Verwijderd

Topicstarter
Tot op heden wist ik niet dat een LCD tv kon inbranden maar ik heb echter het volgende:
Sinds een week ongeveer heb ik een donkere streep in me beeld lopen van links naar rechts.
Deze streep zit precies op de plek waar op sommige zenders de bovenste zwarte balk eindigt.
Krijg ik deze streep nog weg en hoe?

Het gaat om een Mycom lcd tv van 26 inch.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou gewoon terug gaan naar de winkel, dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat hij nu 3 jaar oud is, dus geen garantie meer.

Verwijderd

Ik bezit een 32inch lcd TV van Mycom en heb precies dezelfde problemen.
Ik heb tevens een balk aan de linkerkant in vertikale richting.
Deze TV is een LG en ik heb inmiddels aan LG een email verstuurd en gevraagd wat dit is en of dit opgelost kan worden.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 08:08
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:22:
Probleem is dat hij nu 3 jaar oud is, dus geen garantie meer.
Dat zou ik niet zo snel zeggen.
Van een TV mag je toch verwachten dat hij langer dan 3 jaar mee gaat. Als dit echt een groot probleem is, mag je best van Mycom verwachten dat ze (deels) de reparatiekosten betalen.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Op het werk hebben we een aantal LCD monitoren staan die vaak op dezelfde website staan... intussen is het logo van de betreffende site in het scherm gebrand als het ware..Samsungs. Ik wist ook niet dat het kon maar blijkbaar wel :P

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:29
Ik heb op vakantie meerder Toshiba LCD's gezien die zijn ingebrand, er staat vaak een engelse zender op, Skysports o.i.d. en daar staan rasters en statische beelden in. Net als bij RTL Z zeg maar, vaste rasters onderaan. Die stukken waren veel donkerder op de tv en er waren echt veel strepen aanwezig.

Hierdoor is dus ook het argument om niet voor plasma's te gaan omdat die inbranden weer een klein beetje ontkracht, het kan bij LCD's net zo goed gebeuren. In mindere maten natuurlijk maar kan wel.

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gewone tv's met beeldbuis kunnen ook inbranden als je maar lang genoeg dezelfde zender op laat staan bijvoorbeeld teletekst. Dan zal een lcd ook wel kunnen inbranden maar niet zo snel als plasma denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:13:
Deze TV is een LG en ik heb inmiddels aan LG een email verstuurd en gevraagd wat dit is en of dit opgelost kan worden.
Je kan lang wachten op een mail van LG...

Verwijderd

xantos schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:08:
Gewone tv's met beeldbuis kunnen ook inbranden als je maar lang genoeg dezelfde zender op laat staan bijvoorbeeld teletekst. Dan zal een lcd ook wel kunnen inbranden maar niet zo snel als plasma denk ik.
Zover ik weet brand de elektronica in en niet zo zeer lcd zelf. Kijk anders even wat het OSD beeld doet op de ingebranden stukken ;).
Heb je dan niet dan ligt of aan video kaart van je computer of aan de elektronica in je scherm.

Verwijderd

Dikke kans dat als je een tijdje een ander beeld weergeeft op je scherm .. puur wit of zo .. dat het dan minder wordt. Het is vziw een bepaalde luiheid van de pixels om niet helemaal te draaien.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 13:21
Het is luiheid van de pixels.
Voor pc monitoren bestaat daar een filmpje voor om dat op te lossen het lijkt een beetje op de sneeuw die je ziet als er geen zender op je tv is.
De kunst is om de pixels zo veel mogelijk te laten schakelen.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 13:54
Ik meende inderdaad er tooltjes voor zijn om dat te verhelpen. Volgens mij laatst ergens per ongelukt tegengekomen. Weet niet meer waar, maar ze zijn er wel. Ga daar maar eens om zoeken...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1