Acer DOA, Acer/winkelier weigert deze aan te nemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 07:29
Laptop, gisteren, zo nieuw uit de doos gehaald, na deze gekocht te hebben bij een goed, bedrijf, waar ik er al twee eerder had gekocht. Is me eerste Acer.
Aansluiten en dan aanzetten, eerste beeld is dat van Acer recover en er word gevraagd welke taal je wilt.
Ik kies voor Nederlands en druk op oké.
Dan bevestigen, ook op oké.
Dan het volegnde scherm waarbij je het besturingssysteem moet kiezen.
(Vista ultimate is voorgeinstaleerd)
Echter dan houdt het op, ik kan namelijk niet kiezen, want er verschijnt niets in de keuze balk. Zodoende kan ik ook niet op volgende drukken en dus niet verder.
Acer helpdesk gebeld, na 20 minuten eindelijk iemand die iets van laptop's wist.
"U, ja meneer dat is een bekend probleem met de 8920 en de Nederlandse taal optie, dat gaat ook niet meer werken er moet een recover cd worden gemaakt door ons." O, dat vind ik wel erg slordig, je weet dus willens en wetens dat het mis gaat en toch verkoop je de laptops????.
HD weer, "We zenden u een formulier (e.mail) dat moet u invullen en opsturen of faxen, dan gaan wij een recover cd maken en dan heeft u, als u het formulier goed invult over circa twee weken de recover cd." TWEE WEKEN, hallo Acer ik heb geen kropje sla gekocht, tot overmaat van ramp moet ik ook nogeens 60 euro voor de recover cd betalen.
Ik ben compleet uit het veld geslagen, wat is dit nu voor behandeling. Toegeven dat het een bekend probleem is, gewoon dit type blijven verkopen, twee weken wachten op een recover cd en nog 60 euro betalen. Acer schaam je, wat een behandeling van je klant.
Toch maar even het bedrijf gebeld waar ik de lap had gekocht, sprake er schade van omdat Acer zelf de DOA regeling heeft uitgevonden. Dat houdt in dat als je een nieuwe laptop koopt en die binnen 1 week stuk is Acer de laptop gratis komt ophalen, repareert en gratis terugbrengt.
Ik ben uiteraard diep teleurgesteld in ACER.

Iemand nog ideeën of suggesties. Ook tijdens de opstart ALT F10 of 11 helpt niet, kan alleen in de bios komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:51
Gewoon de de laptop terug brengen naar het bedrijf waar je hem gekocht hebt en om laten wisselen voor een werkend exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:09

MsG

Forumzwerver

Je kan toch zelf vista of XP op installeren? Drivers staan vast wel op de Acer site.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon terugbrengen naar de winkel inderdaad. Dan zien die maar hoe ze het oplossen, feit is dat jij gewoon recht hebt op een werkende laptop.

@Hierboven: En dan illegaal of wat? Het is in ieder geval niet de bedoeling dat je zelf nog een OS bij zo'n laptop moet kopen lijkt me :) Bovendien is dit niet het probleem van de TS maar in eerste instantie van de winkel waar je hem hebt gekocht, die moeten het dan maar regelen met Acer.

[ Voor 54% gewijzigd door ik222 op 30-08-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 21:14
kwiebus schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:41:
Gewoon de de laptop terug brengen naar het bedrijf waar je hem gekocht hebt en om laten wisselen voor een werkend exemplaar?
Dat inderdaad of:

1. Een totaal ander merk laptop nemen omdat Acer blijkbaar een service van Jan met de korte achternaam heeft. Bij mijn Asus werden netjes recovery CD's en DVD's meegeleverd bijvoorbeeld, zoals het hoort in mijn ogen.

