• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2025
Hi,

Ik heb een nieuw TV meubel gekocht maar met dichte deuren. En natuurlijk staat al mijn te bedienen apparatuur daar in. Nu heb ik ooit is iets gezien dat iemand volgens mij een glasvezel kabeltje langs zijn deurtje had gemonteerd, en dat hij dmv dat kabeltje toch zijn afstandsbediening kon gebruiken voor zijn apparatuur.

weet iemand of dit echt mogelijk is ? Anders zit ik namelijk opgescheept met zo'n IR receiver en die zijn lelijk.

Gr,

dennis

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat lijkt me niet onmogelijk als ik er zo eens over nadenk.
Of een eerste de beste huis tuin en keuken glaskabeltje voldoet, geen idee.
Ik zou zeggen: ga naar de winkel, geef een paar euro uit en probeer dat even.
Ik denk dat je een kans van slagen hebt, maar dan moet je de kabel wel goed mikken naar de IR sensor op je apparatuur en het gedeelte wat naar buiten komt goed naar jouw mikken.

En anders gewoon een gaatje in het deurtje boren. :+ :X

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 30-08-2008 13:13 ]

Alles kan stuk.

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2025
Ik ga denk ik maar eens zo'n UFO lamp kopen, en proberen om met die draadjes mijn IR aan de praat te krijgen.
remco_k schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:12:
Dat lijkt me niet onmogelijk als ik er zo eens over nadenk.
Of een eerste de beste huis tuin en keuken glaskabeltje voldoet, geen idee.
Ik zou zeggen: ga naar de winkel, geef een paar euro uit en probeer dat even.
Ik denk dat je een kans van slagen hebt, maar dan moet je de kabel wel goed mikken naar de IR sensor op je apparatuur en het gedeelte wat naar buiten komt goed naar jouw mikken.

En anders gewoon een gaatje in het deurtje boren. :+ :X

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 20:34
of zoiets, in een glasvezel kabel mikken word wel heer erg moeilijk denk ik ;)

http://www.elekhomica.nl/product_info.php?products_id=311

Voor de rest zijn er ook nog wel oplossing door een afstandbediening die RF ondersteund te gebruiken en dan een kastje te kopen wat rf kan omzetten naar IR.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 16:15
SamuraiP1zzaCat schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:43:
Ik ga denk ik maar eens zo'n UFO lamp kopen, en proberen om met die draadjes mijn IR aan de praat te krijgen.

[...]
Hierboven genoemde 'extender' lijkt me handiger, of een stukje endglow fiber nemen. Zo'n ufolampding zijn hele dunne adertjes.

• remco_k

remco_k

SamuraiP1zzaCat schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:43:

[...]
Ik doelde met 'een paar euro uitgeven' niet bepaald op een ufo lamp. :P
Maar meer richting een standaard optisch toslink kabeltje.

Alles kan stuk.

• nimie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10-2025
Kijk eens op marmitek.nl bij IR Control Pro8. Het is niet goedkoop +- 90 euro, maar het werkt perfect. Je plakt op het IR oog van het apparaat een klein soort dopje wat aan een draad is aangesloten dit gaat naar een kastje. Vanuit het kastje gaat een draad met een ir oog, die plaats je op een plaats waar je meestal je afstandbedieing op richt. Ik heb mijn tv op een maar hangen en daar achter staat al mijn aparatuur (uit het zicht) het oog heb ik onderaan de tv geplakt en ik kan alles (door de muur heen) bedienen. Echt ideaal!!!!!!1

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 16:15
nimie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:15:
Kijk eens op marmitek.nl bij IR Control Pro8. Het is niet goedkoop +- 90 euro, maar het werkt perfect. Je plakt op het IR oog van het apparaat een klein soort dopje wat aan een draad is aangesloten dit gaat naar een kastje. Vanuit het kastje gaat een draad met een ir oog, die plaats je op een plaats waar je meestal je afstandbedieing op richt. Ik heb mijn tv op een maar hangen en daar achter staat al mijn aparatuur (uit het zicht) het oog heb ik onderaan de tv geplakt en ik kan alles (door de muur heen) bedienen. Echt ideaal!!!!!!1
Of je bouwt zoiets zelf

http://english.cxem.net/infrared/ir3.php

• remco_k

remco_k

Kijk, dat is nou een hele goede tip. Simpel schema, door iedereen te bouwen die weet wat een soldeerbout is.

Alles kan stuk.

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
nimie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:15:
Deze heb ik ook. Echt top!
Zie ook: link
Pagina: 1