Toon posts:

Help > Grafische kaart dood? (zwart beeld)

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik nu mijn pc boot, krijg ik niets anders dan zwart beeld. Tijdens het opstarten zelf loopt POST nog, je hoort 1 lange biep, gevolgd door 3 korte. In de handleiding van mijn moederbord staat het volgende geschreven (over deze POST): "No VGA detected".

Dit is best wel kut te noemen aangezien ik mijn volledige pc nog net geen 20 dagen heb.
Mijn specs:
Intel Core 2 Duo E8400 (stock speeds) + Zalman CNPS9500A
Asus P5E (stock speeds)
2x2Gb. OCZ DDR2-800 Platinum (stock speeds)
Sapphire HD4870 512MB. DDR5 (stock speeds)
Corsair 750TX
en dit allemaal in een Thermaltake Armor (met 25cm fan in panel).

Tot gisteren en enkele uren geleden werkte deze perfect.

Ik heb ook eens de stroomaansluitingen van deze gfx-kaart opnieuw aangesloten, maar tevergeefs...
De kaart draait op Catalyst 8.8 (al enkele dagen, sinds de tweakers-nieuwspost hierover), ik zou eens terug naar 8.7 willen gaan, maar dat gaat niet aangezien ik niets anders krijg dan zwart beeld (pc blijft wel draaien met alle fans op 100% ofzo).

Ik kan mijn pc ook met niets anders testen, het is de enige PCIe-kaart die ik heb.

Wat is jullie opinie hierover? Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt (met deze kaart)?

Alvast bedankt..

PS: de kaart bleef wel relatief koel, ik gebruikte de profile-oplossing hiervoor, 34% op idle (47 - 48°C) en 44% voor games. (in de 50°C)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2008 20:54 ]

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 11:12

buggienuk

lekker buggie

Haal hem er eens uit en druk hem er opnieuw in? Misschien zit hij een beetje los of is het contact niet goed.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

Pobeer hem eens in het andere PCIe slot...

Verwijderd

Topicstarter
Straks ga ik naar een pc-winkel die het bovenstaande voor me zullen doen (ben er zelf niet zo vertrouwd mee...). Zullen het dan eens opnieuw installeren, proberen in een andere slot/met een andere kaart.

Al moet ik zeggen dat ik deze bluescreen een paar keer heb gehad (zoals velen blijkbaar):

Windows is hersteld van een onverwachte afsluiting
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 100000ea
BCP1: FFFFFA800AF307C0
BCP2: 0000000000000000
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini081708-03.dmp
C:\Users\xxxxx\AppData\Local\Temp\WER-41589-0.sysdata.xml
C:\Users\xxxxx\AppData\Local\Temp\WERA459.tmp.version.txt

Alleen... zou ie dan normaal toch terug moeten booten en normaal werken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:30:
Straks ga ik naar een pc-winkel die het bovenstaande voor me zullen doen (ben er zelf niet zo vertrouwd mee...). Zullen het dan eens opnieuw installeren, proberen in een andere slot/met een andere kaart
Wat is het hele nut van dit topic als je de pc toch naar de computerwinkel brengt? Die kunnen dit allemaal zelf wel bedenken :P

Verwijderd

Ja ik zou ook zeggen: probeer lekker zelf, wat kan je nou slopen aan een PC? Anders leer je het nooit.

Verwijderd

Heb precies het zelfde gehad. Mijn kaart was plotseling naar de klote zonder een verklaarbare reden :S

Verwijderd

Topicstarter
De voornaamste reden dat ik ook naar een pc-winkel ga, is omdat zij het dan ook kunnen testen met een andere PCIe-kaart :). (heb wel alle eerdergenoemde onderdelen bij Alternate België gehaald, maar ken de zaakvoerder van deze winkel..)

@Zat0x: dat is idd spijtig. Wat heb je toen gedaan? werkte deze dan wel opeens na RMA ofzo of ben je voor een andere merk/kaart gegaan (in veronderstelling dat je nog onder garantie zat).

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05 22:11

painkill

Pain(k)(ill)

Je kunt best zelf de kaart er uithalen en er weer in doen, je KUNT er gewoon niks aan kapot maken als je dat doet.

Wat je doet:
Schroefje los bij het pci slot, beetje trekken en bewegen, en voila :)
Doe hem er weer in, zorg ervoor dat het er niet scheef in komt, en klaar.

En voor het geval je op je moederbord onboard vga hebt, dus een uitgang voor een beeldscherm op je moederbordaansluitingen, dus aan de achterkant van je pc, boven de pci sloten.
Dan doe je daar eens je beeldscherm in, en natuurlijk wel even de videokaart eruit, en zo nodig instellen in de bios dat hij via onboard vga moet opstarten.

Maar aangezien jij nog niet eens je videokaart eruit durft te halen, denk ik dat je dit ook niet aandurft, wat wel jammer is, wat die hardware is echt HEEL moeilijk om kapot te maken, ik heb al wel 100x hardware uit mijn pc gehaald, soms met best wel wat kracht, en verkeerd aangesloten soms, maar nog steeds werkt het 100%

Dus gewoon doen!

Mijn SNES verzameling!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Straks ga ik naar een pc-winkel die het bovenstaande voor me zullen doen (ben er zelf niet zo vertrouwd mee...).
Zo ga je er ook nooit vertrouwd mee worden :o

GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. We willen je graag helpen als je alles probeert wat je zelf kunt en je er dan nog niet uitkomt. Maar als je gelijk naar de winkel rent als we iets vragen dat een beetje moeite vraagt, kunnen wij je ook niet helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.