Ik heb gedeeltelijk de htpc gekocht van de best buy guide van mei en krijg onderstaande melding bij de installatie van vista 64 bit:
a required cd/dvd drive device driver is missing
Ik heb alle drivers geprobeerd van de cd-rom van gigabyte maar deze boden geen uitkomst. master slave op de nec-3500AG verzet, geen uitkomst, bios instellingen wijzigen, geen uitkomst. Er zijn ongetwijfeld veel mensen die dit bord gebruiken als htpc. Beide harde schijven (500 gig en 1 TB van samsung) hangen aan de sata poorten. Op mijn asus p5e deluxe gaf dezelfde vista installatie geen meldingen, deze was echter geinstallerd via een samsung of optiarc (nec/sony) dvd writer. Wie heeft er een tip? (en ja, google is reeds geraadpleegd, ben nu 4 uur verder)
AMD Athlon X2 4850e
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2
NEC-3500AG dvd writer
a required cd/dvd drive device driver is missing
Ik heb alle drivers geprobeerd van de cd-rom van gigabyte maar deze boden geen uitkomst. master slave op de nec-3500AG verzet, geen uitkomst, bios instellingen wijzigen, geen uitkomst. Er zijn ongetwijfeld veel mensen die dit bord gebruiken als htpc. Beide harde schijven (500 gig en 1 TB van samsung) hangen aan de sata poorten. Op mijn asus p5e deluxe gaf dezelfde vista installatie geen meldingen, deze was echter geinstallerd via een samsung of optiarc (nec/sony) dvd writer. Wie heeft er een tip? (en ja, google is reeds geraadpleegd, ben nu 4 uur verder)
AMD Athlon X2 4850e
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2
NEC-3500AG dvd writer
[ Voor 6% gewijzigd door develdonk op 30-08-2008 12:29 ]
DWTW 2,3m, Ecodan 10kw, 13kWp (oost-west 12° Jinko Solar/Growatt), Rc >5, Hr++, Vera edge