xp client aanmelden op nieuwe server met zelfde domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• pure100100
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09-2025
hallo allemaal.

onze server is gecrashed(windows 2000 sp4 server) en we hebben alleen backups van de data op een externe hdd.. nu heb ik een nieuwe 2003 server gekocht (met dat160 streamer)maar voordat ik deze ga inrichten vraag ik me het volgende af:

wanneer ik de nieuwe server dezelfde domeinnaam geef als de oude had en hier de gebruikers op aanmaak die ik ook op de oude server in de AD had, werkt dan alles als vanouds en maken de xp clients lokaal geen nieuw profiel aan OF schrijven ze het oude juist over en ben ik alles kwijt in het lokale profiel op elk xp station? in dat laatste geval kan ik het beetje data wat op de clients staat eerst backuppen en later zo terugzetten. of is het juist handiger een nieuwe domeinnaam aan te nemen op de nieuwe server? graag uwe ervaringen en wijze tips! bedankt alvast.

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

Akino

Dr. Opteron

alles op het handje helemaal opnieuw doen.

Je hebt nieuwe server is dus nieuwe unieke gebruikers.
Al zijn de namen het zelfde,zijn het hele nieuwe gebruikers en hele nieuwe server.
Naast je gebruikersnaam hoort daar ook een (noem het maar ff) een uniek nummer bij.
Dat unieke nummer is niet meer,dus gaat niet werken

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• pure100100
ok dus wanneer ik op de xp clients eerst mijn locale data veiligstel, dan de machine van het oude domein afmeldt en terugzet naar werkstation, daarna de nieuwe server met AD aankoppel en de machine opnieuw aanmeld met een nieuw aangemaakte gebruikersnaam moet ik zo in kunnen loggen, alleen dus even lokale data terugzetten. beetje werk maar dan heb ik het in 1x goed neem ik aan. dan kan ik toch ook dezelfde domeinnaam blijven gebruiken, want dat zo opzich wel prettig zijn.
bewaard xp het oude profiel of schrijft ze het over en verdwijnt mijn data, want als dat niet zo zou zijn hoef ik de data niet eerst veilig te stellen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door pure100100 op 30-08-2008 15:53 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Backup.
Backup.
Backup.

Had ik al gezegd dat je wil Backuppen?
Bij deze: Backup.
Tenzij je het risico wil lopen dat je spullen kwijtraakt natuurlijk :)

De sID van je user wordt opgebouwd uit een deel van de Domain ID - die is weg dus een nieuwe user (en profile) heeft sowieso een andere sID. De kans dat je profile hergebruikt wordt is klein, maar dat risico kun je beter compleet vermijden..

Uit je verhaal blijkt wel dat je wat weinig kennis hebt, en dat kan betekenen dat je verkeerde keuzes kan maken.
Wees er trouwens op voorbereid dat je mogelijk vreemde dingen gaat tegenkomen als je een nieuw domain met exact dezelfde server- en domain naam in gebruik gaat nemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pure100100
hoi alle clients afgemeld en daarna aangemeld op de nieuwe server, buroblad,mail,favorieten en docs teruggezet en alles doet t weer. nu elke avond een backup op tape via backup exec 12d. bedankt allemaal!