Toon posts:

Schokkend beeld HDTV met 4870x2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Sinds ik de HD 4870x2 in gebruik genomen heb, rol ik van het ene in het andere probleem:
Eerst was m'n Mobo niet compatible met deze Graka. Is inmiddels opgelost door een BetaBios van DFI. Daarna bleek de H.264 decoder van Main Concepts niet compatible te zijn met deze Graka. Deze codec wordt geleverd bij de Technisat Cablestar HD, waarmee ik (HD)TV kijk op m'n PC. Middels dit forum ook opgelost dankzij aanschaf van PowerDVD 8 Ultra....

Maar toch nog niet tevreden met de HDTV kwaliteit, want de beelden ervaar ik als erg schokkerig. Vooral snel bewegend beeld is niet om aan te zien.

Ik gebruik Catalyst 8.8 en bezit een Benq FP241W beeldscherm.

Ik ben inmiddels al aan het expirimenteren geweest met de instellingen van Catalyst, PowerDVD en de Technisat, maar nog niet een gewenste instelling gevonden.

Ik kan natuurlijk m'n oude 3850 kaart terugplaatsen, maar dat is niet echt de bedoeling !
Ik dacht vooruitgang te boeken met m'n nieuwe 4870x2, maar ben achteraf niet zo blij......

Verwijderd

schakel crossfire even uit en kijk of je dan nog steets last er van heb.

Verwijderd

Topicstarter
Crossfire uitschakelen ??? Deze optie is volgens mij helemaal niet aanwezig.
Ik heb een HD 4870x2 dat is dus wat anders dan 2x een HD4870.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:38:
Je kan in de X2 de interne crossfirebridgechip uitschakelen, dacht ik.

Controleer ook eens met een ander scherm op een lagere resolutie, check hoe vol je processor belast wordt tijdens het decoden, als die constant op 100 staat klopt er iets niet. Controlleer ook of je de nieuwste codecs hebt voor het type video wat je af wilt spelen. Probeer ook eens een andere speler (als in programma).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas nergens een mogelijkheid vinden om crossfire uit te schakelen...
Wel heb ik iets anders ontdekt: Als ik bij taakbeheer de prioriteit van dvbviewer.exe verhoog, blijkt dat de een verbetering op te leveren ?! dvbviewer is het programma wat de technisat start.
Beeldresulutie aanpassen maakt niets uit en de processorbelasting is OK: 8% bij normale TV en zo'n 25% bij HDTV.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:38:
Volgens mij kan dat door Catayst A.I uit te schakelen in de Catalyst Control Center.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Pagina: 1