Toon posts:

DNS Probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben hier momenteel bezig met een laptop van een collega van mij waarop internet niet meer goed functioneert. Na een automatische update van windows te hebben afgebroken doet internet het niet meer. Ik heb de laptop nu hier thuis staan en deze kan gewoon verbinding maken met het wireless network. Op het moment dat ik een ip-adress van een website ingeef bij de IE dan vindt hij ook gewoon de website, echter via de URL kan hij niks vinden (zelfde bij het ping-command).

Waarschijnlijk heeft dit te maken met een DNS probleem, ik heb de instellingen al vergeleken met de instellingen op mijn eigen pc maar deze lijken allemaal hetzelfde te staan.

Aangezien ik niet erg veel verstand heb hiervan hoop ik dat iemand mij hier kan helpen om een oplossing te zoeken.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hallo er van uit gaande dat je Windoes XP als o.S. gebruikt.

heb je http://www.download3k.com/Install-WinSock-XP-Fix.html al geprobeerd?

Denk dat je probleem dan opgelost is.

Mvg,
kees

Verwijderd

Laat even weten of je O.S. Win XP is en of dit je probleem oplost?

Zoniet dan kijken we even verder wat er loos kan zijn.

Mvg,
Kees

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
probeer anders de snelle gratis dns van opendns.
Nadeel is dat je niet meer bij je windows netwerkshares kan. \\naamvandepc
208.67.222.222
208.67.220.220

Verwijderd

Topicstarter
O.s is inderdaad win XP.
Heb zojuist de WinsockXpFix uitgevoerd en gerebooted maar nog steeds hetzelfde probleem.

Wanneer je via een IP adres op een site terugkomt moet er ook worden doorgelinkt via een IP adres en niet via een URL anders geeft hij ook weer de foutmelding dat de pagina ongeldig is.

Bij de eigenschappen van het draadloze netwerk staat bij algemeen bij de eigenschappen wel geen AEGIS protocol aangevinkt/geinstalleerd op de laptop terwijl dit bij de andere pc's wel is. Weet niet of dit verder gevolgen kan hebben?

Verwijderd

Dit kan van belang zijn als je een beveiligd netwerk hebt ingesteld: Wikipedia: AEGIS (network)

Heb je ipconfig /flushdns al uitgevoerd?

Modem een 30 minuten uitgezet?

Verwijderd

Topicstarter
lt_cmd_data schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:59:
probeer anders de snelle gratis dns van opendns.
Nadeel is dat je niet meer bij je windows netwerkshares kan. \\naamvandepc
208.67.222.222
208.67.220.220
heb zojuist de instellingen aangepast zoals aangegeven op deze website:

https://www.opendns.com/start?device=windows-xp

Echter hij kan nog steeds niet de sites vinden via de URL?
moet dan ook nog eerst de account geregistreerd worden? (die keuze is echter wel optioneel)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:06:
Dit kan van belang zijn als je een beveiligd netwerk hebt ingesteld: Wikipedia: AEGIS (network)

Heb je ipconfig /flushdns al uitgevoerd?

Modem een 30 minuten uitgezet?
flushdns is uitgevoerd maar levert niets op.
Hebben filter op MACadressen staan, maar het MAC adres van de laptop staat hier ook tussen.
En ook bij uitschakelen van de MAC filter doet Internet niet.

Indien de DNS flush geen oplossing biedt en de computer via het modem al verbinding kan maken met de ip-adressen heeft het uitschakelen van de modem van 30 minuten dan nog zin?

Verwijderd

Probeer de netwerkkaart eens te de- installeren en installleer deze opnieuw, hou je dan nog steeds het DNS probleem?

Verwijderd

DNS moet je uiteraard automatisch laten toewijzen, als je open DNS gebruikt moet je registreren daar het anders niet gaat werken

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:17:
DNS moet je uiteraard automatisch laten toewijzen, als je open DNS gebruikt moet je registreren daar het anders niet gaat werken
Wat je typt is onzin...
Je hoeft je niet te registreren om van hun DNS gebruik te maken.