2. Een Windows Vista DVD downloaden en branden. Gewoon een clean install doen en de drivers van de Acer website downloaden en installeren. Je kan gewoon je OEM-code onderaan gebruiken. Dat werkt gewoon en zonder problemen. Volgens mij mag je volgens de MS EULA geen gebrande DVD gebruiken, maar dat weet MS verder niet als je het installeerd en zullen ze ook nooit weten. Ik heb hetzelfde gedaan met mijn Asus om zo niet alle software troep mee te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 30-08-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60963

Acer kent helaas geen doa regeling. Ik verkoop ook af en toe acer, maar liever niet. Ivm de waardeloze garantieafhandeling. Duurt lang en al vaak gehad dat het na een reparatie alsnog niet is verholpen. Zakelijk zijn het absoluut geen aanraders. Ik zou als ik jou was de laptop terug brengen en inderdaad een andere vragen. Dan zoekt dat bedrijf maar uit met acer hoe ze een werkend exemplaar krijgen. ( dat bedrijf zal die laptop rma moeten sturen en dan duurt dit +- 4 weken. ) Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
Dat gaat niet zo makelijk, de laptop is gekocht in een winkel, maar komt rechtstreeks bij Acer vandaan. De winkel (nagevraagd en dat klopt) verwijst gelijk naar de HD van Acer.
Vista ultimate is al geinstaleerd op de laptop als je hem koopt. Hij gaat alleen niet verder in Acer recover, nadat ik de taal NL heb ingevoerd, ik moet dan in het vervolg scherm kiezen voor het besturings systeem, maar de balk blijft leeg dus kan ik niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 60963 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:46:
Acer kent helaas geen doa regeling. Ik verkoop ook af en toe acer, maar liever niet. Ivm de waardeloze garantieafhandeling. Duurt lang en al vaak gehad dat het na een reparatie alsnog niet is verholpen. Zakelijk zijn het absoluut geen aanraders. Ik zou als ik jou was de laptop terug brengen en inderdaad een andere vragen. Dan zoekt dat bedrijf maar uit met acer hoe ze een werkend exemplaar krijgen. ( dat bedrijf zal die laptop rma moeten sturen en dan duurt dit +- 4 weken. ) Succes ermee.
Je hebt bij wet volgens mij gewoon recht op een DOA regeling. Als Acer dat niet doet dan moet de winkelier dat maar uitzoeken. Het is echter niet een probleem van de consument. Weigert je winkelier, zoek het dan even snel na en ga vervolgens dreigen met gerechtelijke stappen oid.
franssie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:55:
[...]

[off-topic]
maar we hebben sinds een jaar wel een consumenten-belangen-behartiger, zie o.a. consuwijzer.nl . Ze is/ze zijn net (letterlijk gisteren een jaar actief) een jaar echt bezig maar maken goede voortgang en zijn er voor om juist dat te bewerkstelligen, dat wij als consumenten ons recht krijgen. Dus vanaf nu gewoon aanspraak maken en als het afgewezen wordt klagen bij hun, bij voldoende klachten (ze zijn nog maar met 35) beginnen ze, mogen binnenvallen met politie, administraties in beslag nemen en ook boetes tot 75K Euro per overtreding opleggen - dus die wetten zijn behoorlijk minder tandeloos geworden dan ze waren!

leesbijvoorbeeld eens de 'tips' voor verkopers http://www.consumentenaut...voorkomende_misverstanden
[/off-topic]
*titelfix

[ Voor 43% gewijzigd door GENETX op 30-08-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
Anoniem: 60963 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:46:
Ja maar de winkel neemt hem niet terug, omdat de laptop opgestart is. Gelul natuurlijk want ik kom gewoon niet verder, kortom je bent gewoon de ..... Het meest schadalige is dat Acer van het probleem af weet, die hadden gelijk per express post een recover cd moeten opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Rob0860 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:47:
Dat gaat niet zo makelijk, de laptop is gekocht in een winkel, maar komt rechtstreeks bij Acer vandaan. De winkel (nagevraagd en dat klopt) verwijst gelijk naar de HD van Acer.
Vista ultimate is al geinstaleerd op de laptop als je hem koopt. Hij gaat alleen niet verder in Acer recover, nadat ik de taal NL heb ingevoerd, ik moet dan in het vervolg scherm kiezen voor het besturings systeem, maar de balk blijft leeg dus kan ik niet verder.
Dat is gewoon onzin, de winkelier is altijd verantwoordelijk voor hetgeen hij verkoopt. Hij kan dus niet zeggen bel de HD van Acer maar.

