Toon posts:

aansluiten HTPC op LCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb onlangs zelf een HTPC in elkaar gezet volgens de tweakers "best buy editie" van mei :

Processor AMD Athlon X2 4850e
Moederbord Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Videokaart Geïntegreerde Radeon HD 3200
Geluidskaart Onboard Realtek ALC889A
Netwerkcontroller Onboard Realtek 8111C
Systeem: Windows Vista ultimate

Nu wilde ik HTPC aansluiten via HDMI op mijn Samsung LCD en via een digitale optische audio S/PDIF kabel naar mijn Harman Kardon AVR 247. Beeld via HDMI rechtstreeks naar LCD werkt perfect. Alleen digitale geluid wil niet lukken.

1. Harman kardon herkent S/PDIF ingang niet. Terwijl dit volgens de beschrijving wel zou moeten.
(Vraag: in de moederbord handleiding slaat iets over het aansluiten van een extra S/PDIF in and
out kabel. Moet deze extra aangesloten worden of is een optische S/PDIF out connector
die achter op het moederbord zit voldoende?)
2. Wat zijn de beste vista instellingen zodat ik optimaal gebruik kan maken van mijn Harman Kardon?

Wie heeft er raad?

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27
Ergens in het Realtek paneel voor geluid kan je de digitale uitgang aanzetten. Volgens mij staat die standaard uit.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor je advies. Op dit moment doet alles het! Ik krijg alleen geen geluid bij mijn HD-films en mijn HD- films schokken een klein beetje! Ik heb als codecs ffd show en CoreAVC staan. Hoe kan ik dit oplossen? Ik gebruik op opdit moment de KM-player.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de realtek audio driver al opnieuw geinstalleerd en ook de AC3 -filter. Maar HD geluid doet het nog steeds niet.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:43:
Thanx voor je advies. Op dit moment doet alles het! Ik krijg alleen geen geluid bij mijn HD-films en mijn HD- films schokken een klein beetje! Ik heb als codecs ffd show en CoreAVC staan. Hoe kan ik dit oplossen? Ik gebruik op opdit moment de KM-player.
Probeer eens VLC als media speler, en zet de audio-output (rechterklik op het beeld -> audio device) op S/PDIF. Of het schokken weg is weet ik niet (MPC met ffdshow is vaak sneller) maar dan weet je tenminste of het geluid wel werkt.

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen, na het installeren van powerdvd, dat het geluid het wel doet. Ik denk dat het idd aan een van de instellingen van de KM- speler ligt. Ga VLC eens proberen. Thanx!!!

Verwijderd

Topicstarter
Geluid doet het met VLC, maar beeld schokt nu nog erger. Blijft soms zelfs seconden stil staan. Hoe kan ik dit verhelpen?

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:53
Ik denk dat je beter Coreavc met ac3filter kunt gebruiken met als speler Media player classic.

VLC gebruikt namelijk zijn eigen codecs dus dan heb je niks aan je -gekochte- coreavc licentie.
Coreavc is nog steeds een stuk sneller dan de 264 decoders die ffdshow heeft, al is ffdshow wel een aardige inhaalslag aan het maken.

Om te controleren of je ook daadwerkelijk gebruik maakt van coreavc in mpc: rechtermuisknop op het beeld -> filters-> en daar moet coreavc bij staan (evenals ac3filter).

Dmv coreavc kan ik op met mijn amd 3000+ processor 720p content afspelen.

Over geluid: In ac3filter kan je SPDIF aanzetten.
Pagina: 1