TS moet even de kaart via Apparaat beheer verwijderen en opnieuw toevoegen
en even de fouter windows update verwijderen.

Kees gebruik is even de EDIT knop :X

[ Voor 4% gewijzigd door LuckY op 30-08-2008 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:11:
Probeer de netwerkkaart eens te de- installeren en installleer deze opnieuw, hou je dan nog steeds het DNS probleem?
Heb via configuratie systeem -> System -> Apparaatbeheer -> Netwerk adapters -> Wirless kaart en toen rechtsklik 'Installatie ongedaan maken' geklikt.
Hierna de laptop opnieuw opgestart, de kaart staat er nu weer tussen, maar kan nog steeds alleen maar naar IP adressen surfen, URLs werken nog steeds niet

Verwijderd

LuckyY schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:25:
[...]

Wat je typt is onzin...
Je hoeft je niet te registreren om van hun DNS gebruik te maken.

TS moet even de kaart via Apparaat beheer verwijderen en opnieuw toevoegen
en even de fouter windows update verwijderen.

Kees gebruik is even de EDIT knop :X
Je voegt helaas weinig nieuws toe, wat je voorsteld, stelde ik al voor

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:17:
Hier werkt het anders prima zonder registratie, dus praat geen poep.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

spone schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:28:
[...]

Hier werkt het anders prima zonder registratie, dus praat geen poep.
Kan zijn ik ben met die club niet bekend en heb ook geen zin om me daar in te verdiepen daar mijn netwerk werkt zoals gewoonlijk prima werkt

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
En als je de kaart uit device managment verwijderd. en opnieuw installeerd?
+ schoon je windows directroy eens op met alle blauwe mapes te verwijderen (zijn je update's uninstallers) dan windows update opnieuw draaien!!

Spuit 11 :+
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:30:
[...]

Kan zijn ik ben met die club niet bekend en heb ook geen zin om me daar in te verdiepen daar mijn netwerk werkt zoals gewoonlijk prima werkt
Dan moet je ook niets posten als je het niet weet ;)

TS..
Je geeft aan WIFI te werken. probeer eens via de ethernet poort te werken.
werkt dat wel?

Indien ja.

Nieuwe driver van je WIFI opzoeken.
WIFI uninstallen. nieuwe driver installeren.

[ Voor 56% gewijzigd door To_Tall op 30-08-2008 13:34 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Hopelijk heeft de Topic Starter geen Sp2 als laatste servicepack, dan heeft ie aardig wat updates binnen te halen
spuit 12 lol

• LuckY
  • Niet online
Kunnen de andere pc's in je netwerk wel gewoon goed de DNS gebruiken ?
Heb je toevallig ook een PCMCIA-WiFi kaart die je kan proberen.....

En probeer te achterhalen wat de mislukte update was en verwijder die.

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:30:
En als je de kaart uit device managment verwijderd. en opnieuw installeerd?
+ schoon je windows directroy eens op met alle blauwe mapes te verwijderen (zijn je update's uninstallers) dan windows update opnieuw draaien!!

Spuit 11 :+

[...]

Dan moet je ook niets posten als je het niet weet ;)

TS..
Je geeft aan WIFI te werken. probeer eens via de ethernet poort te werken.
werkt dat wel?

Indien ja.

Nieuwe driver van je WIFI opzoeken.
WIFI uninstallen. nieuwe driver installeren.
Heb even een kabel naar de router gelegd voor Ethernet, staat nu bij Netwerkverbindingen dat deze Verbonden, met firewall is (net zoals de wireless nog steeds).
Heb ook nog ge-reboot, maar geen veranderingen helaas

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:37:
Kunnen de andere pc's in je netwerk wel gewoon goed de DNS gebruiken ?
Heb je toevallig ook een PCMCIA-WiFi kaart die je kan proberen.....

