Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

printboormachine online kopen?

Pagina: 1
Acties:

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 09:23
Hallo

Ik ga vanaf nu mijn printplaten zelf etsen. Nu moet ik nog een printboormachine aanschaffen voor het boren van de gaten. Ik heb een tijdje liggen rondzoeken en wat contact gehad met sommige mensen en ben ik op de Proxxon tbm 220 uitgekomen. Deze machine zou zijn geld waard zijn, dus denk ik hiermee een goede koop te gaan doen. Ik ben hier in Lommel is gaan kijken waar ik deze machine kan kopen. Ik kan de machine hier kopen voor 185 - 200 euro incl BTW. De verkoper zegt dat de prijs van de stock in de BeNeLux afhangt. Dit lijkt me niet echt een verkeerde prijs aangezien op de proxxonsite 196,90 euro gevraagd word. Nu heb ik op Ebay deze advertentie gezien. De verzendkosten bedragen 9.50 euro. Nu verschilt de prijs in het beste geval (€200 in Lommel) 60 euro.
Die 60 euro doet me toch hard twijfelen om de machine hier in Lommel te kopen. Heeft er iemand ervaring met de webwinkel Siebershop? Is deze te vertrouwen voor de aankoop van dergelijke machines.

Bvd vdbeke

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:42

Nakebod

Nope.

Als het om een Ebay shop gaat, kijk naar hoelang de verkoper actief is, en vooral, kijk naar de feedback die mensen geven, en dan met name de meest recente feedback van afgelopen paar weken.
Hierdoor kan je al een aardige algemene indruk krijgen van zo een persoon/winkel.

Ik koop wel eens bij de vaagste Hong Kongers (Wel internet winkels), die dan iets van 10.000 klanten hebben gehad, waarvan er misschien 20 een negatieve feedback hebben gegeven via Ebay, in dat geval vertrouw ik het wel.

Is het product trouwens wel nieuw? Geen 2e hands/demo model? Dat kan natuurlijk ook schelen op de prijs, zelfs bij een winkel.

* En ik denk dat dit topic beter in het Shopping Forum had kunnen staan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• vdbeke
hoi

nu zie ik dat de linkjes het niet doen, het gaat om deze advertentie. Ze hebben ook een eigen webshop, los van ebay, die kan je hier vinden.
Aan de feedback te zien leveren ze goede service, alleen zie ik soms telkens dezelfde reactie staan :s.

Nu je het zegt het had beter in dat topic gestaan, sorry hiervoor.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:42

Nakebod

Nope.

Ik zie dat hij uit Duitsland komt, vaak zijn de prijzen daar toch net iets lager dan hier. En dan ook nog via een internet winkel, dus die prijs lijkt me an sich niet verkeerd.
En dat je soms meerdere reacties ziet: Meerdere producten kopen = meerdere keren feedback geven :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 16:39
Waarom niet een boorstandaard voor een dremel, met een dremel er bij?

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=829041

Op school gebruikte we die altijd, en dat werkt erg goed. Alleen dan nog ff goede print boortjes kopen. En dan ben je voor minder dan 200 euro klaar.

• vdbeke
Bij deze winkel zou ik voor 160 euro de tbm 220, spankop en aan huis geleverd worden.
Dremel vind ik niet prettig werken, ik weet niet hoe het komt. Hier ligt ook zo'n ding maar ik gebruik het nooit, ik zal nog eerder naar een andere mogelijkheid zoeken om iets te maken dan die Dremel te gebruiken.

Verwijderd

absoluut no flame intended, maar waren de 58 reacties op dezelfde vraag op co nog niet genoeg? :P

/me was in een beetje flauwe bui...

Anyway, een proxxon machine lijkt me een goede keus, het zijn doorgaans solide kleine hobbyapparaatjes. Wat betreft ebay is het denk ik de keuze of je snelle garantie/service wilt, of gewoon iets goedkoops wilt. Het is gewoon wat makkelijker om naar de winkel om de hoek te lopen, om het spul terug te brengen als het niet werkt (alhoewel deze het dan toch ook weer opstuurd naar een of andere fabriek waarschijnlijk)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 10:30 . Reden: flauwheid ]

• vdbeke
Inderdaad CO alleen was niet genoeg :+ , aangezien ik niet echt een antwoord kreeg op mijn vraag, ondertussen al wel waar ik die persoon ook dankbaar voor ben.

De winkel waar ik hem zou kunnen kopen geeft zeer goede service, doen helemaal niet moeilijk over omruilen ed. alleen vind ik €40 toch wel wat geld. Daarom dat ik wat aan het rondvragen ben als iemand ervaringen heeft met Siebershop.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Garantie uit Duitsland krijg je niet in Nederland, dus let op. Doe je dat toch, dan moet je zelf ophoesten voor verzendkosten. Dat wordt toch nog 40 Euro opgebruikt...

Terwijl je prima geholpen wordt bij de goede winkel in de buurt. En als die kapot gaat, wordt het snel vervangen door nieuwe. Dus met garantie hoef je weinig zorgen maken.

Voor mijn part zou het weinig verschil maken met Dremel en een boorstandaard. Want de principe blijft gelijk: je boort printplaten mee. Oh ja Proxxon kan ook met boorstandaard.

Het kan goedkoper voor dezelfde resultaat met Proxxon:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=800899
of http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=800864 (36,95)
en
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=823834 (47,99) (met grappige 4700 Euro korting foutje)
en
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=800988 (21,35)

En dat kost nog lang niet 200 Euro....
En gratis verzendkosten ook nog met iDeal.
Boort prima. Waarom zou je duurder nemen als je alleen maar wilt boren?

• vdbeke
Omdat de tbm 220 precies daarvoor gemaakt is en aangezien er toch wel wat interesse was op CO en dat we zo wat korting krijgen bij aanschaf van, meerdere stuks.

• vdbeke
Ik heb de proef op de som genomen en heb de tbm 220 bij Siebershop besteld. Gisteren heb ik de tbm ontvangen. Ik vond de service wel iets minder als begin dit jaar. Mails werden pas een paar dagen later beantwoord. Maar voor de rest was het inorde, dus voor de mensen die moesten twijfelen.
Alles werd netjes verpakt en product werkt prima en voelt stevig aan.
Heeft ondertussen een mooi plaatsje gekregen.

maandag 20 oktober bestelling geplaatst
woensdag 22 oktober betaald
vrijdag 31 oktober betaling bevestigd en producten verzonden
dinsdag 4 november bestelling ontvangen

Een mooie koop kunnen doen, scheelt me toch €40 als ik hem hier bij de lokale DHZZ moest kopen.

Pagina: 1