De winkel moet het probleem dan ook gewoon oplossen voor jou ;)

/edit: Ook het feit dat de laptop is opgestart doet hier niets aan af. Ik zou vamiddag als het lekker druk is nog eens teruggaan naar die winkel en niet weggaan voordat het is opgelost....

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 30-08-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik move hem naar het Shopping Forum. Dat lijkt me de beste plek aangezien Acer ook de helpdesk moet spelen voor Windows problemen bij een OEM versie en dit dus ook niet goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ik222 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:45:
Gewoon terugbrengen naar de winkel inderdaad. Dan zien die maar hoe ze het oplossen, feit is dat jij gewoon recht hebt op een werkende laptop.

@Hierboven: En dan illegaal of wat? Het is in ieder geval niet de bedoeling dat je zelf nog een OS bij zo'n laptop moet kopen lijkt me :) Bovendien is dit niet het probleem van de TS maar in eerste instantie van de winkel waar je hem hebt gekocht, die moeten het dan maar regelen met Acer.
Misschien wat simplistisch, maar als ik zo'n slechte service voor m'n kiezen krijg, dan krijg ik wel zo'n houding van het kan me dan aan mn reet roesten dat ik een illegale Windows gebruik. Soms staat er trouwens op de CD'tjes een productkey.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
MsG schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:05:
[...]

Misschien wat simplistisch, maar als ik zo'n slechte service voor m'n kiezen krijg, dan krijg ik wel zo'n houding van het kan me dan aan mn reet roesten dat ik een illegale Windows gebruik. Soms staat er trouwens op de CD'tjes een productkey.
Die key heb je gewoon legaal, die staat namelijk op een stikker onderaan je laptop en kun je dus zonder problemen gebruiken. MS weet nl niet of je DVD officieel is geperst of gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee maar dat maakt het niet minder illegaal :+ maar ik zou ook voor die oplossing gaan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

GENETX schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:45:
2. Een Windows Vista DVD downloaden en branden. Gewoon een clean install doen en de drivers van de Acer website downloaden en installeren. Je kan gewoon je OEM-code onderaan gebruiken. Dat werkt gewoon en zonder problemen. Volgens mij mag je volgens de MS EULA geen gebrande DVD gebruiken, maar dat weet MS verder niet als je het installeerd en zullen ze ook nooit weten. Ik heb hetzelfde gedaan met mijn Asus om zo niet alle software troep mee te krijgen.
Dus als ik een ISO van MSDN download dan moet ik die eerst laten persen? Die heeft toch echt dezelfde EULA als de normale retail versie.

Ik snap dat het allemaal heel vervelend is dit, maar ik zou gewoon lekker voor de snelste optie gaan en dat is Vista downloaden en gewoon installeren met de key die onderop je laptop staat. Dat is gewoon legaal en scheelt je een hoop gezeur.

Uiteindelijk zitten we op GoT en hier kunnen we zelf wel een OS installeren ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Leuke winkel wel :s

Alsof ze niet ff Vista op je Acer willen zetten, halfuurtje en klaar is kees. Desnoods regel je zelf een cd, is je laptop helemaal klaar op nog geen uur tijd. De cd die je gebruikt maakt voor MS trouwens niks uit.

Edit: hieronder: 60 euro betalen voor iets waarvoor je al betaald hebt? Hij heeft een laptop gekocht inclusief geinstalleerde Vista. Het is zoals een auto kopen, dan erachter komen dat de remmen niet werken. Je belt naar de garage en die zegt "ja is bekend probleem, voor 60 euro sturen we goede op".

[ Voor 52% gewijzigd door 0X55AA op 30-08-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

en als je nu ff engels kiest? en dan die cd afwacht

die 60 euro valt nog wel te bespreken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21
Nou, zou het mij overkomen dan had ik de laptop terug gebracht, geld terug ge-eist en bij een fatsoenlijke partij een fatsoenlijke laptop (bv me huidige Asus) gekocht. Acer heb toch al een slechte naam tegenwoordig en met dit soort fratsen wordt het er niet beter op.

