Toon posts:

8600GT Overclocken!

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views

Verwijderd

Topicstarter
beste, tweakers!

Ik wil graag mijn E-Vga 8600GT overclocken, dit heb ik al vaker gedaan. En hij haalt het maximale haalbaar, maar word dan erg heet, en gaat fouten vertonen. Nou wou ik graag de koelpasta vervangen, om wat graatjes omlaag te gaan! Heeft dit veel zin. Ik gebruik Cooler Master Premium Thermalepaste.

Verwijderd

Topicstarter
Want ik zat zo te denken, dat die koelpasta die er nou tussen zit, maar van die goedkope troep is. om hem net op tempratuur te houden. De idle temp is 53 Graden, onder het gamen word ie al gouw boven de 60. Ik ga vanmiddag de nieuwe koelpasta aanbrengen:)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 14:32 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-01 17:20
ik zou zeggen just do it.

Ik weet niet wat eVGA voor koelpasta gebruikt maat de kans is groot dat je minimaal 2 of 3 graden zult winnen door betere pasta te gebruiken.

maar als je kaart echt beeld fouten maakt doordat hij te warm word dan is het beter als je ook de lucht toevoer verbeterd en als dat niet werkt dan moet je hem minder ver overclocken.

edit:
60 graden is niet echt veel voor een GPU.
een GPU mag onder load makkelijk 80/90 graden worden. Ik denk dat je kaart fouten maakt doordat hij gewoon over zijn max zit qua clocks.

[ Voor 21% gewijzigd door Deadsy op 30-08-2008 14:36 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:28:
Want ik zat zo te denken, dat die koelpasta die er nou tussen zit, maar van die goedkope troep is. om hem net op tempratuur te houden. De idle temp is 53 Graden, onder het gamen word ie al gouw boven de 60. Ik ga vanmiddag de nieuwe koelpasta aanbrengen:)
Dat is erg koud hoor. ;)
Videokaarten kunnen tegen temps die tegen de 100 graden aan zitten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Alvast bedankt voor jullie hulp, ik post vanavond de resultaten wel ;)
Ik ben er erg benieuwt naar. maar hoe kan ik de lucht toevoer verbeteren, want mijn processor is watergekoeld. gwn een extra fan op de koeler van de videokaart richten, ik heb echter nog een ZEER krachtige huis fan :)

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11-2025
Bijvoorbeeld. Maar als je temps 60/65'C zijn zou ik niet verwachten dat je nog veel verder komt. Je chip zit aan z'n max op dit voltage. Als je echt hoger wilt zul je het voltage (hardwarematig) moeten gaan verhogen. Succes :)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

OConnor schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:28:
Bijvoorbeeld. Maar als je temps 60/65'C zijn zou ik niet verwachten dat je nog veel verder komt. Je chip zit aan z'n max op dit voltage. Als je echt hoger wilt zul je het voltage (hardwarematig) moeten gaan verhogen. Succes :)
En daarbij de koeling verbeteren. Hogere voltages levert een berg warmte op ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
Dit is wel vrij basic, en eigenlijk ook gewoon een kwestie van proberen.

Verwacht overigens geen wonderen van koelpasta. Grote verschillen zijn er niet mee te halen (tenzij het slecht is aangebracht). Voltages en andere koelers hebben veel meer invloed.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.