Toon posts:

Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 803 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb net een nieuwe computer laten samenstellen
Een Intel Core2 Duo 3.16 Ghz, Nvdia Gforce 8800 GTS 512mb,
750 GB HDD. En nu weet ik niet of het aan de Videokaart ligt, alleen als ik Crysis speel dan komen er zeg maar flitsen in beeld. En bij BF 2142 is het beeld andere kleuren en helemaal vervormd. Ik kan er alleen geen screenshot van maken omdat die flitsen te snel zijn. Weten jullie waar het aan kan liggen?
Bij voorbaat dank.

Gr. Etienne

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

welke drivers gebruik je?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen idee, maar zie de FAQ eerst eens. Verder: wat heb je zelf al geprobeerd? Welk OS gebruik je? Welke drivers gebruik je? Probeer eens te updaten naar een driver die bekend staat als goed werkend met crysis of BF (zoek op GoT, guru3d.com of soortgelijke fora) en kijk of je het probleem dan nog hebt.
Een idee dat me zo te binnen schiet is dat de temperatuur te hoog kan zijn (maar dat moet ook bij andere spellen problemen opleveren) of dat je de extra voedingskabel misschien niet hebt aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Er is een nieuwere driver uit kijken of dat helpt, Ik gebruik Windows Xp Home Edition. En het is ook wel is bij CS:S en heel soms Bij Cod 4 gebeurt.
http://img513.imageshack.us/my.php?image=cssjn2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 16:07 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:55:
Er is een nieuwere driver uit kijken of dat helpt, Ik gebruik Windows Xp Home Edition. En het is ook wel is bij CS:S en heel soms Bij Cod 4 gebeurt.
[afbeelding]
Welkom op ons mooie forumpje; de huisregel is hier dat je eerst zelf wat probeert en daar je bevindingen van post. Dus bij deze; wat heb je zelf al geprobeert om het probleem op de lossen? Het helpt ook wel om wat printscreens te posten hier zodat we een beetje weten waar je over praat.

Als je het aan mij vraagt hebben we hier weer eens artifacts; dit kan liggen aan een heleboel dingen. Neem bijvoorbeeld de temperatuur, voedingsspanning of het geheugen. Welke voeding heb je in je systeem zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik weet nog niet echt veel... hoe weet ik welke voeding ik heb?

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-04 14:12
mischien niet helemaal antwoord op je vraag maar waarom in hemelsnaam nu nog een 8800GTS kopen?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:51:
Er wordt wel verwacht dat je enige voorkennis hebt hier @ GoT, in jouw geval zou ik hem gewoon even wegbrengen naarwaar je hem verdaan hebt gehaald..
PainkillA schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:51:
mischien niet helemaal antwoord op je vraag maar waarom in hemelsnaam nu nog een 8800GTS kopen?
>:)

Verwijderd

Hij mag toch zelf weten wat ie in zijn pc stopt.

Je kan zien hoeveel watt je voeding is door je pc open te maken en even op de voeding te kijken. Of de fabrikant even bellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:51:
Misschien kijken op de voeding wat er staat. :?

Verwijderd

Hallo ik heb net een nieuwe computer laten samenstellen

waar bij een winkel? anders zou ik gewoon even terug gaan

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal even naar de winkel gaan.

Verwijderd

Wat een onzin weer op got.

Je heb een driver probleem
Gewoon even de nieuwste drivers via www.nvidia.com binnen halen.
Dan kan je gewoon weer gamen .
Soms kan je voeding te licht zijn maar dan is de pc ook niet stabiel.
Verder kan het zijn dat de kaart te heet is.
Via de nvidia control panel kan je kijken hoe warm de kaart is.
Boven de 90graden is het niet goed als je niet game (alleen in windows dus)
Als je wel game mag zo kaart wel 90graden worden (liever niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd en ik heb het nog steeds :(
en me voeding is 630 watt power supply pfc rohs, tenminste dat is wat erop staat

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:21:
Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd en ik heb het nog steeds :(
en me voeding is 630 watt power supply pfc rohs, tenminste dat is wat erop staat
Er staat geen tabelletje op met verdere gegevens? Of andere teksten? Aangezien de teksten die jij noemt vrij algemeen zijn. Hoewel 630W vaak voldoende is, afgezien van wat obscure merken misschien.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
er staat ac input 115v/230v 60/50 hz 10.7a/6.2a daaronder staat dc output +3.3v +5v +12v1 +12v2 -12v +5vsb daaronder staat 630w Max combined watt 24a 32a 21a 22a 0.6a 2.0a. zo goed?

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:04:
er staat ac input 115v/230v 60/50 hz 10.7a/6.2a daaronder staat dc output +3.3v +5v +12v1 +12v2 -12v +5vsb daaronder staat 630w Max combined watt 24a 32a 21a 22a 0.6a 2.0a. zo goed?
Nu heb je ongeveer alles over je voeding gepost behalve merk en type. Dat helpt misschien wat meer om in te schatten hoe betrouwbaar die getallen zijn.