En probeer te achterhalen wat de mislukte update was en verwijder die.
Andere pc's werken gewoon prima ja (anders zou ik nu ook niet hier kunnen posten/lezen etc ;))

maar hoe moet ik de 'oude/mislukte' updates herkennen/verwijderen?
Kan ik niet ergens gewoon 'herstel updates' oid aanzetten?

• LuckY
  • Niet online
Zorgen dat je pc op de windows update pagina kan komen ...

Dit kan je proberen of het meteen werkt of via een "Goede" pc even achter het ip komen.

Daar kan je dan bij Show Update History je foute updates zien.
En dan kan je die in je Add/Remove Software verwijderen.(vinkje show updates aanvinken)

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:48:
Zorgen dat je pc op de windows update pagina kan komen ...

Dit kan je proberen of het meteen werkt of via een "Goede" pc even achter het ip komen.

Daar kan je dan bij Show Update History je foute updates zien.
En dan kan je die in je Add/Remove Software verwijderen.(vinkje show updates aanvinken)
Ik ben op de windows update pagina gekomen, alleen dan krijg ik een melding 'Bezig met controleren of uw computer de nieuwste versie van de Windowsupdate-software voor gebruik van de website bevat..'

Hierna krijg ik een foutmelding dat de gevraagde pagina niet weergegeven kan worden (er staat ook een foutnummer 0x800C0002 rechtsbovenin.
De link 'Update geschiedenis weergeven kan ik niet aanklikken. (heeft misschien iets met het mogelijk ontbreken van ActiveX te maken?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:00:
[...]

Ik ben op de windows update pagina gekomen, alleen dan krijg ik een melding 'Bezig met controleren of uw computer de nieuwste versie van de Windowsupdate-software voor gebruik van de website bevat..'

Hierna krijg ik een foutmelding dat de gevraagde pagina niet weergegeven kan worden (er staat ook een foutnummer 0x800C0002 rechtsbovenin.
De link 'Update geschiedenis weergeven kan ik niet aanklikken. (heeft misschien iets met het mogelijk ontbreken van ActiveX te maken?)
Als je geen ActiveX hebt is dat wel een reden ja, maar die foutmelding is gewoon googlebaar. sowieso is de fix altijd "nog eens proberen."

Maar, wat niemand nog gedaan heeft in een topic over DNs problemen,

doe eens start - run dan CMD (enter)
tik in:
nslookup www.tweakers.net
en kijk eens wat je terug krijgt: hij zou moeten melden welke DNS server hij gaat vragen en wat het antwoord was. Als dit goed werkt werkt DNS (en is er dus wat anders stuk) zo niet, lees de foutmelding.

Mogelijk loopt je DNS client service niet, ga naar Computer Management en dan Services en start je DNS Client service (evt. opnieuw). Baat het niet dan schaadt het niet.

Het kan ook goed zijn dat het afbreken van de windows update, sowieso iets dat je dus niet moet doen, daadwerkelijk je TCP/IP settings gesloopt heeft (alle skan stuk, zeker bij Windows :+ ) en in dat geval kun je in de command prompt even "netsh int ip reset c:\resetlog.txt" doen. Dit reset je hele IP stack weer naar zoals ie zou moeten zijn bij een verse installatie van XP met je huidige servicpack. Daarna moet je hetstarten. Dan kon het wel eens beter werken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:07:
[...]

Als je geen ActiveX hebt is dat wel een reden ja, maar die foutmelding is gewoon googlebaar. sowieso is de fix altijd "nog eens proberen."

Maar, wat niemand nog gedaan heeft in een topic over DNs problemen,

doe eens start - run dan CMD (enter)
tik in:
nslookup www.tweakers.net
en kijk eens wat je terug krijgt: hij zou moeten melden welke DNS server hij gaat vragen en wat het antwoord was. Als dit goed werkt werkt DNS (en is er dus wat anders stuk) zo niet, lees de foutmelding.

