Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Walkie-Talkie gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zoek een walkie-talkie set metd e volgende mogelijkheden:

*Ik wil het als intercom gebruiken, 1 in een kamer plaatsen en dan de ander in een ander appartement "nextdoor"
*Liefst een die ik op afstand kan inschakelen en uitschakelen?

Wie o wie heeft er verstand van. Ik kwam wat Alan -waklies tegen maar ik snap er niets van.
Of zijn er nog forums op het net waar ze wellicht meer vesrtand van zaken hebben?

Bedankt!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dus je bedoelt eigenlijk een babyfoon...

Verwijderd

Ik heb Motorola's fijne dingen maar niet op afstand in/uit te schakelen. Bestaan die eigenlijk wel?
Maar als je oplaadbare hebt met een docking station kun je ze toch 24uur per dag aan laten staan?
succes ermee

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:42
Wat is uiteindelijk precies de bedoeling van het gebruik van de Walkie-Talkie's?

Moet het bijvoorbeeld als communicatie-middel gaan dienen, of als een "babyfoon" (afluister) idee?

:: Second Place Is First Place Loser ::

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 18:08
kijk hier eens. Hebben zowel babyfoon als Walkie-Talkie's. Ik denk dat voor jou een babyfoon beter is. Je hebt Wt die je voor deze functie kunt gebruiken maar echt optimaal is dit niet.
Als je hem later als echte wt wil gebruiken kan je kijken naar een Wt met babyfoon functie maar in de andere gevallen is dit nutteloos vind ik..

Op afstand aan en uitschakelen zul je moeten zelf bouwen denk ik. Ik heb het gevoel dat het wel geen baby is die je wil kunnen opvolgen.. Hou er rekening mee dat afluisteren illegaal is en serieuze problemen kan opleveren met ouders, buren, kennissen, partners...

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15482

alleen niet op afstand uitschakelbaar, maar nooit problemen met signaal enz ;) (=gsm netwerk, dus zolang je dekking hebt werkt t)

Verwijderd

Topicstarter
Volkomen legaal, ik zit gewoon veel bij de buren. Als het signaal maar helder is. En babyfoons zijn niet altijd draadloos. Ik hoor dat walkies gewoon dat probleem niet kennen dat het signaal zwakker wordt als er een muur tussenzit. Das alles.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:05:
Volkomen legaal, ik zit gewoon veel bij de buren. Als het signaal maar helder is. En babyfoons zijn niet altijd draadloos. Ik hoor dat walkies gewoon dat probleem niet kennen dat het signaal zwakker wordt als er een muur tussenzit. Das alles.
Voor naar de buren zal het signaal niet zozeer het probleem zijn. Hou er wel rekening mee dat de meeste vrije portofoons, en babyfoons met een groot bereik werken op de PMR frequenties. Die zijn voor iedereen vrij te gebruiken. Ik hoor regelmatig baby's huilen op mijn porto. De kans is dus aanwezig dat iemand anders tegen je baby begint te praten.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:05:
Je hebt gewoon babyfoons die op PMR frequenties werken. Ik dacht ooit gezien te hebben dat Alecto die dingen heeft.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Het gros van de PMR portofoontjes kun je als babyfoon gebruiken. Het codewoord hier is Vox. Dit is spraaksturing waardoor de porto gaat zenden als het opgevangen geluid boven een bepaald niveau komt.

Je zet de portofoon in de babykamer, en let een microfoontje met een lang snoer bij de wieg. Als de baby gaat huilen gaat de portofoon zenden op het ingestelde kanaal. Neem als je voor deze oplossing gaat wel een set met subkanalen. Je hebt dan de 8 reguliere en iets van 38 subkanalen tot je beschikking waardoor mijn eerder genoemde bezwaar wat minder wordt.

In de handleiding van mijn set stond wel dat de fabrikant (Team) niet kon instaan voor de veiligheid van de baby en dat het was aan te raden de porto zo ver mogelijk van de wieg te zetten in verband met de straling. Ik zou je deze oplossing dan ook niet direct willen aanraden. Zeker als je vaak bij de buren zit is een bedrade set misschien net zo goed te doen.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 11:53

Corn

Raar jongetje

Straling van een PMR is écht nihiel. Daarbij zendt ie slechts als er wat aan de hand is, staat dus niet constant te werken. Ik zou 'm juist dicht bij een baby zetten zodat je zeker weet dat de vox activeert.

Verwijderd

Corn schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:26:
Straling van een PMR is écht nihiel. Daarbij zendt ie slechts als er wat aan de hand is, staat dus niet constant te werken. Ik zou 'm juist dicht bij een baby zetten zodat je zeker weet dat de vox activeert.
Daarvoor leg je dan ook een microfoontje bij de wieg. Iedereen is vrij te doen en laten wat hij wil dus leg alles wat ik zeg gerust naast je neer.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:55:
Het gros van de PMR portofoontjes kun je als babyfoon gebruiken. Het codewoord hier is Vox. Dit is spraaksturing waardoor de porto gaat zenden als het opgevangen geluid boven een bepaald niveau komt.

Je zet de portofoon in de babykamer, en let een microfoontje met een lang snoer bij de wieg. Als de baby gaat huilen gaat de portofoon zenden op het ingestelde kanaal. Neem als je voor deze oplossing gaat wel een set met subkanalen. Je hebt dan de 8 reguliere en iets van 38 subkanalen tot je beschikking waardoor mijn eerder genoemde bezwaar wat minder wordt.

In de handleiding van mijn set stond wel dat de fabrikant (Team) niet kon instaan voor de veiligheid van de baby en dat het was aan te raden de porto zo ver mogelijk van de wieg te zetten in verband met de straling. Ik zou je deze oplossing dan ook niet direct willen aanraden. Zeker als je vaak bij de buren zit is een bedrade set misschien net zo goed te doen.
Probleem van de Vox functie bij de standaard porto's is dat die redelijk ongevoelig is, is mijn ervaring.
Mijn kind moet eerst z'n longen uit z'n lijf brullen wil de pmr eindelijk aanslaan. Vandaar dat ik refeerde naar de 'echte' babyfoon variant, die gaan veel sneller aan.
Zelf heb ik de gewone PMR met vox functie. Ik heb 2 kinderen, zet de 2 standaard babyfoon ontvangers naast elkaar, volume op 10 en daartegenover zet ik een PMR met vox functie aan, gewoon beneden in de woonkamer. De andere PMR (de ontvanger zeg maar) neem ik mee, en dat werkt prima. Als 1 van de kids begint te klieren, komt dat uit 1 van de babyfoons in de woonkamer, de PMR vangt dat op en slaat aan, en ik hoor het weer door de ontvanger die ik bij me heb.
En hoewel ik me geen zorgen maak over magnetron toestanden in de slaapkamertjes, is het met deze methode al helemaal geen probleem, behalve dan dat 1 van de babyfoon ontvangers een beetje last heeft als de PMR gaat zenden en gaat brommen.
Nog een voordeel; als de hond gaat blaffen, slaat de PMR ook aan. Evenals het brandalarm en de deurbel. :)

Die tip van die subkanalen is ook een goede, maak ik ook gebruik van. De kans dat je dan een andersmans kind hoort janken is daardoor een stuk kleiner.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 02-09-2008 09:30 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1