begint, hoe lang duurt dat meestal?
Ik heb er nu al een paar maanden last van en heb er nog steeds geen patroon in kunnen ontdekken. De storing is compleet random, ik heb nog geen enkele aanleiding kunnen vinden in mijn huis.
Ik post nu voor het eerst in dit topic vanuit mijn eigen pc, maar ik vraag mij af voor hoelang.
De problemen zijn nu zelfs verergerd wat betreft DTV. Boven kan ik nu geen eens de drie publieke zenders bekijken, dit heb ik nog nooit meegemaakt.
De storing duurt meestal niet erg lang, deze storing heeft nu een paar uur geduurd en dat is wel uitzonderlijk te noemen. Meestal toch wel onder het uur, soms zelfs maar een paar seconden en moet ik alleen een DHCP release en renew aanvragen vanuit de router om het weer te laten werken.

Juist omdat het probleem heel onregelmatig voorkomt ben ik bang dat Ziggo zal ontkennen dat er een probleem is. Ik heb een keer eerder gebeld en toen zeiden ze dat er (op dat moment) niks aan de hand was, sindsdien is er echt niks veranderd.

@pruts0r, je hebt gelijk dat de TT inderdaad niet de best beschrijvende is. Echter had ik nog geen idee wat het probleem precies was toen ik dit topic opende (nog steeds niet, trouwens). Jouw Topic titel is ook niet beter, want ik denk dat mijn router compleet onschuldig is.
Als je deze reactie helemaal hebt gelezen zal je het hopelijk met mij eens zijn dat het moeilijk zal kunnen zijn om Ziggo ervan te overtuigen dat dit probleem ook echt bestaat. De problemen zijn meestal maar van korte duur en onregelmatig.

Als het inderdaad een signaal probleem is, moet dit topic wellicht verplaatst worden. Voordat je als lieve modje dat gaat doen, wil ik alleen wel opmerken dat ik nog nooit eerder problemen hebt gehad met digitale televisie terwijl ik hier last van had.

--
Terwijl ik deze reply aan het schrijven was, ging mijn internet alweer onderuit. Lang leve CTRL-C :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033

Ik dacht precies hetzelfde als Pruts0r, want ik dacht ook van de laatste internet uitval bij Ziggo.
Als je problemen hebt? Kijk ten eerste altijd op de site van Ziggo of er geen storingen zijn. Vorige week hadden ze 2x problemen met de mailserver en ze hadden problemen met de DNS server.

Ook heeft je digitale tv niets met je modem te maken, want als je modem uit staat zou je tv analoog en digitaal niet eens meer werken.

Maar waarom gelijk bij Ziggo gooien, terwijl je het voor de fusie al last had? Dan zit het misschien wel bij jou thuis. Ooit echt alles eens gereset en de router opnieuw ingesteld?
Dus modem resetten en router opnieuw installeren, zijn daarna de problemen verholpen? Of toch niet, dan kan je Ziggo bellen en probleem duidelijk voorleggen.

Jij zegt dat je router onschuldig is? Dat dacht ik ook, maar voor de zekerheid omgeruilt en het gaat nu beter.. helaas vorige week nog problemen gehad, maar dit lag 100% aan Ziggo (DNS-server lag eruit).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 265033 op 30-08-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Anoniem: 265033 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:30:
Ik dacht precies hetzelfde als Pruts0r, want ik dacht ook van de laatste internet uitval bij Ziggo.
Als je problemen hebt? Kijk ten eerste altijd op de site van Ziggo of er geen storingen zijn. Vorige week hadden ze 2x problemen met de mailserver en ze hadden problemen met de DNS server.

Ook heeft je digitale tv niets met je modem te maken, want als je modem uit staat zou je tv analoog en digitaal niet eens meer werken.

Maar waarom gelijk bij Ziggo gooien, terwijl je het voor de fusie al last had? Dan zit het misschien wel bij jou thuis. Ooit echt alles eens gereset en de router opnieuw ingesteld?
Dus modem resetten en router opnieuw installeren, zijn daarna de problemen verholpen? Of toch niet, dan kan je Ziggo bellen en probleem duidelijk voorleggen.

Jij zegt dat je router onschuldig is? Dat dacht ik ook, maar voor de zekerheid omgeruilt en het gaat nu beter.. helaas vorige week nog problemen gehad, maar dit lag 100% aan Ziggo (DNS-server lag eruit).
Digitale TV en internet gaat allemaal over dezelfde kabel. En hoe bedoel je, alle schuld bij ziggo gooien? Het bedrijf heet ziggo, ik had het ookal toen het al Casema heette.. Nu heet het ziggo.
En ja, alles wat je voorgesteld hebt heb ik al geprobeerd, meerdere malen. De problemen die ik ervaar lopen ook niet samen met storing meldingen op de website.