Mogelijk loopt je DNS client service niet, ga naar Computer Management en dan Services en start je DNS Client service (evt. opnieuw). Baat het niet dan schaadt het niet.

Het kan ook goed zijn dat het afbreken van de windows update, sowieso iets dat je dus niet moet doen, daadwerkelijk je TCP/IP settings gesloopt heeft (alle skan stuk, zeker bij Windows :+ ) en in dat geval kun je in de command prompt even "netsh int ip reset c:\resetlog.txt" doen. Dit reset je hele IP stack weer naar zoals ie zou moeten zijn bij een verse installatie van XP met je huidige servicpack. Daarna moet je hetstarten. Dan kon het wel eens beter werken.
Heb dat nslookup gedaan, krijg het volgende terug:
Server: Sppedtouch.lan
adress: 10.0.0.138

Non-authoriatative answer:
name: www.tweakers.net
adress: 213.239.154.35

Niet echt een foutmelding denk ik?
Dat Computer Management gebeuren, waar zit dat ergens?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:11:
[...]
Heb dat nslookup gedaan, krijg het volgende terug:
Server: Sppedtouch.lan
adress: 10.0.0.138

Non-authoriatative answer:
name: www.tweakers.net
adress: 213.239.154.35

Niet echt een foutmelding denk ik?
Nee, dit is gewoon goed. Je Pc krijg tvan de je speedtouch een IP adres bij het gevraagde naampje, dus dat werkt gewoon allemaal. Je DNS settings zijn dus in orde.
Dat Computer Management gebeuren, waar zit dat ergens?
Nou, dat zit als je met rechts op My Computer klikt in het menuutje :)
Probeer echter netsh int ip reset eerst maar eens, want je krijgt gewoon dns antwoorden dus ik denk dat je DNS niet het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:15:
[...]
Nee, dit is gewoon goed. Je Pc krijg tvan de je speedtouch een IP adres bij het gevraagde naampje, dus dat werkt gewoon allemaal. Je DNS settings zijn dus in orde.

[...]

Nou, dat zit als je met rechts op My Computer klikt in het menuutje :)
Probeer echter netsh int ip reset eerst maar eens, want je krijgt gewoon dns antwoorden dus ik denk dat je DNS niet het probleem is.
heb het netsh commanda uitgevoerd, daarna gereboot

Kan alleen nog steeds alleen maar naar IP adressen surfen, niet naar url's

Heb daarna dat Computer Management gedaan, de DNS client 'opnieuw opstarten' geklikt, maar hierna ook geen verbetering..

Verwijderd

Na een automatische update van windows te hebben afgebroken...
Dat is natuurlijk vragen om problemen. Mijn suggestie: installeer de network install versie van SP2 of 3. Werkt dat niet rest een repair install van XP.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:25:
[...]

heb het netsh commanda uitgevoerd, daarna gereboot

Kan alleen nog steeds alleen maar naar IP adressen surfen, niet naar url's

Heb daarna dat Computer Management gedaan, de DNS client 'opnieuw opstarten' geklikt, maar hierna ook geen verbetering..
Grappig. Alles lijkt te werken maar het werkt niet.
kun je "ping www.tweakers.net" uitvoeren in CMD en kijken of ie dat doet?

ping speedtouch.lan is ook een zinvolle mogelijkheid trouwens - dat zou ie moeten doen.