Al gaat het ook bij andere merken niet altijd goed. Twee dagen nadat ik me Asus kocht ging de HD stuk. Uiteraard, tis een HD, die heb ik vaker DOA gehad, alleen niet in een laptop. Leek mij een kwestie van HD eruit, andere erin, case closed. Volgens winkel niet, die moest ineens de hele laptop met alles erop en eraan terug hebben. Lijkt mij toch echt tien keer meer werk met opnieuw verpakken wat ik uitgepakt had etc. Gelukkig was het binnen een weekje gefixt maar blijft toch echt balen met dit soort spul. Altijd klote als je pc's als compleet systeem moet kopen, zelfbouw kun je ook zelf fixen en da's tien keer sneller. Alleen met laptops gaat dat zo lastig. Gewoon centen terug eisen en elders een fatsoenlijk merk kopen is jouw beste optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:56
Rob0860 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:47:
uh... sinds wanneer heeft Acer zelf winkels? Volgens mij leveren ze nieteens direct vanaf <insert-lokatie-van-fabriek>, tenzij je een zeecontainertje afneemt ofzo ;)

wat is 'de winkel'? De partij waar jij aan betaald hebt is je aanspreekpunt. Hoe die t oplossen? lekker belangrijk. Koopovereenkomst (die er is, want je hebt betaald) bepaald wie het aanspreekpunt is.
Andros schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:55:
Nou, zou het mij overkomen dan had ik de laptop terug gebracht, geld terug ge-eist en bij een fatsoenlijke partij een fatsoenlijke laptop (bv me huidige Asus) gekocht. Acer heb toch al een slechte naam tegenwoordig en met dit soort fratsen wordt het er niet beter op.

Al gaat het ook bij andere merken niet altijd goed. Twee dagen nadat ik me Asus kocht ging de HD stuk. Uiteraard, tis een HD, die heb ik vaker DOA gehad, alleen niet in een laptop. Leek mij een kwestie van HD eruit, andere erin, case closed. Volgens winkel niet, die moest ineens de hele laptop met alles erop en eraan terug hebben. Lijkt mij toch echt tien keer meer werk met opnieuw verpakken wat ik uitgepakt had etc. Gelukkig was het binnen een weekje gefixt maar blijft toch echt balen met dit soort spul. Altijd klote als je pc's als compleet systeem moet kopen, zelfbouw kun je ook zelf fixen en da's tien keer sneller. Alleen met laptops gaat dat zo lastig. Gewoon centen terug eisen en elders een fatsoenlijk merk kopen is jouw beste optie :)
Tja, garantie is bij meeste consumentenlaptops op de laptop en niet afzonderlijk op onderdelen. Dus idd, niet een hddtje opsturen, nee, hele laptop heen- en weer.
1 van de redenen dat ik dus vaak zakelijke modellen verkoop. Naast de betere bouwkwaliteit ook snellere/minder stugge garantieafhandeling.

En idd, acer is een hel. Vind t zoiezo al niets, mag bij mij in het rijtje packard hell.
- Enorme kansloze afhandeling van garantie (kwijt, beschadigd, ongerepareerd retour, niet-willen-meewerken), overigens identieke ellende als bij Fujitsu-Siemens.
- Kutaccus: die dingen zijn allemaal in notime brak
- Goedkope behuizingen, 85% is na paar jaar terug te vinden met gebarsten schanierkappen.
- (sommige) modellen: brakke voedingspluggen, breken spontaan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
bedankt voor alle suggesties, maar het is nu zondag en morgenochtend, om 07.00 gaan de formulieren op de fax naar Acer en om 09.00 hang ik aan de telefoon en dan zorgen ze maar dat gelijk een recover CD word verzonden.
Had nog wel even in de handleiding gekeken en zou dmw de Bios alles kunnen terugzetten, maar dan moet ik wel reservekopieen maken, nou dat gaat me iets te ver, dus wacht nu nog maar even een dag, die is tenslotte ook zo voorbij.
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66824

Hey uiteindelijk is het simpel.