Algemeen: Ik heb wat nieuwe logbestanden van de modem geplukt. Dit is toen ik stroom uit de modem haalde en er weer in stak. Een uur later kwam het internet terug voor een paar minuten.
http://www.myhomework.nl/log2.html

Ik zal kijken of ik maandag Ziggo eens kan bellen, misschien dat ze een monteur langs kunnen sturen precies op het moment dat het eruit ligt :o

[ Voor 8% gewijzigd door ChessSpider op 30-08-2008 21:13 . Reden: Verder aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:30
Je hebt een upstream powerlevel van 54dBmV, wat aan de hoge kant is. Vervolgens laten je logs synchronisatiefouten zien en zie ik herhaaldelijk in je logs dat het modem opnieuw signaal gaat zoeken. Dit geef je zelf ook aan met de upstream/downstream lampjes die knipperen.
Het probleem in jouw geval is dus een slecht signaal.

Vervolgens je kabelsetup. Je hebt het over een kastje waarop je aansluiting binnenkomt met 2 aansluitingen. 1 gaat naar een splitter waar je modem, een versterker met 2 digitv aansluitingen. De andere gaat weer ergens anders heen. Je zit dus dubbel te splitten, met daarbij een extra apparaat voor de splitter. Dit lijkt mij niet te kloppen.

Je setup zou als volgt moeten zijn:

Hoofdkabel -> AOP -> splitter -> kabelmodem op juiste aansluiting, rest apparatuur op andere aansluiting.

Evt kan je AOP ook gewoon 2 aansluitingen hebben, je hebt dan geen splitter meer nodig omdat die al is ingebouwd in je AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033

ChessSpider schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:08:
[...]

Digitale TV en internet gaat allemaal over dezelfde kabel. En hoe bedoel je, alle schuld bij ziggo gooien? Het bedrijf heet ziggo, ik had het ookal toen het al Casema heette.. Nu heet het ziggo.
En ja, alles wat je voorgesteld hebt heb ik al geprobeerd, meerdere malen. De problemen die ik ervaar lopen ook niet samen met storing meldingen op de website.
Goed, bij jou gaat het over dezelfde kabel. En als je het ook bij Casema had, dan moet je eens te raden gaan hoe het zit bij jouw thuis met de bekabeling.

Kijk naar het advies van _JGC_ wat heel logisch overkomt en eventueel je probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
een maat van me heeft opeens ook geen internet meer :S, modem komt niet meer online.
Als ik die postcode check doen, kan hij wel inloggen @ ziggo.nl (hij is dus overgezet). als ik dat doe moet ik naar mijn @home toe (nog niet overgezet).

3 dagen geleden is hier ook wat geweest. router is 3 dagen en 3 uur up.

Dit haal ik van de "Storing en onderhoud" pagina:
"Groepsstoring
van zaterdag 30 augustus 15.35 uur tot (nog niet bekend)
Eredivisie Live:

Indien u problemen ondervind met het signaal van de 4 Eredivisie Live kanalen raden wij u aan om het volgende uit te testen.

Haal eventuele splitters of versterkers van uw hoofdaansluiting af en sluit uw decoder direct aan met een korte,
goed afgeschermde antennekabel (coaxkabel). Het is van belang dat er een directe verbinding is tussen de hoofdaansluiting en uw decoder.
Haal de stroom van de decoder af en wacht 30 seconden, hierna zet u uw decoder weer aan.
Heeft u hierna nog steeds problemen op deze kanalen belt u dan met onze klantenservice via 0900-1884.
U kiest voor optie 4 en daarna voor optie 1."

@_JGC_: hoe kun je die dBmV zien? (Modem: Arris met telefonie, Router: D-Link dir-655, (tv: standaard analoog abo))

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Anoniem: 265033 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:42:
[...]

Goed, bij jou gaat het over dezelfde kabel. En als je het ook bij Casema had, dan moet je eens te raden gaan hoe het zit bij jouw thuis met de bekabeling.

Kijk naar het advies van _JGC_ wat heel logisch overkomt en eventueel je probleem oplost.
Dat je hier een hartaanval krijgt als je naar de kabel set-up kijkt zal ik niet ontkennen :).