verder, schakel je wifi ens uit, en doe dan ipconfig /all en mik de output hier neer voor je wired connectie, dan hoef je maar met 1 verbindingrekening te houden.
Wat je nog eens kan doen is in Internet Opions van internet explorer gaan, en dan het tabblad Connections, daar meot bij de dial-up and virtual private network settings of helemaal niet sstaan, of de button "never dial a connection" moet aangevinkt staan. Klik ook even op LAN settings en controleer dat alles daar leeg is. (ook alle checkboxes)
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:33:
[...]
Dat is natuurlijk vragen om problemen. Mijn suggestie: installeer de network install versie van SP2 of 3. Werkt dat niet rest een repair install van XP.
als we dit getest hebben, dan zou herinstlleren van een servicepack wel een oplossing kunnen zijn (maar voor dit probleem lijkt me dat raar, want in principe is hetgene wat niet werkt z'n browser, niet z'n DNS client... dan kunnen we net zo makkelijk firefox d'r op gooien en kijken of die het wel doet - is sneller klaar ook :+ ) maar Windows herinstalleren? Eerst even een paar andere dingen testen zeker? dat is nl. wel érg veel werk voor not much gain.

Hieronder:
Windowsupdate gebruikt DNS om te kijken waar ie z'n downloads vandaan moet halen, dus dit gaat je niet helpen -> vandaar ook dat de suggestie was de netwerk redistributable herinstalleren. Maar probeer eerst even die kleine dingen die ik aangaf.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik precies zien welke 'oude' updates fout zijn gegaan precies?
Ik kan niet via de windows update site kijken bij geschiedenis van updates helaas.
Als ik windows Update gewoon start, gaat die vanzelf niet na waar 't misgegaan is misschien? (nooit teveel verwachten van microsoft, maar toch...)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:41:
[...]

Grappig. Alles lijkt te werken maar het werkt niet.
kun je "ping www.tweakers.net" uitvoeren in CMD en kijken of ie dat doet?

ping speedtouch.lan is ook een zinvolle mogelijkheid trouwens - dat zou ie moeten doen.

verder, schakel je wifi ens uit, en doe dan ipconfig /all en mik de output hier neer voor je wired connectie, dan hoef je maar met 1 verbindingrekening te houden.
Wat je nog eens kan doen is in Internet Opions van internet explorer gaan, en dan het tabblad Connections, daar meot bij de dial-up and virtual private network settings of helemaal niet sstaan, of de button "never dial a connection" moet aangevinkt staan. Klik ook even op LAN settings en controleer dat alles daar leeg is. (ook alle checkboxes)
ping naar tweakers geeft:
Ping-aanvraag kan host www.tweakers.net niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw.

ping speedtouch.lan geeft hetzelfde.

Je bedoelt m'n wireless eruit gooien en gewoon via ethernet verbinding maken en daar ipconfig van opvragen?

Bij de internet options van IE staat bij tabblad connections alles uit / niet aangevinkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:46:
[...]

ping naar tweakers geeft:
Ping-aanvraag kan host www.tweakers.net niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw.

ping speedtouch.lan geeft hetzelfde.

Je bedoelt m'n wireless eruit gooien en gewoon via ethernet verbinding maken en daar ipconfig van opvragen?

Bij de internet options van IE staat bij tabblad connections alles uit / niet aangevinkt.
dus bij nslookup wertk het wel en bij ping niet. vaag.
weet je dat Computer Management nog? open dat eens en kijk eens in het System event log en eventueel het application event log of daar foutmeldingen verschijnen.
Of, download via een andere PC de servicepack versie voor netwerkbeheerders, die is heel groot en kun je kopiëren naar je getroffen PC. darmee kun je het servicepack opnieuw installeren, zoals Fodder voorstelde. (ja, m'n goeie ideeën raken op)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

dus bij nslookup wertk het wel en bij ping niet. vaag.
weet je dat Computer Management nog? open dat eens en kijk eens in het System event log en eventueel het application event log of daar foutmeldingen verschijnen.
Of, download via een andere PC de servicepack versie voor netwerkbeheerders, die is heel groot en kun je kopiëren naar je getroffen PC. darmee kun je het servicepack opnieuw installeren, zoals Fodder voorstelde. (ja, m'n goeie ideeën raken op)
Er staan meerdere foutmeldingen in m.b.t. dezelfde bron (W32Time), steeds in tweetallen:

