[Notebooks] 12.1" - 14.1" Compact en toch leuke GPU?

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik zit mezelf te orienteren op de aanschaf van een nieuwe laptop. Nu ben ik zelf niet de domste wat betreft computer hardware, maar het lijkt erop dat ik een paar onmogelijke eisen stel?

Ik wil mijn laptop graag compact en mobiel houden maar daarnaast ook gelijk zeer krachtig.
Ik zoek dus eigenlijk een laptop varierend van 12.1 tot 14.1 inch maar wil tegelijkertijd leuk kunnen gamen en wil dus minimaal een Geforce 8600M GT/ 9600M GT/ 9800M of Radeon mobility 4850 / 4870. (Als de radeon varianten er uberhaupt al zijn).

Ik heb echt bij allerhande grote merken rondgekeken als Asus, Acer, Toshiba, MSI, BenQ en Dell.
Maar het lijkt erop dat ik nergens een laptop kan vinden waarbij ik de mogelijkheid heb om een compact model met leuke graphics te combineren.

Nu zou je als argument kunnen gebruiken dat bijvoorbeeld de Asus VX3 een resolutie aan kan van 1280x800 maar daarvoor wil ik dus minstens een Geforce 8600M GT chipset om spellen als bijvoorbeeld Counterstrike: Source vloeiend te kunnen draaien.
Op mijn 3de pc met een E6600 + 8600GT draait CSS op 1280x1024, 4xAA, 16xAF rond de 90 FPS.
Dit wil ik dus minstens als maatstaaf aanhouden voor de grafische performance.

Heeft iemand misschien een suggestie waar ik nog zou kunnen kijken voor een notebook die aan deze eisen voldoet?
Misschien is er een bedrijf in NL dat notebooks op maat bouwt, waardoor er meer mogelijkheden zijn?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Dit gaat je niet lukken denk ik. Een compacte laptop hoort per definitie een zuinige laptop te zijn, en zuinig en prestaties gaan niet echt goed samen. Ook staat een krappere behuizing gelijk aan minder goede warmteafvoer, iets wat een goede GPU wel nodig heeft.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Inderdaad, dat kan je vergeten. Zulke kleine laptops kunnen die grafische chips + processor niet aan ivm warmte productie. Verder zijn dat soort lichte laptops toch nog vaker voor de zakelijke markt, en dan is de videokaart niet belangrijk, IGP is meer dan voldoende voor die doeleinden.

Kijk eens bij XXODD, misschien dat die wat hebben. Maar begin maar eens bij de 15.4" modellen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Zepto heeft 14.1"modellen www.zeptoshop.nl

BTO heeft 12.1" modellen www.btonotebooks.nl

Ze voldoen beide aan jou eisen ;)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Bedankt voor de info jongens! *O*
Ik wist dat er vast wel een bedrijf moest zijn, wat vond dat het wel ging. :P

[ Voor 57% gewijzigd door Da_maniaC op 30-08-2008 10:48 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Beste DJ_The_SP,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 30-08-2008 12:03 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.