@_JGC_
Als ik het goed begrijp moet ik de UIT kabel in de stekker die naar de modem gaat niet gebruiken? De versterker heeft maar twee uitgangen, dus dat zou betekenen dat ik de stereoset niet meer kan gebruiken. Ik zal even een plaatje maken trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.myhomework.nl/IMG032.JPG

Dit is dus de kabel-ingang.. Aan de rechterkant zie je een on-afgeschermde kabel, die is meteen voor de radio die nooit meer aanstaat.
Aan de linkerkant heb je dat boxje. Een beetje moeilijk te zien, maar aan de onderkant is een kabel net zichtbaar; die gaat naar de modem toe. De kabel die er aan de bovenkant in zit, die gaat naar een versterker toe, wie het signaal splitst tussen de twee televisies.

[ Voor 24% gewijzigd door ChessSpider op 30-08-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

ChessSpider schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:09:
[...]

Dat je hier een hartaanval krijgt als je naar de kabel set-up kijkt zal ik niet ontkennen :).

@_JGC_
Als ik het goed begrijp moet ik de UIT kabel in de stekker die naar de modem gaat niet gebruiken? De versterker heeft maar twee uitgangen, dus dat zou betekenen dat ik de stereoset niet meer kan gebruiken. Ik zal even een plaatje maken trouwens.

[afbeelding]

Dit is dus de kabel-ingang.. Aan de rechterkant zie je een on-afgeschermde kabel, die is meteen voor de radio die nooit meer aanstaat.
Aan de linkerkant heb je dat boxje. Een beetje moeilijk te zien, maar aan de onderkant is een kabel net zichtbaar; die gaat naar de modem toe. De kabel die er aan de bovenkant in zit, die gaat naar een versterker toe, wie het signaal splitst tussen de twee televisies.
Die setup zou normaal gesproken geen problemen hoeven geven. Het signaal gaat netjes van je AOP naar je splitter en dan naar je modem. Je zou sowieso ff die radiokabel er uit kunnen halen en kijken wat dat met je internet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Trek eerst die radiokabel er maar eens uit, die vangt nogal wat storingen op zonder afscherming. Verder komt dit type splitter me niet bekend voor.
Je kabel naar de versterker is een redelijk standaard goedkoop uitziend kabeltje. Toevallig een boumarktkabeltje? Hoe is die versterker verder? Vervang die kabel eens door een stukje degelijkere coaxkabel die er net zo uitziet als dat stuk wat naar je kabelmodem gaat, grote kans dat dat ding redelijk wat signaalverlies heeft nog voor het bij je versterker is. Let ook op de kwaliteit van de kabels die van je versterker naar de decoder gaan, als dat ook van die dunne bouwmarktkabels zijn vind ik het niet vreemd dat je problemen hebt met digitale TV.

Wat betreft de powerlevels opvragen: http://192.168.100.1/ zou het ook zonder aanpassingen van IP-adressen gewoon moeten doen. Dit werkt zowel bij Motorola als Arris modems. Dit heeft overigens alleen zin als je wel signaal hebt, tijdens het scannen naar een signaal slaan die waarden nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_JGC_ schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 00:12:
... Verder komt dit type splitter me niet bekend voor.
...
Is een normale splitter voor Casema gebied, heb hem zelf ook en twee maatjes van me die Casema kabel hebben ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
De radio kabel zal ik eruit halen.. Dat splitter-stekker is een tijd geleden door iemand van Casema erin gezet toen de vorige kapot was gegaan. Of de problemen rond die tijd zijn begonnen weet ik echt niet..

Maar begrijp ik goed dat er niet veel mis is met de huidige set-up en dat het niet verklaart waarom het internet-signaal soms (helemaal?) wegvalt?

ps. Als er nog modem pagina's zijn die ik moet kopieren, moet je dat even zeggen.. Gisteravond heeft hij het even voor 2 uur gedaan, maar hij is er nu al weer 2 keer uitgeknalt.

[ Voor 20% gewijzigd door ChessSpider op 31-08-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

Anoniem: 16536 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 01:22:
[...]

Is een normale splitter voor Casema gebied, heb hem zelf ook en twee maatjes van me die Casema kabel hebben ook.
Dat heet een PDF65 en dit opsteek filter is goed, maar het zou kunnen dat dit een maandag morgen model was, of de AOP moet van een ouder type zijn.
Ik denk ook dat het laatste het geval is, je zou het kunnen laten vervangen voor een 1 punts aansluiting (Tras 1000 / EVK80).
Persoonlijk monteer ik nog wat oude CTU04's (voor degene die het kennen is dat het doosje wat je er naast monteerd) hier en daar en ik merk toch dat deze een stuk beter werken.
Laatst bij een een kennis geweest, reigdoosje eruit gesloopt + een PDF65, ik heb de PDF65 nog wel geprobeerd, maar zelfs op de EVK80 kwam ik op 53 up en -4 down en SNR 36.
EVK80 + CTU04, resultaat up 48 down, 0 up en SNR 38dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
_JGC_ schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 00:12:
knip