Jij als consument mag een laptop verwachten die gewoon kan opstarten.
Je mag ook verwachten dat er geen "stiekeme" kosten bijzitten, zoals 60 euro voor
een recover CD tenzij je dat van te voren is verteld.
Jij, als consument, hebt een koopcontract gesloten met de winkel. Wie dat ding naar je opstuurt is volledig irrelevant. De afspraken tussen de winkel en Acer zijn eveneens volledig irrelevant.
De winkel is jouw contractpartner en die hebben te zorgen dat ze een produkt leveren wat aan de verwachtingen voldoet. Het is werkelijk te zot voor woorden dat winkels het blijven proberen. Misschien eens een verplichte cursus consumentenrecht voor dat je inschrijving KvK kunt krijgen.

om je verder te helpen, mocht je alsnog die weg kiezen:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279

http://wetten.overheid.nl...ipt-result/javascript=yes
kijk naar
BW: 7:5, 7:6, 7:17, 7:21, 7:22
korte gevolgtrekking:
Jij bent een consument, de winkel een professionele werderpartij. Jij als consument hebt rechten omschreven in boek 7 BW, daarvan mag niet in jouw nadeel worden afgeweken.
Laptop wordt voorgeinstalleerd verkocht. Je mag dan een werkend besturingssysteem verwachten. Dat blijkt er niet op te zitten. Jij mag van de verkoper een produkt eisen dat voldoet aan je verwachtingen, hoe de verkoper dat regelt is zijn zaak.
Als de verkoper er voor kiest om de weg van een recovercd te bewandelen is dat zijn goed recht (redelijke termijn wel in de gaten houden). Hij mag jou, de consument, echter niets voor laten betalen (je kunt overeenkomen dat hij jou vergoed als je zelf betaalt aan acer)
Doet de verkoper niets met jou eisen, of handelt hij het onvoldoende af heb je het recht de koop te ontbinden, wat de verkoper daar ook van vindt.

Ik zou iig die extra 60 euro in je zak houden.

Aelek

edit: beste moment om een twijfelde winkelier te overtuigen van je rechten is op het drukste moment van je lokale koopavond, op goed hoorbare toon als de weigerachtige houding blijft bestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 66824 op 31-08-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
Ik heb wel gebruik kunne maken van de ALT F10 knop tijdens de opstart, maar dan krijg ik een hele lijst met opties.
-veilige modus
-veilige modus met netwerkmogelijkheden
-veilige modus met opdrachtpromp

-logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen
-VGA-modus inschakelen
-laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
-active directory terugzetten (alleen windows-domeincontrolles
-foutopsporingmodus
-automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen

-windows normaal starten
-opnieuw opstarten
-terug naar het menu met besturingssystemen

Wat zou ik het beste kunnen doen?
Windows Vista Utimate is vooraf geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Rob0860 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:09:
Hangt ervanaf wat je wilt doen. Wil jij volgens de officiele ACER procedures handelen dan is het gewoon zeuren over die imho onterechte 60 euro en afwachten op recovery cd.
Wil jij gewoon werken, dan kan je 1 van die opties kiezen, maar moet je niet verbaasd zijn als je bij een volgende support vraag in 1e instantie compleet aan de kant geschoven wordt omdat je blijkbaar niet de standaard procedure volgt.

Optie 2 zou ik persoonlijk voor gaan, maar dit betekent wel meer gezeur bij volgende support-calls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Rob0860 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:09:
Ik heb wel gebruik kunne maken van de ALT F10 knop tijdens de opstart, maar dan krijg ik een hele lijst met opties.
-veilige modus
-veilige modus met netwerkmogelijkheden
-veilige modus met opdrachtpromp

-logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen
-VGA-modus inschakelen
-laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
-active directory terugzetten (alleen windows-domeincontrolles
-foutopsporingmodus
-automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen

-windows normaal starten
-opnieuw opstarten
-terug naar het menu met besturingssystemen