Verder: heb je de hints van hierboven al geprobeerd? Nieuwe/andere drivers geïnstalleerd dus, of andere dingen die genoemd zijn? Vertel eens wat je gedaan hebt en wat daarmee verandert is aan je probleem?

Verwijderd

kijk via een programma genaamt speedfan of je voeding stabiel blijft als je gamet.
Speedfan kan je namelijk zo in stellen dat de programma de spanningen monitor.
Ook dit kan met de temp van de videokaart.
Je mag maar iets van 5% afwijking hebben in je voeding standaart spanning.

Geef even de ampere op je 12volt1 en de 12volt2 lijn ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 22:46 ]

• Nielson
  • Laatst online: 18:15
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:45:
Dat heeft ie een regeltje lager in zijn post staan, 21A resp. 22A.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb even speedfan gedownload en hier komt het.
http://img114.imageshack.us/my.php?image=voorspelde9.jpg dit is voor het spel
http://img262.imageshack.us/my.php?image=naspelft6.jpg dit is na het spel.

Gr. Etienne

P.S. Bedankt voor alle hulp.

Verwijderd

Topicstarter
gwystyl schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:45:
[...]

Nu heb je ongeveer alles over je voeding gepost behalve merk en type. Dat helpt misschien wat meer om in te schatten hoe betrouwbaar die getallen zijn.

Verder: heb je de hints van hierboven al geprobeerd? Nieuwe/andere drivers geïnstalleerd dus, of andere dingen die genoemd zijn? Vertel eens wat je gedaan hebt en wat daarmee verandert is aan je probleem?
Ja ik had al de nieuwste driver geinstalleerd, maar nog steeds geen verbetering en sorry maar ik ben niet zo goed met computers. En nee ik kan niet echt zien wat het merk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 16:28 ]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Nouja, als ik je screenshotje zo bekijk lijkt het me niet echt te bedoeling dat er 0.7Volt op de 12 volt lijn staat :+
Je hebt deze PC samen laten stellen bij een winkel, maar zelf de onderdelen uitgezocht of hoe of wat?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 22:10
Etienne0100 is 13 en heeft een computer laten samenstellen.

Denk dat de computer van papa is en dat ie daar in zit te kloten.

Ga naar de winkel als dat ding niet goed werkt, als je hem hebt laten samenstellen zal er ook garantie op zitten.

Yust my 2 cents

Verwijderd

Topicstarter
roches schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:35:
Etienne0100 is 13 en heeft een computer laten samenstellen.

Ga naar de winkel als dat ding niet goed werkt, als je hem hebt laten samenstellen zal er ook garantie op zitten.

Yust my 2 cents
Ok ik zal naar de winkel gaan, maar nee de computer is niet van papa...

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

roches schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:35:
Hoeft niet. Ik had ook mijn eerste eigen computer op mijn 13de en heb hem 'zelf' samen laten stellen (met wat hulp hier en daar). Maar het lijkt mij idd het beste voor de TS om zijn PC terug te brengen naar de winkel of het aan iemand te vragen die het wel weet.
EDIT: En dat was voor mij 'al' twee jaar geleden :+

[ Voor 5% gewijzigd door Krentenbol op 02-09-2008 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
TKing schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:34:
Nouja, als ik je screenshotje zo bekijk lijkt het me niet echt te bedoeling dat er 0.7Volt op de 12 volt lijn staat :+
Je hebt deze PC samen laten stellen bij een winkel, maar zelf de onderdelen uitgezocht of hoe of wat?
De onderdelen wel maar de voeding niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ok nou bedankt voor alle hulp. (ik dacht ik kan maar beter eerst even op internet kijken).

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

En een tip voor de volgende keer als je op een forum komt, de 'edit'-knop zit er met een reden en niet voor de sier ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben terug naar de winkel gegaan, en ze zeiden dat het aan de monitor ligt. Want ik heb een hp w1907v 5ms ik heb nu een 22 inch widescreen gekocht van asus met 2 ms dus kijken of ie het doet :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:45:
kijk via een programma genaamt speedfan of je voeding stabiel blijft als je gamet.
Speedfan kan je namelijk zo in stellen dat de programma de spanningen monitor.
Ook dit kan met de temp van de videokaart.
Je mag maar iets van 5% afwijking hebben in je voeding standaart spanning.

Via Speedfan voltage uitlezen, heb je nog meer onzin te vertellen. :P
Speedfan zal nooit het goede voltage weergeven, misschien een enkele keer maar dat is dan geluk en geen wijsheid. Uitlezen van het voltage doe je met een multimeter. :o

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb sowieso geen hoge pet op van SpeedFan, qua temperatuur klopt het volgens mij ook voor geen meter :P

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Zoals reeds vermeld, je zult zelf eerst de FAQ's moeten doorlopen en testen, je topic start bevat hier gewoon niet genoeg informatie om een juiste antwoord te geven. Zonder de nodige informatie is het gewoon gok-werk.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.