Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[alg] gegevens uitwisselen tussen applicaties

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een programma schrijven om gegevens uit te wisselen tussen 2 windows applicaties en een derde applicatie schrijven. Hoe pak ik dat aan? (Voor wat betreft ontwikkelomgeving/progammeertalen?)

Groet,

Hans100

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22
Tja, met een dergelijke topicstart valt er niet veel zinnigs te zeggen ...

Draaien die 2 app's tegelijkertijd op eenzelfde machine ?
Wat voor gegevens moeten er uitgewisseld worden ?
Real time ?
etc...

Dus: meer informatie nodig ...

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om applicaties op dezelfde machine. Er moeten reals worden uitgewisseld en bewerkt. In realtime. Capaciteit: Enkele reals per seconde.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 19:53

markvt

Peppi Cola

Wat zijn reals?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:52
zeg is 100% concreet wat je wilt...

dus ik heb applicatie A die doet dat dat dat.. geeft 'dit' uit.. deze informatie zou ik willen omvormen naar ... dit dit dit en dan kan programma B dermee over weg..

dan is nog de vraag hoe output applicatie A het en hoe kan programma B het 'ontvangen'..

heb je daar meer info over anders is dit een redelijk nutteloos topicje..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Topicstarter
Reals zijn getallen met een komma. In dit geval zo'n 8 cijfers achter de komma.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Als het op dezelfde machina draait. Waarom dan voor 2 applicaties kiezen?

Verwijderd

swtimmer schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:19:
Als het op dezelfde machina draait. Waarom dan voor 2 applicaties kiezen?
Waarschijnlijk is er één (reeds geschreven, closed source?) applicatie die ergens gegevens (floating point getallen) vandaan haalt...en die wil de TS met een eigen applicatie verwerken?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22
Kijk, als alle informatie de nodig is om hier een zinnig antwoord op te geven uit je moet gesleurd worden, dan heeft dit topic eigenlijk niet veel zin.

Pas dus even je topicstart aan waarin je duidelijk en expliciet weergeeft wat de situatie is, wat je wil bereiken, waar je zelf al aan gedacht hebt om het probleem op te lossen, welke voor / nadelen je van bepaalde oplossingen ziet, etc .... Anders zie ik het nut van dit topic niet in.

https://fgheysels.github.io/

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Reals? -> Delphi? (Zijn dus het zelfde als een Double.)

Wil je geheugenadressen uitlezen of staan de getallen in een database of in een file weggeschreven?
Wil je de getallen ook kunnen schrijven?

Wil je zoiets als een trainer voor een game maken of iets in die richting?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om een (onbekende)applicatie waarmee alleen floating piont gegevens uitwisseling mogelijk is via de window.

De gegevens wil ik met een eigen (windows)applicatie bewerken. Ik moet indien nodig aankopen doen via een website(explorer).

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:52:
Het gaat inderdaad om een (onbekende)applicatie waarmee alleen floating piont gegevens uitwisseling mogelijk is via de window.
Hoe komen die floats uit het programma? Worden ze naar een file geschreven? Naar een database? Biedt de applicatie een API aan waarmee je ze uit kan vragen?
De gegevens wil ik met een eigen (windows)applicatie bewerken. Ik moet indien nodig aankopen doen via een website(explorer).
Je wilt op basis van de output van een applicatie IE gebruiken om een webwinkel te benaderen om aankopen te doen? Dat klinkt als een heel slecht plan.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
De floats zijn alleen beschikbaar via het window. Een API is niet bekend.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is IE gebruiken om een webwinkel te benaderen een slecht plan? De gegevens handmatig invoeren?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Je moet bij jezelf kunnen garanderen dat de uitlezingen (invoer), uitvoer en verwerkingen in jouw programma 100% foutloos is.
Mocht achteraf blijken dat er toch nog een klein foutje in zat, kan je dat een klap geld kosten.
Als je de gegevens handmatig invoert heb heb je toch nog een kleine controle in zitten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Gebruik C# of een ander .NET taal om (simpel en secure) webpagina's te kunnen inlezen, posten etc.
Voor je gegevens uitwisselen zou ik een database gebruiken, aangezien je bij een (automatische) inkoop systeem alles wilt loggen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zowiezo heb je in Delphi wel functies waarmee je captions van andere apps kan uitlezen. Die kan je gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:28:
Gebruik C# of een ander .NET taal om (simpel en secure) webpagina's te kunnen inlezen, posten etc.
Het gaat er niet om een webpagina uit te lezen maar een windowsapplicatie. (Zonder bekend API)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:33:
[...]
Het gaat er niet om een webpagina uit te lezen maar een windowsapplicatie. (Zonder bekend API)
Dat vormt ook geen probleem met een .Net taal ...,

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:33:
[...]

Begin maar eens met een nieuw topic waarin je je probleem exact en duidelijk omschrijft, met alle randvoorwaarden en informatie die van belang is. Als we telkens alle beetjes uit je moeten trekken en je ons de informatie druppelsgewijs verschaft zitten we volgend jaar nog te vissen. Daar zie ik geen heil in; daarbij ben jij degene die een probleem heeft. Als je geholpen wil worden mag je dan best wat moeite doen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.