[Wifi, Vista] Geen verbinding of valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-03 23:00
Om te beginnen!
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar de topics die ik vond gingen allemaal over problemen waarbij mensen in de router kunnen komen. Iets wat ik dus niet kan!

Hier op de camping is er een draadloos netwerk van Skybytes.
Je logt in op het netwerk, typt vervolgens je username en wachtwoord in en je kan het internet op. (Net als een hotspot).

Er is een campinggast die heeft hier eigenlijk normaal gebruik van kunnen maken, tot voor kort.
Ze kan geen verbinding maken. Nu ben ik wezen kijken, en krijg op een gegeven moment wel verbinding, maar deze valt ook zo weer weg. En vaak kan ik zelfs geen verbinding krijgen.

Heb een repeater er tussen gezet, maar ook dit helpt niet.
De ip instellingen staan op automatisch.
Heb de ip instellingen al gerefreshed en gereleased.
Ook de DNS cache heb ik leeggemaakt.
Heb ook nog gebeld met Skybytes, maar ook die kunnen eigenlijk niks raars vinden!
Ze hebben ook het accespoint al een keer voor me gereset, maar ook dat mocht niet helpen.
Ook staat het kaartje zo ingesteld dat het niet word uitgeschakeld om stroom te besparen.

Het gaat om een redelijk nieuwe laptop. (Nog geen jaartje oud schat ik zo).
Met Windows Vista Ultimate.
Het netwerkkaartje waar het omgaat: Atheros Ar5005G

Iemand enig idee wat ik nog kan doen of na kan kijken?

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er wel een goede verbinding (genoeg bereik)? Zie je met de repeater het bereik beter worden? Misschien kun je vragen of mevrouw wil testen dichter bij het accesspoint om bereik in ieder geval uit te sluiten. Staat er een up-to date virusscanner op de laptop?

• Robbie T
LeLo schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:40:
Is er wel een goede verbinding (genoeg bereik)? Zie je met de repeater het bereik beter worden? Misschien kun je vragen of mevrouw wil testen dichter bij het accesspoint om bereik in ieder geval uit te sluiten. Staat er een up-to date virusscanner op de laptop?
Voor zover ik er naar heb gekeken staat er geen virusscanner op de laptop.
Het bereik is 3/5 streepjes. Soms 4/5.
Ben nog niet dichter naar het accespoint gegaan, aangezien het bereik wel gewoon goed is.
Met de repeater zie ik het bereik niet 1,2,3 beter worden.

• LeLo
  • Niet online
In ieder geval even de anti-virus oplossing checken en evt. iets installeren, om uit te sluiten dat het komt door malware.
Controleer ook even of er recent iets is veranderd in de 'omgeving' zoals nieuwe draadloze telefoonsets (DECT) of iets dergelijks.
Als je niets vreemds kunt ontdekken, is het het eenvoudigst om een USB WiFi dongle te gebruiken om te testen of het aan de WiFi kaart in de laptop ligt.

• Robbie T
LeLo schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:38:
In ieder geval even de anti-virus oplossing checken en evt. iets installeren, om uit te sluiten dat het komt door malware.
Controleer ook even of er recent iets is veranderd in de 'omgeving' zoals nieuwe draadloze telefoonsets (DECT) of iets dergelijks.
Als je niets vreemds kunt ontdekken, is het het eenvoudigst om een USB WiFi dongle te gebruiken om te testen of het aan de WiFi kaart in de laptop ligt.
Virusscanner inderdaad even proberen.
Heb ook een USB Wifi dongle gebruikt.
Maar ook dit hielpt niet.

• Robbie T
Kickje!

• LeLo
  • Niet online
Tot slot zou ik dan met een andere laptop kijken of de verbinding stabiel blijft. Als dat ook niet is, is er wellicht interferentie van een magnetron of DECT telefoon aanwezig, als die wel stabiel is, kun je alle drivers en Windows nog updaten en in het ergste geval de laptop opnieuw (laten) inrichten. Let wel op dat je een goede backup maakt aangezien het waarschijnlijk een laptop van een van je klanten is...

PS: heel het weekend geen internet gehad (de horror!!), daarom wat laat met reageren... ;-)

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 21:51
Zijn er meerder draadloze netwerken in de omgeving? Het klinkt namelijk ook als interfereerende kanalen. Als ie plotseling wegvalt en plotseling weer terug komt zonder echt sterkte verlies, dan denk ik meteen daaraan. Helaas kun je daar, zonder router access, vrij weinig aan doen.

Even checken of er dus andere netwerken in de lucht zijn en op welke kanalen.....

Edit: magnotron of DECT is echt hoogst onwaarschijnlijk...... Tegenwoordig (met redelijk moderne apparatuur) komt dat echt niet meer voor......

[ Voor 16% gewijzigd door R.E. op 01-09-2008 09:00 ]

Vette shit!

• Robbie T
R.E. schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:57:
Zijn er meerder draadloze netwerken in de omgeving? Het klinkt namelijk ook als interfereerende kanalen. Als ie plotseling wegvalt en plotseling weer terug komt zonder echt sterkte verlies, dan denk ik meteen daaraan. Helaas kun je daar, zonder router access, vrij weinig aan doen.

Even checken of er dus andere netwerken in de lucht zijn en op welke kanalen.....

Edit: magnotron of DECT is echt hoogst onwaarschijnlijk...... Tegenwoordig (met redelijk moderne apparatuur) komt dat echt niet meer voor......
Er zijn wel meerdere netwerken aanwezig, maar het heeft voorheen ook zonder problemen gewerkt.
En daarnaast, anderen kunnen wel zonder problemen op het netwerk komen.

Gisteren had ze overigens in een keer weer normaal internet, vanuit het niets.
Pagina: 1