AirPort 802.11n installeren op een Core Duo MacBook

Pagina: 1
Acties:

• Hawkeyes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05-2022

Hawkeyes

GPS Freak Addict

Topicstarter
{Gegevens van mijn MacBook}
Modelaanduiding: MacBook1,1
Processornaam: Intel Core Duo
Processorsnelheid: 2 GHz
L2-cache: 2 MB
Geheugen: 2 GB
OSX versie: Systeemversie: Mac OS X 10.5.4 (9E17) / Kernelversie: Darwin 9.4.0

Upgrade uitgevoerd:
Airport Extreme Card (uit MacPro) in MacBook gezet om 802.11n te kunnen bereiken.
MacBook herkent de kaart, is ook zichtbaar in systeemprofiel:
Type draadloze kaart: AirPort Extreme (0x168C, 0x86) (dit is de MacPro kaart)
Taalversie draadloze kaart: Wereldwijd
Firmwareversie draadloze kaart: 1.4.3.1

Punt waar ik tegenaan loop:
in 802.11n/g mode werkt perfect (deed het ook al met de oude kaart)
802.11n mode kan MacBook geen verbinding maken met de TimeCapsule

Als ik probeer op mijn MacBook de enabeler software te installeren krijg ik foutmelding:
"Deze computer voldoet niet aan de hardware vereisten voor deze update."

Enig idee hoe dit op te lossen? Alle hulp is welkom.

remco - icq:13211417 - msn: hawkeyes1971@hotmail.com - aim: gchawkeyes - yahoo: gc_hawkeyes - skype: remco_1971

Verwijderd

n werkt alleen als alle apparaten die op dat moment verbonden zijn met de router ook n zijn. Als je 1 g apparaat zoals je iphone aan hebt staan, is er geen n verbinding mogelijk.

Misschien dat het daar aan ligt?

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:13:
n werkt alleen als alle apparaten die op dat moment verbonden zijn met de router ook n zijn. Als je 1 g apparaat zoals je iphone aan hebt staan, is er geen n verbinding mogelijk.

Dat klopt niet volgens mij? Ik ben op dit moment met mijn Extreme verbonden met een n en een g laptop. Daarover gaat de foutmelding in de TS ook niet.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die N-enabler is bedoeld voor de computers die al waren uitgerust met een AirPort N kaart. Een Core Duo was dat uiteraard niet. Wat je kunt doen is de kernel extensions (want dat zijn het) met de hand installeren. Dat gaat het makkelijkst met Pacifist, maar kan ook prima met de Terminal, lsbom en pax.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Hawkeyes

Hawkeyes

GPS Freak Addict

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:35:
Die N-enabler is bedoeld voor de computers die al waren uitgerust met een AirPort N kaart. Een Core Duo was dat uiteraard niet. Wat je kunt doen is de kernel extensions (want dat zijn het) met de hand installeren. Dat gaat het makkelijkst met Pacifist, maar kan ook prima met de Terminal, lsbom en pax.
Ok, dat wil ik best proberen, maar dan ga ik me eerst eens verdiepen in hoe je met de hand kernel extensions installeerd.....
Dank voor je reactie, mocht je zin/tijd hebben om er nog iets meer over uit te wijden dan zou ik dat heel erg op prijs stellen.

remco - icq:13211417 - msn: hawkeyes1971@hotmail.com - aim: gchawkeyes - yahoo: gc_hawkeyes - skype: remco_1971

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kernel extensions installeer je door ze in /System/Library/Extensions te plaatsen. Iedere keer dat je de computer nu opstart worden ze ingeladen. Je kunt m.b.v. kextload in de Terminal ze ook met de hand laden. In dat geval maakt het niet uit waar ze staan. Je zult dat ook zien als je het installatiescript en de bom bekijkt van de n-enabler:
halcyon:~ martin$ cd /Volumes/AirPort/AirPort.mpkg/Contents/Packages/AirPort\ Extreme\ 802.11n\ Enabler.pkg/Contents/
halcyon:Contents martin$ lsbom -s Archive.bom 
.
./System
./System/Library
./System/Library/Extensions
./System/Library/Extensions/IO80211Family.kext
./System/Library/Extensions/IO80211Family.kext/Contents
./System/Library/Extensions/IO80211Family.kext/Contents/PlugIns
./System/Library/Extensions/IO80211Family.kext/Contents/PlugIns/AirPortEnabler.kext
./System/Library/Extensions/IO80211Family.kext/Contents/PlugIns/AirPortEnabler.kext/Contents
./System/Library/Extensions/IO80211Family.kext/Contents/PlugIns/AirPortEnabler.kext/Contents/Info.plist
./System/Library/Extensions/IO80211Family.kext/Contents/PlugIns/AirPortEnabler.kext/Contents/MacOS
./System/Library/Extensions/IO80211Family.kext/Contents/PlugIns/AirPortEnabler.kext/Contents/MacOS/AirPortEnabler
./System/Library/Extensions/IO80211Family.kext/Contents/PlugIns/AirPortEnabler.kext/Contents/version.plist

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Hawkeyes

Hawkeyes

GPS Freak Addict

Topicstarter
Daedalus schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:28:
Kernel extensions installeer je door ze in /System/Library/Extensions te plaatsen. Iedere keer dat je de computer nu opstart worden ze ingeladen. Je kunt m.b.v. kextload in de Terminal ze ook met de hand laden. In dat geval maakt het niet uit waar ze staan. Je zult dat ook zien als je het installatiescript en de bom bekijkt van de n-enabler:
./System/Library/Extensions/IO80211Family.kext
Deze .ktext op de plek gezet en de originele overschreven.... daarna geen airport meer te vinden volgens MacBook.....
dat ging dus mis.... gelukkig timemachine.....

Toch misschien op een andere manier, zal nog ff googelen...

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Punt waar ik tegenaan loop:
in 802.11n/g mode werkt perfect (deed het ook al met de oude kaart)
802.11n mode kan MacBook geen verbinding maken met de TimeCapsule
Dat klopt niet volgens mij? Ik ben op dit moment met mijn Extreme verbonden met een n en een g laptop. Daarover gaat de foutmelding in de TS ook niet.
Dit klopt dus wel, als je vebonden bent met een g notebook met je timecapsule staat je netwerk ook niet op enkel n. Als je je g notebook wilt blijven gebruiken zul je het toch op g/n mode zetten. Tenzij je die notebook ook wilt upgraden. Als al je apparatuur n aankan kun je het op enkel n zetten, anders kun je het beter niet doen.
Pagina: 1