Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04 15:52
Hoi, ik heb een Sony Bravia (kdl-26p3000e) en ik heb digitale TV. Nou vind ik het vervelend dat ik bij elke keer dat ik de TV aanzet, ook elke keer handmatig moet schakelen naar AV1 (dus via input menu). Is er bij deze TV een mogelijkheid om dat automatisch te doen, zoals dat bij vele LG's het geval is? Ik heb in de handleiding gekeken (hier), maar daar staat het niet in.

Dus kortom: heeft iemand anders met een Bravia dit automatisch ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:44
Ooh ik heb een KDL-40X3500, en die doet dat automatisch. Die van mij springt automatisch op het kanaal/aansluiting die ik het laatst heb gekozen. Hiervoor een sony 32' gehad en die deed dat ook.

Is er bij AV instellingen niks in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
Ik heb nu een DVD/Surround set ertussen gezet, en nu doet hij het wel. Raar maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Jouw tv hoort automatisch om te schakelen... (mijn Bravia schakelt btw ook automatisch om naar AV1.)

Heb je een goede scartkabel aangesloten; misschien wordt de puls om om te schakelen naar AV1 niet doorgegeven. Of heb je misschien meerdere apparaten op AV1 staan mbv een switch, mogelijk komt de puls dan ook niet goed door :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:43

Nakebod

Nope.

Goh, volgens mij heb ik het zelfde probleem. Eigenlijk niet geheel in verdiept, maar aan mijn tv (KDL-40V3000) hangen via scart: UPC mediabox, home cinema, en via HDMI: PS3 en PC.

Volgens mij moet ik voor HDMI altijd handmatig de input veranderen, en bij scart, de home cinema schakelt wel automatisch om, maar via de UPC mediabox niet.
Zover ik weet deed mijn oude CRT tv dit, met dezelfde scart kabels, zowel met de UPC mediabox als met de home cinema set.
Nu hangt mijn UPC box op AV1, en de home cinema op AV2.
Het kan best een instelling zijn, eigenlijk nog niet naar gekeken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
Ik denk dat het inderdaad een slechte scart kabel is. Nu staat de decoder de hele tijd aan, via de surround set. Hij schakelt wel automatisch naar de surroundset als die aangaat, maar eerst dus niet naar de decoder. Nu de decoder via surround loopt (en altijd aan staat) werkt het wel. Dus maar even een nieuwe scart stekker halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

Je hebt een volledig "bezette" (alle 21 pins) scart nodig hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323258

heey, ik heb ook een probleem met mijn bravia,
ik krijg als ik op de input-knop druk alleen de digitale aansluitingen te zien (HDMI 1-2-3-4, component)
maar ik heb een apparaat op AV1,2,3 geprobeerd en hij laat hem niet zien in het rijtje, hebben jullie enig idee??
Pagina: 1