De foutmelding is als volgt:
'De tijdsprovider NtpClient is geconfigureerd om de tijd uit een of meer tijdsbronnen te halen. Geen van deze bronnen zijn echter toegankelijk. Er worden geen nieuwe pogingen gedaan gedurende 30 minuten. De tijdservice heeft geen nauwkeurige tijdsbron.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie'

en

'Tijdsprovider /NtpClient er is een onverwachte fout opgetreden tijdens de DNS-lookup van de handmatig geconfigureerde peer time.windows.com 0x1 NtpClient probeert een nieuwe DNS lookup in 30 minuten. De fout is: Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host (0x80072751)

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie'

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 12:15
zou toch eens proberen om SP3 eroverheen te doen, je hebt grote kans dat ie dan je netwerkgedeelte update, en daarmee zou je probleem wel eens mij opgelost kunnen zijn.

dus even ergens sp3 vandaan halen.

Verwijderd

Topicstarter
michelc85 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:14:
zou toch eens proberen om SP3 eroverheen te doen, je hebt grote kans dat ie dan je netwerkgedeelte update, en daarmee zou je probleem wel eens mij opgelost kunnen zijn.

dus even ergens sp3 vandaan halen.
SP3 kan gewoon over een niet-goed geupdate windows?

zover ik kan zien staat SP2 er ook nog niet op

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 12:15
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:17:
[...]

SP3 kan gewoon over een niet-goed geupdate windows?

zover ik kan zien staat SP2 er ook nog niet op
Je hebt grote kans dat ie de foute/kapotte onderdelen overschijft met wel werkende exemplaren.

Sp3 kan er gelijk overheen, je hoeft niet eerst Sp2 te installeren. :)

Verwijderd

SP3 kan inderdaad gewoon er over heen gezet worden en scheelt je vanuit een kale Sp2 situatie een kleine 100 updates

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 12:54

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

.

[ Voor 99% gewijzigd door Ra_gdd op 28-09-2008 14:04 ]

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 22:46

Kabouterplop01

chown -R me base:all

browse eens naar C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

daar staat een file genaam hosts

Kijk eens wat daar instaat; daar hoort maar 1 entry in te staan nl
(deze entry staat onder een verhaaltje met 17 regels met een # ervoor)

127.0.0.1 localhost

mochten hier andere entries staat ONDER deze entry, dan zou ik die weghalen en eens een goede virusscanner over je pc heenhalen.
Maak daarna die zgn file "hosts" Read Only

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 12:54
Heeft de topicstarter dit probleem nog opgelost? Ik heb namelijk een laptop van een kennis staan met PRECIES hetzelfde probleem. Waarschijnlijk is er ook een Windows update afgebroken (gebruiker kan niet goed uitleggen wat er gebeurde) en sindsdien werkt DNS resolving niet naar behoren.

Wat werkt er wel:

Het resolven van hosts middels nslookup.
Het pingen van IP adressen
Het bezoeken van websites op basis van IP adres

Wat werkt er niet:

Het pingen van hosts
Het bezoeken van websites op basis van hostname

DNS lijkt hierdoor niet echt het probleem, nslookup werkt immers wel. Het lijkt er echt op dat er één of meerdere systeem files beschadigd zijn. Ik heb zo even geen idee welk ServicePack er geinstalleerd staat. Dat zou ik inderdaad nog kunnen updaten.

Ik hoor graag van de topicstarter, of uiteraard iemand anders, of het probleem is opgelost en wat de uiteindelijke oplossing is geweest. En een re-install wil ik niet horen! ;)

Edit: Om kabouterplop te beantwoorden: De hosts file is niet het probleem, deze is standaard.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart op 03-10-2008 00:04 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Systeem bestanden anders eens laten checken:
code:
1
sfc /scannow

Zie ook hier:
Description of Windows XP and Windows Server 2003 System File Checker (Sfc.exe)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 12:54
Op de laptop bleek SP2 te staan. SP3 geïnstalleerd en de problemen zijn opgelost!

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Pagina: 1