Aopen of Asus CD-ROM???

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Welke is beter (sneller, stiller, preciezer, weetikveel...) van deze twee: de Aopen 52x of de Asus 50x???

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

pak philips draait als de beste

Verwijderd

Allebei herrieschoppers, evensnel heb ik ergens in een test gelezen, asus toch betrouwbaarder denk ik zo, ga voor de kenwood 72* of, voor goed prijs/kwali de cyberdrive 52*, volgens hardwareinfo.nl dan.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Ik heb zelf een AOpen 52x die van mij werkt goed, maar ik heb veel klachten gehoord over de aopen 52x dat ie bepaalde cd's niet kan lezen.
Ik zou voor de Asus gaan alhoewel Aopen is geen slecht (spreek uit ervaring)

Verwijderd

Mijn mening? Allemaal prut... vooral als het op DAE aankomt...
Ik heb zelf 2x een AOpen cdrom gehad (een 32x en een 36x en deze waren beiden zeer slecht). Een vriend van me heeft een Asus, ook dat is niet geweldig.
Eigenlijk vind ik IDE cdroms helemaal niet goed, ik zweer trouw bij Plextor... die halen tenminste echt snelheid en een zeer goede DAE zonder errors e.d.
Met de Kenwood heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat je voor het geld van die 72x drive ook een Plextor 40x krijgt (nee, die is niet vreselijk langzaam naar egg snel...) inclusief SCSI kaart... mijn keuze zou dan wel duidelijk zijn!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:02
blabla hoop SCSI geblaat....

Asus is een goede drive. Doet redelijk snel DAE en vooral foutloos (net als een 2x zo dure Plextor)! De Aopen laat nog wel eens een steekje vallen bij DAE. De Asus maakt wel veel lawaai. De Asus 40x is een stuk stiller en ook goed in foutloze DAE.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:42
Ik heb net zo'n ASUS 50x besteld en even later gelezen in een artikel dat ie zoveel kabaal bouwt... (juist wat ik niet wil), dit is echter te overkomen, ga naar de ASUS site en d/l daar CD-speed, hiermee kan je de je ASUS langzamer laten lopen als ie teveel kabaal maakt...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Waarom neem je geen Kenwood TrueX cdrom? die dingen zijn echt retesnel ! Volgens mij zijn ze d'r in 52x en 72x maar dat weet ik niet zeker. Het schijnen zo'n beetje de enige CD-ROM spelers te zijn die echt zosnel zijn als de "x-getalletje" aan geeft Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:42
Duur en heeft problemen met het lezen van sommige CD's, en: hij is er alleen in 72x...

Verwijderd

Wij hebben thuis zowel de 40x en de 50x asus cd-rom drive. De 40x maakt toch een heel stuk minder kabaal. Voor de rest werken ze bijden perfect. Ik zou eerder voor een 40x asus kiezen, het snelheidsverschil tussen een 40x en 50x is immers niet zo erg groot.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-08 22:52
Yeah, ik heb ook de Asus 40x en ben er erg tevreden over.
Hij is niet superstil, maar wèl supersnel, en ik heb nog geen ceedeetje gehad die hij niet pakte...

Verwijderd

Ja

ik heb ook de Asus 40x en ben er erg tevreden mee

Verwijderd

in de C'T van deze maand las ik dat de Asus 50x een erg goeie was, snelle toegangstijd hoge transferrate enz. in vergelijking met nog 21 andere cd-rom spelers, ook de Affrey 50x bleek een goeie te zijn.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf heb ik ook slechte ervaringen met Aopen!! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Nu heb ik een Afreey 56X cd-rom speler, ik moet zeggen dat deze zeer snel is.. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Vooral als het aankomt tot DAE dat grabt deze drive op ~ 30X..... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif

Whatever.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Kep een Asus CD-S400 gehad en was er zeer tevreden over. DAE geen probleem, zeer snel met ingelegde cd herkennen en verder ook geen problemen, op het geluid na.

Nu een Plextor, die alles, maar dan ook alles leest, hoe brak het ook is, maar wel erg langzaam is met een ingelegd cd'tje klaar maken voor gebruik

Verwijderd

Zoals Wekkel al zegt: PLEXTOR!
Ik heb echt al allerhande IDE drives getest en nog nooit eentje gezien die maar voor 50% kan tippen aan mijn Plextor.......

Verwijderd

Tja al hou ik er niet van om met de stroom mee te gaan en lijkt het misschien op napraten maar ik ben het daar toch echt mee eens. Ik heb CDROM drives altijd al ondingen gevonden en mijn AOPEN 32x (die toch altijd door iedereen de hemel in geprezen werd destijds) en een latere Philips 48x (zo slecht en waardeloos dat er gewoon geen woorden voor zijn) allebei IDE drivejes maar echt bagger, lazen bijna nix, alleen maar originele CD's en naja misschien 50% van de CD-R's. Altijd opspinnen en terugspinnen, en maar nix lezen...
Toen wilde ik op save gaan en zag dat de Plextor 40x bijna geen negatieve critiek had als enige CDROM drive. en een paar mensen die ik kende die em hadden waren er ook zeer tevreden over, scheen alles wel te lezen, en das het belangrijkste, niet of ie op 30 of 40x leest.
ik heb em nu en ben tevreden. maar ik moet nu naar huis hehe

Verwijderd

Kijk Pontiacje, met jou kan ik praten Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

No hard feelings everybody!

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ja ja, als je hardcore cd user bent, kan je niet om de Plextor heen.

• me1299
  • Laatst online: 02:47

me1299

$ondertitel

Ik heb een Asus 50X

Dat dingt maakt een kolere herrie, alsof er een vliegtuig opstijgt.

Als ik een cd erin duw duurd het eerst 20 seconden soms voordat mijn systeem weer reageert.

En ik kan niet eens een cd copy op 8X doen.

Ik pis op dit kolere ding. Ik zou zeggen koop wat anders!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Pagina: 1