Windows Vista Utimate is vooraf geinstaleerd?
Dat is gewoon gelijk aan het Windows F8 menu. wellicht dat deze automagisch komt na een aantal crashes en dat je Alt+F10 er niks mee te maken heeft. Je kan de veilige modus proberen, maar ik verwacht neit dat het gaat helpen aangezien je je setup niet hebt afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
Oké, maar enig speurwerk leert, dat het Acer recover prog, maar liefst 10 gb inneemt.
En sorry, maar het kan ook zijn geweest dat ik tijdens de opstart F8 heb gebruikt, maar ben even de weg kwijt. Voorop gesteld, zit Windows Vista dus al op de harde schijf van de laptop, dus als ik nu gewoon windows normaal starten gebruik, zal die toch gewoon windows gaan installeren?

Ben wel een leek, dus heb niet echt veel verstand van dat ....... ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
Hoe dan ook rust op de verkoper de *wettelijke* verplichting het probleem 'kostenloos' en 'zonder ernstige overlast' op te lossen.

Dat het ding middels dropshipment aan jou is geleverd en dat Acer bereid is jou te woord te staan doet daar niets aan af.

Jij hebt een ondeugdelijk product gekregen en dat moet opgelost worden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Rob0860 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:01:
Oké, maar enig speurwerk leert, dat het Acer recover prog, maar liefst 10 gb inneemt.
En sorry, maar het kan ook zijn geweest dat ik tijdens de opstart F8 heb gebruikt, maar ben even de weg kwijt. Voorop gesteld, zit Windows Vista dus al op de harde schijf van de laptop, dus als ik nu gewoon windows normaal starten gebruik, zal die toch gewoon windows gaan installeren?
Nee, dan start je gewoon Windows. Dit is het geavanceerde scherm wat je krijgt bij het starten van Windows als je op F8 drukt of na een crash. Zo kun je ook voor veilige modus kiezen om Windows na een crash wel te kunnen starten bijvoorbeeld als de normale optie niet werkt en zo dingen repareren.

Dit staat compleet los van een eventueel recoverytool van Acer zelf. Dit is echt puur een menu van Microsoft zelf om eventueel problemen met Windows te verhelpen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmmm...

Wat is nu de vraag van TS.

1) Hoe krijg ik mijn recht en een nieuwe werkende laptop -> Dan SF

2) Hoe krijg ik hier toch windows op geinstalleerd? -> Moet het dan niet naar een ander forum??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
Ik ga nu niets meer doen.
Morgenochtend verder bellen en faxen en dan zien we wel verder.
Den Bosch is evt. niet zo ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Maar wat is je inzet?

Terug naar de winkel of niet (met acer heb je niets te maken).

Of accepteer je de laptop en ga je kijken hoe snel je er een werkende windows op kunt krijgen al dan niet met de hulp van acer

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
De inzet is, zowel de winkel als Acer benaderen.
Aangezien ik de melding bij Acer afgelopen vrijdag al heb gedaan heb ik daar ook een ref.nr, dus fax ik morgenochtend het formulier door, met wat extra tekst en bel ik om 09.00 uur of de CD al is verstuurd, verder bel ik de winkel en kijk wat hun reactie is.
Klacht heb ik gisteren op de bus gedaan en gemaild en een afschrift naar de consumenten bond.
Volgens mij gaat er morgen zeker iemand bewegen.
Gezien me kennis van instaleren vwb windows ga ik daar zeker niet aan beginnen, daar is me kennis geoon te gering voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Eigenlijk is het heel simpel en dit is zoals ik 't zou doen als ik geen verstand had van computers:
Laptop mee naar de winkel: hij doet het niet! En niet weg gaan voordat hij gefixed is. Ik ga geen € x honder betalen voor iets dat het vanaf moment 1 niet doet. Ik heb niks met Acer te maken maar alleen met de winkelier en ik accepteer dan ook zeker niet dat ik extra kosten zou hebben omdat de winkelier z'n zaakjes niet voor elkaar heeft.