Wat betreft de powerlevels opvragen: http://192.168.100.1/ zou het ook zonder aanpassingen van IP-adressen gewoon moeten doen. Dit werkt zowel bij Motorola als Arris modems. Dit heeft overigens alleen zin als je wel signaal hebt, tijdens het scannen naar een signaal slaan die waarden nergens op.
werkt bij niet, Firefox zegt: Netwerk time-out :'(

@ChessSpider: wat een vage splitter heb jij. Ik heb een hele andere gekregen bij die @Home doos (die 4kanten :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Is dit echt het eindpunt waar de kabel uit de straat eindigt? Ik zie namelijk geen groene kabel uit die doos lopen of hebben ze bij jullie een andere kleur kabel in de grond liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KiPKaKDutcH schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:37:
[...]

werkt bij niet, Firefox zegt: Netwerk time-out :'(

@ChessSpider: wat een vage splitter heb jij. Ik heb een hele andere gekregen bij die @Home doos (die 4kanten :') ).
Voordat je 192.168.100.1 kan bereiken moet je ff je modem in standby zetten met het knopje op de bovenkant en daarna de IP lease van je pc ff vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChessSpider schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:13:
De radio kabel zal ik eruit halen.. Dat splitter-stekker is een tijd geleden door iemand van Casema erin gezet toen de vorige kapot was gegaan. Of de problemen rond die tijd zijn begonnen weet ik echt niet..

Maar begrijp ik goed dat er niet veel mis is met de huidige set-up en dat het niet verklaart waarom het internet-signaal soms (helemaal?) wegvalt?

ps. Als er nog modem pagina's zijn die ik moet kopieren, moet je dat even zeggen.. Gisteravond heeft hij het even voor 2 uur gedaan, maar hij is er nu al weer 2 keer uitgeknalt.
SNR / power levels enzo uit de modem zijn wel boeiend om ff te zien, de rest niet.

Heb je de radio kabel er al uit gehaald en heeft dat nog effect gehad? Over die splitter die je heb zou ik me niet te druk maken. Ik woon in een aftandse flat in Kanaleneiland in Utrecht en heb een verrot AOP + die opsteek splitter en trek m'n Z3i (20mbit) abbo nog steeds vol dicht van de nieuwsgroepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Anoniem: 58690 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:33:
[...]

Dat heet een PDF65 en dit opsteek filter is goed, maar het zou kunnen dat dit een maandag morgen model was, of de AOP moet van een ouder type zijn.
Ik denk ook dat het laatste het geval is, je zou het kunnen laten vervangen voor een 1 punts aansluiting (Tras 1000 / EVK80).
Persoonlijk monteer ik nog wat oude CTU04's (voor degene die het kennen is dat het doosje wat je er naast monteerd) hier en daar en ik merk toch dat deze een stuk beter werken.
Laatst bij een een kennis geweest, reigdoosje eruit gesloopt + een PDF65, ik heb de PDF65 nog wel geprobeerd, maar zelfs op de EVK80 kwam ik op 53 up en -4 down en SNR 36.
EVK80 + CTU04, resultaat up 48 down, 0 up en SNR 38dB.
De kabelboer hier heeft mijn AOP vervangen door een TRIS-210E. Hiervoor had ik geen AOP en ging de groene kabel rechtstreeks in een CB02/60. Powerlevel op de TRIS is 52, bij de CB02/60 was dit ook altijd 48. Ik heb, afhankelijk van het weer, regelmatig modemresets. Bij warm weer kan het zijn dat elk uur het modem een reset krijgt. De kabelboer monteert tegenwoordig standaard een TRIS-210E bij nieuwe aansluitingen.
Verder heb ik ook wel vaak de ETU-01 gemonteerd, maar dan liefst zonder Radio-TV splitter. Door het gewicht van de stekkerzooi die aan die splitter hangt wordt de verbinding slap en krijg je storing. Ik zet in die dingen dan ook liefst de TV of splitter rechtstreeks in de ETU-01. Zelf heb ik dat ding nooit gebruikt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Anoniem: 16536 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:10:
[...]

