Toon posts:

Probleem met wifi verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Lieve mensen,

Ik heb 7 pc's met wifi in huis, waarvan ik er maar 6 werkend heb gekregen. De 7e Het is een toshiba laptop van 3 jaar oud met ingebouwde intel 2200BG adapter. Met de WZC krijg ik bij het verbinden de status "wacht op netwerk", en na een paar minuten kapt hij ermee. Soms maakt hij wel verbinding, en krijgt een goed ip, maar valt vrijwel direct weer weg. Het gekke is: ten alle tijde heb ik maximaal bereik.. Het modem is een Zyxel P-2602

Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
- andere SSID naam
- WPA 1,2 / WEP / Geen beveiling
- andere kanaal uitzenden
- drivers van de adapter opnieuw gedownload en geinstalleerd
- alle windows updates gedraaid
- alle beveiligingssoftware gedeïnstalleerd.

Kortom, ik heb alles geprobeerd, iemand een idee waar dit aan ligt?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! _/-\o_

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 17:54
Je wireless kaart naar z'n gootje.
Heb je 't al geprobeerd met een PCMCIA kaart?

[ Voor 8% gewijzigd door -elw00d op 30-08-2008 15:48 ]

Verwijderd

-elw00d schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:47:
Je wireless kaart naar z'n gootje.
Heb je 't al geprobeerd met een PCMCIA kaart?
de intel 2200bg kun je gewoon met de Intel drivers doen, en daarvan het aansturingspakketje Intel PROSet gebruiken. als ''en van onze Toshibas of ouwe Dells met intel kaarten er mee nokt op wifi gooien we proset erop en richten we die in en dan doet ie het "ineens" weer wel. als je daarna teruggaat naar WZC doe dat het ook weer.
Geen idee waarom maar dat werkt dus bij meer dan 100 laptops. probeer het eens :)
de 2200bg ondersteunde volgens mij geen WPA trouwens, niet 100% zeker.

Verwijderd

Je hebt op sommige draadloze routers een knop zitten. Als je die indrukt kan afhankelijk van wat voor een je het 1 tot 10 minuten nieuwe verbinding gemaakt worden met de router. Misschien dat je dat kan proberen.