Laat ze die recovery CD maar opsturen naar de winkel, mag die het voor me uitzoeken. Binnen een redelijke termijn natuurlijk, zeg, maximaal 7 dagen.
offtopic:
eigenlijk vind ik het echt raar dat mensen een auto computer kopen zonder dat ze 'n rijbewijs hebben er verstand van hebben. (Quote gejat, hopelijk met toestemming)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
Goed we zijn nu beland bij dinsdag 2 september.
Acer heeft medegedeeld dat er geen kosten in rekening worden gebracht voor de Recover CD en heeft toegezegd dat de CD voor as vrijdag in de bus moet liggen.
De winkelier heeft vandaag gebeld en nadat we gisteren het één en ander hebben besproken, deelde hij vandaag mede dat morgen de laptop kan worden omgeruild zonder enige vorm van kosten.
Tevens hoopte hij dat het nu wel gaat werken, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 06:09

ReseTTim

Chocolate addicted

Rob0860 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:21:
Goed we zijn nu beland bij dinsdag 2 september.
Acer heeft medegedeeld dat er geen kosten in rekening worden gebracht voor de Recover CD en heeft toegezegd dat de CD voor as vrijdag in de bus moet liggen.
De winkelier heeft vandaag gebeld en nadat we gisteren het één en ander hebben besproken, deelde hij vandaag mede dat morgen de laptop kan worden omgeruild zonder enige vorm van kosten.
Tevens hoopte hij dat het nu wel gaat werken, we gaan het zien.
erg netjes allemaal :) , zowel van Acer als de winkel..
succes ermee!

echter ik koop zelf ook geen Acer meer.. ik heb in 1 jaar tijd 3 scharnieren die zijn afgebroken.. ik moet wel bij vertellen dat mijn laptop van 2003 is en ik hem altijd naar school toe mee nam.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Rob0860
Goed, gisteren de nieuwe Acer 8920 ontvangen.
Oude retour, nou ja oude? hij deed het gewoon niet.
De nieuwe opgestart en alles doorlopen, werkt perfect, erg mooi apparaat.
Met dank aan de winkel en zeker niet aan Acer, want de Recover CD (die ik nu niet meer nodig heb want die heb ik nu al gemaakt) heb ik nog steeds niet binnen. Een vette min voor Acer helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Dus je hebt hem nu tevens omgeruild? En heb je de recover-dvd nog binnen gekregen?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Rob0860
Ja, nieuwe laptop en na een week twee recover cd's.
Maar nu weer een nieuw probleem.
De laptop houdt zo nu en dan de instellingen niet vast.
Het gebeurt regelmatig als ik de laptop opstart de datum en tijd terug staan in 2006 en daarmee zijn ook diverse instellingen weer zoek, zoals inlognamen enz, die normaal worden vastgehouden.
zucht steun wat zal ik nu weer gaan doen het lijkt op de batterij op het moederbord is me verted.

Maar kom nou toch dit ding is drie weken oud.
Wat ook wel vreemd is dat versie 1.02 van de bios hierop zat, terwijl ik nu op versie 1.13 draai, echter het probleem bijft bestaan.
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Wat is je probleem sowieso al?
Met vista ultimate kan je gewoon language packs van windows update afhalen, ook de nederlandse.
Hierdoor heb je gewoon een nederlandse Windows, gewoon voor engels kiezen bij de installatie lijkt mij.

Als je echt de nederlandse installatie wilt even de vista installatie dvd ergens anders vandaan halen en de key invoeren die onder op je laptop staat.
Als je pech hebt is het een globale key van vista ultimate van acer, dan moet je ook nog even het OEM certificaat van je recovery partitie afhalen en registreren in je windows (met google kan je hier vele over vinden, bij de recovery installatie van acer wordt dit automatisch gedaan).
Op die manier heb je een mooie schone windows, maar de eerste oplossing is het makkelijkste.

Edit: het blijkt dat ik de 2e pagina over het hoofd had gezien :X

[ Voor 5% gewijzigd door tjtristan op 23-09-2008 00:49 ]

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1