Voordat je 192.168.100.1 kan bereiken moet je ff je modem in standby zetten met het knopje op de bovenkant en daarna de IP lease van je pc ff vernieuwen.
Filtert dat modem tegenwoordig bij Ziggo niet meer standaard 192.168.100.1 eruit als je internet het wel gewoon doet? Bij kabelnoord en chello werkt dat gewoon nog altijd, zowel op Arris als Motorola modems. Chello heeft overigens de standby knop helemaal uitgeschakeld omdat de helpdesk te vaak wordt gebeld door mensen die per ongeluk die knop ingedrukt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_JGC_ schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:47:
[...]

Filtert dat modem tegenwoordig bij Ziggo niet meer standaard 192.168.100.1 eruit als je internet het wel gewoon doet? Bij kabelnoord en chello werkt dat gewoon nog altijd, zowel op Arris als Motorola modems. Chello heeft overigens de standby knop helemaal uitgeschakeld omdat de helpdesk te vaak wordt gebeld door mensen die per ongeluk die knop ingedrukt hebben.
Ow lol... Ik ben oud @homer en daar moest je je modem altijd standby zetten om die site te kunnen zien, maar idd, als ik nu met modem niet in standby zit kom ik ook op me stats pagina :) Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
_JGC_ schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:47:
[...]

Arris modem hier, heeft die knop niet meer, vorige wel.
Je ziet wel waar ie zit, zit gewoon plastic.

dus als ik de kabel eruit haal, zou ik op de interface moeten komen?

Het vage is dat ik nu een DNS van Zwolle en Tilburg heb ? Had eerst van Gorredijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hmm, in mijn geval lijkt het me handig om de AOP maar eens te gaan aarden. De waterleiding loopt er op 2 meter langs en ik zie gewoon een aarddraad uit de meterkast komen die naar de waterleiding gaat. Kwestie van aarddraad opschuren en er een andere draad op klemmen of solderen en deze naar de AOP brengen.
De TRIS 210E en de TRAS1000 zijn geisoleerde AOPs, mijn CB02/60 was dit niet. Er staat in mijn geval stroom op de kabelmantel die nergens heen kan (er is geen enkel apparaat op de hele kabelinstallatie met randaarde). Vastpakken van een of ander metalen onderdeel van mijn installatie terwijl ik met de sokken op de betonvloer sta is niet prettig zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Anoniem: 16536 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:12:
[...]

SNR / power levels enzo uit de modem zijn wel boeiend om ff te zien, de rest niet.

Heb je de radio kabel er al uit gehaald en heeft dat nog effect gehad? Over die splitter die je heb zou ik me niet te druk maken. Ik woon in een aftandse flat in Kanaleneiland in Utrecht en heb een verrot AOP + die opsteek splitter en trek m'n Z3i (20mbit) abbo nog steeds vol dicht van de nieuwsgroepen :)
Ik heb de stekker eruit gehaald vanochtend, verder ben ik nog niet vaak thuis geweest. Ik zal het je laten weten. Internet deed het wel meteen toen ik thuis kwam, dus dat was wel prettig :D
DTV beneden doet 't naar behoren. Boven heb nog steeds op de 3 NLDse zenders geen beeld, maar 'kga maar eens die hele kabel langslopen.. Ik denk dat ik iets aangeraakt hebt ofzo :)

Ik zal even kijken hoe internet het volhoud deze avond.

Edit: Niet dus.. om 21:25 gingdie er voor een half uurtje uit :(
was net aan het pwnen op cod4:(

[ Voor 8% gewijzigd door ChessSpider op 31-08-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Ondanks de ouderdom van dit topic zie ik in mijn Apache errorlogs dat nog veel mensen dit topic bezoeken. Daarom toch nog even een reactie;

Kort verhaal: Meerdere versterkers in de wijk waren kapot.

Lang verhaal:
Ik heb een paar keer weer naar Ziggo gebeld, waaronder een paar keer toen de storing bezig was. Blijkbaar lag 1/2 tot 3/4 van de wijk eruit rond de momenten dat ik belde, waardoor het probleem duidelijk niet bij mij lag.
Na één telefoontje kwam een monteur langs bij de wijkcentrale, maar kon niks vinden. Bij het derde telefoongesprek op een maandag werd een monteur weer langsgestuurd, waarna het toch gefixed zou moeten zijn. Een versterker in de wijkcentrale was kapot.
De vrijdag daarna had ik echter weer problemen, en toen ik belde bleek dat ze bezig waren om nog meer versterkers te vervangen. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad (1 week totnu). Wel is er toegezegd dat we twee maanden maar 50% van de totale abbo kosten hoeven te betalen voor het overlast. Ik zou daar een bevestiging over ontvangen maar dat is nog niet gebeurd.
Nu zijn we weer een week verder en ik heb nog geen problemen gehad.
Pagina: 1