Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:55:
Het gros van de PMR portofoontjes kun je als babyfoon gebruiken. Het codewoord hier is Vox. Dit is spraaksturing waardoor de porto gaat zenden als het opgevangen geluid boven een bepaald niveau komt.
Je zet de portofoon in de babykamer, en let een microfoontje met een lang snoer bij de wieg. Als de baby gaat huilen gaat de portofoon zenden op het ingestelde kanaal. Neem als je voor deze oplossing gaat wel een set met subkanalen. Je hebt dan de 8 reguliere en iets van 38 subkanalen tot je beschikking waardoor mijn eerder genoemde bezwaar wat minder wordt.
In de handleiding van mijn set stond wel dat de fabrikant (Team) niet kon instaan voor de veiligheid van de baby en dat het was aan te raden de porto zo ver mogelijk van de wieg te zetten in verband met de straling. Ik zou je deze oplossing dan ook niet direct willen aanraden. Zeker als je vaak bij de buren zit is een bedrade set misschien net zo goed te doen.
Probleem van de Vox functie bij de standaard porto's is dat die redelijk ongevoelig is, is mijn ervaring.
Mijn kind moet eerst z'n longen uit z'n lijf brullen wil de pmr eindelijk aanslaan. Vandaar dat ik refeerde naar de 'echte' babyfoon variant, die gaan veel sneller aan.
Zelf heb ik de gewone PMR met vox functie. Ik heb 2 kinderen, zet de 2 standaard babyfoon ontvangers naast elkaar, volume op 10 en daartegenover zet ik een PMR met vox functie aan, gewoon beneden in de woonkamer. De andere PMR (de ontvanger zeg maar) neem ik mee, en dat werkt prima. Als 1 van de kids begint te klieren, komt dat uit 1 van de babyfoons in de woonkamer, de PMR vangt dat op en slaat aan, en ik hoor het weer door de ontvanger die ik bij me heb.
En hoewel ik me geen zorgen maak over magnetron toestanden in de slaapkamertjes, is het met deze methode al helemaal geen probleem, behalve dan dat 1 van de babyfoon ontvangers een beetje last heeft als de PMR gaat zenden en gaat brommen.
Nog een voordeel; als de hond gaat blaffen, slaat de PMR ook aan. Evenals het brandalarm en de deurbel.
Die tip van die subkanalen is ook een goede, maak ik ook gebruik van. De kans dat je dan een andersmans kind hoort janken is daardoor een stuk kleiner.
[
Voor 7% gewijzigd door
remco_k op 02-09-2008 09:30
]
Alles kan stuk.